Zamknij

Burmistrz Grzegorz Ambroziak odpowiada mieszkańcom cz.2

17:01, 17.09.2024 Ola Rzadkiewicz-Śliwicka Aktualizacja: 17:08, 17.09.2024
Skomentuj Zdjęcie dodane przez Diana ✨: https://www.pexels.com/pl-pl/zdjecie/zdjecie-pustego-pokoju-klasowego-2675061/ Zdjęcie dodane przez Diana ✨: https://www.pexels.com/pl-pl/zdjecie/zdjecie-pustego-pokoju-klasowego-2675061/

Mieszkańcy, rodzice uczniów z żychlińskich szkół wystosowali do nas list otwarty, jednocześnie wysłali go Burmistrza Grzegorza Ambroziaka. O sprawie pisaliśmy tutaj - Czytelnicy piszą: Jesteśmy zwodzeni przez władze gminy Żychlin. Zwróciliśmy się do władz Żychlina o odpowiedź na przytoczone przez autorów listu pytania i tezy. Otrzymaliśmy właśnie kilkudziesięciostronicową odpowiedź G. Ambroziaka, dlatego będziemy przytaczali ją w częściach.  Wracamy do odpowiedzi Grzegorza Ambroziaka udzielonych mieszkańcom gminy Żychlin na pytania głównie związane z działaniami samorządu,  jego placówek w sferze edukacji. Mieszkańcy skierowali anonimowo pytania, redakcja eKutno.pl przesłała je do Burmistrza Żychlina. Pierwszą część publikowaliśmy TUTAJ 

Dlaczego gmina nie korzysta ze środków zewnętrznych na remonty szkół, na wyposażenie specjalistycznych sal, na zajęcia specjalistyczne dla dzieci np. terapia bio-feedback, logopedia, integracja sensoryczna. Ile w ciągu ostatnich kilku lat udało się takich środków pozyskać i na co zostały przeznaczone?

Burmistrz: I znów TEZA NIEPRAWDZIWA. Uwaga! Pytanie jest pytaniem sugerującym (manipulowanie odczuciem czytelnika) i zawiera w sobie jednocześnie nieprawdziwą odpowiedź. Autorka/Autor emaila wydaje się mieć bardzo dokładne dane, biorąc pod uwagę formę przedstawionej tezy, w dodatku nieprawdziwej. Celowo zadane pytanie z sugerowaniem negatywnej odpowiedzi.

Częściowo zagadnienie omówione zostało wcześniej w zakresie pozyskiwania środków na inwestycje, a nie na remonty. Tymczasem w naszych szkołach:

„Szkoła Podstawowa Nr 2 i Szkoła Podstawowa w Grabowie – szkołami XXI wieku” w ramach naboru FELD.08.07.- IZ.00-001/23 , które założeniem jest wsparcie na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego, w ramach projektu zgodnie z analizą potrzeb i wygenerowanym raportem SMAILLE przygotowano: zajęcia dydaktycznowyrównawcze i rozwijające uzdolnienia uczniów, warsztaty umiejętności matematycznych i logicznego myślenia z wykorzystaniem TIK dla uczniów, wsparcie psychologiczno-pedagogiczne z elementami integracji sensorycznej i zajęć integracyjnych, doradztwo zawodowe, wsparcie kadry w zakresie zapobiegania dyskryminacji i przemocy, rozwój kompetencji proekologicznych uczniów i nauczycieli, rozwój kompetencji kreatywnych i społecznych u uczniów.  Projekt zakłada zakup pomocy dydaktycznych. Szacowany budżet projektu: wartość ogółem 863 958,75 zł dofinansowanie 768 858,75 zł Projekt pozostaje w ocenie przez Urząd Marszałkowski w Łodzi. Przewidywana data zakończenia oceny projektu sierpień 2024 r.

„Szkoła Podstawowa Nr 1 i Liceum Ogólnokształcące w ZS1 w Żychlinie – szkołami przyszłości” w ramach naboru FELD.08.07.- IZ.00-001/23 , które założeniem jest wsparcie na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego, w ramach projektu zgodnie z analizą potrzeb i wygenerowanym raportem SMAILLE przygotowano: zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i rozwijające uzdolnienia uczniów, warsztaty umiejętności matematycznych i logicznego myślenia z wykorzystaniem TIK dla uczniów, doradztwo zawodowe, wsparcie kadry w zakresie nowej metodyki nauczania przez zabawę, pomoc psychologiczno-pedagogiczną – wewnętrzny system pomocy psychologicznej w szkole, wsparcie kadry w zakresie zapobiegania dyskryminacji i przemocy. Projekt zakłada zakup pomocy dydaktycznych. Szacowany budżet projektu: wartość ogółem 863 105,00 zł dofinansowanie 768 005,00 zł Projekt pozostaje w ocenie przez Urząd Marszałkowski w Łodzi. Przewidywana data zakończenia oceny projektu sierpień 2024 r.

SP w Grabowie: Program pn. „Laboratoria Przyszłości”. Zakupiono: drukarkę 3D wraz z wyposażeniem, laptop, mikrokontroler (zestaw edukacyjny), aparat fotograficzny, stację lutowniczą, statyw do aparatu, mikroport z akcesoriami, oświetlenie do nagrań, mikrofon kierunkowy oraz stabilizator do kamery. stół warsztatowy z regulacją wysokości, szafa na narzędzia, deska do prasowania, żelazko, pistolety do klejenia na gorąco 3 szt., wypalarka do drewna z akcesoriami, nożyczki ergonomiczne 20 szt., maszyna do szycia 2 szt. i wiele innych pomocy dydaktycznych. Wartość pomocy i wyposażenia- 60 000zł

Rządowy Program „Aktywna tablica”. zakupiono pomoce dydaktyczne i sprzęt do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: roboty Photon; tablet Terra Pad 10 cali; prezentacje multimedialne; monitor interaktywny, laptop Kwota dotacji 35 000 zł, środki własne 8 750,00 zł. Razem 43 750,00 zł

Szkoła dwukrotnie korzystała z Rządowego programu „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa: Wrzesień 2022 - zakupiono książki do biblioteki na łączną kwotę 2 500 zł; oraz nagrody książkowe na kwotę 625,00 zł. Lipiec 2023: zakupiono nagrody za kwotę 250,00 zł, książki do biblioteki za kwotę 3 750,00 zł oraz meble do biblioteki za kwotę 1.000,00 zł.

Modernizacja pracowni biologiczno-chemicznej w Szkole Podstawowej im. Marii Kownackiej w Grabowie w ramach zadania „Utworzenie pracowni edukacyjnej pod nazwą „LABORATORIUM PRZYRODY”: Dofinansowanie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Łączny koszt to 54 963 zł, w tym dotacja 49 465zł i wkład własny 5 498zł. Przeznaczenie - prace budowlane, zakup wyposażenia - tablica interaktywna, projektor, głośniki, laptop, wizualizer, stoliki, krzesła, pomoce dydaktyczne z biologii i chemii, dygestorium, fototapeta, rolety mikroskop z kamerą USB, rośliny doniczkowe.

Zadanie „Utworzenie punktu dydaktycznego pn. „W królestwie owadów”. Ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wartość projektu 30 655zł, w tym dotacja 26 655zł, wkład własny- 4 000zł. Przeznaczenie: monitoring, wykonanie ogródka z nasadzeniem po przebudowie terenu, altany ze stołem i ławkami ogrodowymi. Zadanie konkursowe „Edukacja ekologiczna w szkołach i przedszkolach”, zadanie „Czyste powietrze. Jesteśmy na TAK” łączny koszt- 32 286zł kwota dotacji 29 057,00 zł, wkład własny 3 229,00 zł z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi. Rok 2020. Przeznaczenie: wycieczki autokarowe i piesze, konkursy, pomoce dydaktyczne, tonery, materiały biurowe, plastyczne.

ZSP przy ul. Żeromskiego 15 Laboratoria Przyszłości 180.000zł (robotyka, drukarka 3D, okulary VHR, aparaty fotograficzne, mikrofon kierunkowy itp.) Doposażenie biblioteki szkolne w ramach Narodowego programu rozwoju czytelnictwa – 15.000 zł Program Posiłek w Szkole 100.000 zł na doposażenie stołówek szkolnych Projekt Szkoła po godzinach 60.000 € na szkolenie dla nauczycieli oraz zajęcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Program SKS w szkole pod patronatem Ministra Sportu i Turystyki na zajęcia sportowe dla dzieci.

Gminne projekty: Upowszechnianie Kultury Fizycznej i Sportu – 8500 zł Realizacja pozalekcyjnych zajęć sportowych 15.000 zł

ZS Nr 1 przy ul. Łukasińskiego: Z własnych środków - sala terapii sensorycznej dla dzieci z terenu Gminy Żychlin z autyzmem i zespołem Aspergera.

W ostatnich latach Zespół Szkół Nr 1 w Żychlinie pozyskał między innymi następujące środki zewnętrzne: Realizacja projektu „Diagnose Nature & Preserve Nature”, Nr 2019-1-RO01-KA229- 063028_2 w ramach program Erasmus+ - kwota dofinansowania: 21 117,00 EUR Program Laboratorium Przyszłości – pozyskane środki 60 000,00 zł – Pracownia zajęć technicznych.

Program „Posiłek w szkole i w domu” wzmocnienie opiekuńczej funkcji szkoły podstawowej przez tworzenie warunków umożliwiających spożywanie przez uczniów posiłku w trakcie pobytu w szkole – kwota dofinansowania 80 000,00 zł Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa – pozyskane środki na zakup książek i wyposażenia: 24 000,00 zł

Czy Gmina zamierza w najbliższym czasie inwestować w infrastrukturę sportową, rekreacyjną i typowo dziecięcą? Orlik przy ulicy Łąkowej straszy od wielu lat, siłownia przy nim również, nie mamy ani jednego porządnego placu zabaw, dzieci z Żychlina na plac zabaw jadą do Kutna, gdzie na każdym osiedlu i przy każdej szkole stoi porządny, nowoczesny i bezpieczny plac zabaw dla dzieci.

Burmistrz: Tak. Inwestycja sportowa zakontraktowana na kwotę 9,9 mln. zł. Opisywana wcześniej. Ponadto złożony jest wniosek do programu Modernizacji Kompleksów Sportowych „Orlik” 2024, który zakłada modernizację boiska Orlik przy Zespole Szkół Nr 1 w Żychlinie w ramach której, zostaną wymienione piłkochwyty, siatki do bramek, zostanie zmodernizowane oświetlenie, wykonany monitoring wizyjny, wyczyszczenie kostki betonowej zainstalowanej w sąsiedztwie, uzupełnienie małej architektury. 

Projekt przeszedł wstępną ocenę jest weryfikowany w kolejnym etapie oceny. Szacowany budżet projektu: wartość ogółem 265 625,00 zł dofinansowanie 107 977,00 zł Sukcesywnie inwestujemy i uzupełniamy place zabaw na terenach spółdzielni mieszkaniowych i w sołectwach. Boisko przy ul. Łąkowej jest chętnie uczęszczane i często wykorzystywane przez dzieci, planowana jest modernizacja nawierzchni. Siłownie zewnętrzne są mniej popularnym rozwiązaniem. Planowane jest przeniesienie jej elementów.

Powyższy problem placów zabaw omówiony był również wcześniej. Ponadto dla większej szczegółowości odpowiedzi należałoby określić parametry „porządnego placu zabaw”, w jakim zakresie nasze nowobudowane place zabaw są „nieporządne”?

Dlaczego gmina nie korzysta z programów Aktywna Szkoła, Aktywny Orlik i Aktywny Weekend? Programy praktycznie nie wymagały wkładu własnego gminy poza udostępnieniem infrastruktury sportowej - wynagrodzenie animatorów pokrywa Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Burmistrz: Kolejna TEZA NIEPRAWDZIWA. Uwaga! Kolejne pytanie sugerujące, zawierające w sobie nieprawdziwą odpowiedź. Należy doprecyzować, że program Aktywna Szkoła to nazwa ogólna i zawiera w sobie 2 programy, czyli Aktywny Orlik i Aktywny Weekend, a my wykorzystujemy od wielu lat w tym przypadku 50% dostępnych programów. Drugi z nich dopiero powstał. Jak wcześniej w pytaniu nr 7 Autorka/Autor emaila stwarza wrażenie, że posiada dokładne dane. A tymczasem w naszej gminie, od wielu lat na terenie Zespołu Szkół Nr 1 w Żychlinie na boisku Orlik, realizowany jest program Aktywny Orlik (Ministerstwo Sportu i Turystyki). Godziny dostępności: Poniedziałek: 16:00 – 19:00; Wtorek, Środa, Czwartek, Piątek: 15:30 – 20:30; Sobota: 14:00 – 19:00; Niedziela: 14:00 – 17:00.

Mieszkańcy bardzo chętnie korzystają z obiektu. W ciągu roku szkolnego dostępna jest hala sportowa, siłownia itp. w godzinach: od zakończenia zajęć lekcyjnych do godziny 22:00 od poniedziałku do piątku. Program Aktywny Weekend dopiero startuje. Będziemy mieli jeszcze możliwość skorzystania z niego nie raz, podobnie jak z Aktywnego Orlika. W tym roku podejmowaliśmy pierwszą próbę pozyskania środków na okres wakacyjny, niestety nauczyciele wychowania fizycznego nie podjęli się jeszcze wyzwania pracy w okresie wakacyjnym, w soboty i niedziele. Napotykamy w tym miejscu przeszkodę organizacyjną, ponieważ nauczyciele wykorzystują przysługujący im z Karty Nauczyciela urlop w liczbie ustawowych 54 dni(!). Niemniej jednak, wszystko jeszcze przed nami. A za nami m.in. realizacja dodatkowych zajęć rekreacyjno-sportowych w ramach działania Szkolnych Klubów Sportowych, stowarzyszeń sportowych, projektu Sport Klub w ramach programu WF z AWF 2024 - Aktywny Dzisiaj dla Zdrowia w Przyszłości, realizacji zadań publicznych np. Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Szkoły Plastusie - Żyj zdrowo na sportowo poprzez realizację zajęć sportowych, również w okresie wakacyjnym, wyjazdy na wycieczki, zawody, zajęcia profilaktyczne. 

Dlaczego gmina nie organizuje zajęć dla dzieci w czasie wakacji? Dom kultury zapewnił dzieciom 3 (sic!) dni zajęć przez cały okres wakacyjny. Ościenne gminy organizują półkolonie, jednodniowe warsztaty czy to w domach kultury czy w bibliotekach gminnych, spotkania z ciekawymi ludźmi, seanse filmowe dla dzieci itp.

Burmistrz: Stwierdzenie w pytaniu wprowadza w pewnym stopniu w błąd poprzez celowe wyolbrzymianie różnic bez podania dokładnych danych do porównania. Nieprawidłowo podaje się liczbę dni przygotowanych zajęć. Ponieważ przed połową wakacji oceniono ich całość, co oczywiście przeczy logice, nie uwzględniono blisko tygodnia dostępności atrakcji dla dzieci na terenie przy Łąkowej, jak również weekendu z atrakcjami planowanego na koniec sierpnia. Uważam, iż mamy tu do czynienia z celowym użyciem uogólnienia, pomijaniem szczegółów, przedwczesną oceną trwających wakacji, dla uwiarygodnienia negatywnego odbioru pracy domu kultury, którego praca była dyskredytowana w czasie ostatniej samorządowej kampanii wyborczej. Nie znamy skali realizowanych zadań w ościennych gminach, natomiast nasz dom kultury przez cały rok realizuje bardzo dużo zadań dla mieszkańców, od najmłodszych do najstarszych. Oferta Zedeku jest bardzo nasycona różnego rodzaju aktywnościami. Seanse filmowe były również realizowane, ale w dobie rozpowszechnionej i bogatej oferty streamingu na seanse przychodziło bardzo mało dzieci. Dlatego realizowaliśmy je przede wszystkim dla grup przedszkolnych i wczesnoszkolnych.

W tzw. sezonie ogórkowym dyrekcja wykorzystuje czas na wysłanie pracowników na urlopy, często zaległe, ponieważ w ciągu roku organizowane są do późnych godzin zajęcia w Zedeku. W okresie wakacji w tym roku prym przejęła biblioteka. Dostępna jest terenowa plansza do gier, dzieci zapoznawane są z biblioteką w celu zainteresowania czytelnictwem, mogą również spędzić czas w z modernizowanej sali zabaw w budynku biblioteki.

Ile zostało złożonych wniosków o dofinansowanie wycieczek dla uczniów szkół w ramach programu „Podróże z klasą”? Ile otrzyma dofinansowanie?

SP w Grabowie: W ramach programu „Podróże z klasą” Szkoła Podstawowa im. Marii Kownackiej w Grabowie złożyła 3 wnioski o dofinansowanie wycieczek szkolnych: Wniosek nr 1 dla klas IV-VI, wycieczka 3-dniowa na trasie: Kopalnia Soli WieliczkaMuzeum Katedralne na Wawelu-Muzeum Narodowe w Krakowie. Wnioskowana kwota wsparcia ze środków MEN to 29.540,00 zł, wysokość wkładu własnego 14.000,00 zł, całkowity koszt wycieczki w kwocie 43.540,00 zł;

Wniosek nr 2 dla klas I-III, wycieczka 2-dniowa na trasie: Muzeum Zamkowe w Malborku-Centrum Nauki Experyment w Gdyni-Statek muzeum „Dar Pomorza” - Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku. Wnioskowana kwota wsparcia ze środków MEN - 20.000,00 zł, wysokość wkładu własnego 6.460,00 zł, całkowity koszt wycieczki 26.460,00 zł;

Wniosek nr 3 dla klas VII-VIII, wycieczka 5-dniowa na trasie: Muzeum Zamku w Łańcucie- Muzeum Budownictwa Ludowego w Sanoku- Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego im. Ignacego Łukasiewicza w Bóbrce - Zamek w Krasiczynie- Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej. Wnioskowana kwota wsparcia ze środków MEN to 27.500,00 zł, wysokość wkładu własnego 2.150,00 zł, całkowity koszt wycieczki w kwocie 29.650,00 zł.

Każdy wniosek mimo odpowiedniego przygotowania merytorycznego ze strony nauczycieli oraz poprawności jego złożenia przez organ prowadzący uzyskał status: „System został zamknięty z powodu wyczerpania środków przeznaczonych na przedsięwzięcie „Podróże z klasą”. Wnioski oczekują na dodatkowe środki z MEN. W roku 2023 (rok szkolny 2022/2023 oraz 2023/2024)

Szkoła Podstawowa im. Marii Kownackiej w Grabowie brała udział w podobnym przedsięwzięciu pod nazwą „Poznaj Polskę” poprzez złożenie 2 wniosków, a po przyznaniu środków, realizację: 20 - wycieczka jednodniowa do Biskupina i Inowrocławia- czerwiec 2023 r. dla uczniów klas I-III szkoły. Całkowity koszt wycieczki to 12.000,00 zł w tym: dotacja celowa ze środków MEN w kwocie: 5 000,00 zł, wkład własny w kwocie: 7 000,00 zł. - wycieczka dwudniowa do Gdańska i Gdyni- październik 2023 r. dla uczniów klas IVVIII szkoły. Całkowity koszt wycieczki to 14 016,00 zł w tym: dotacja celowa ze środków MEiN w kwocie: 10 000,00 zł, wkład własny (wpłaty rodziców) w kwocie: 4 016,00 zł.

ZSP przy ul. Żeromskiego: W ramach programu Poznaj Polskę odbyły się 3 wycieczki, natomiast do programu Podróże z Klasą złożono 4 wnioski ZS nr 1 przy ul. Łukasińskiego: W ostatnich latach w ramach programu” Poznaj Polskę” złożono 4 wnioski z czego 2 wnioski zostały zakwalifikowane. Szkoła Podstawowa Nr 1 w Żychlinie – dofinansowanie na kwotę 2632,00 zł Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Żychlinie – dofinansowania na kwotę 14 528,00 zł W roku szkoły 2023/2024 złożono 4 wnioski w ramach programu „Podróże z klasą” z czego zakwalifikowane zostały 2 wnioski tj.: Szkoła Podstawowa Nr 1 w Żychlinie – dofinansowanie na kwotę 25 088,00 zł Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Żychlinie – dofinansowania na kwotę 19 102,00 zł 

Dlaczego w każdym przedszkolu obowiązują inne zasady przyprowadzania i odbioru dzieci z placówek? Szkoła w Grabowie pozwala na odebranie dziecka w każdej chwili, rodzice mają kontakt z nauczycielem wychowawcą, na bieżąco przekazywane są informacje, publikowane zdjęcia, Przedszkole przy szkole nr 2 to jak zamknięta forteca. Dzieci wypuszcza się o konkretnej z góry ustalonej godzinie, każda zmiana wymaga formy pisemnej, rodzic nie ma możliwości kontaktu z nauczycielem w przypadku np. kilku minut spóźnienia. Podczas 21 złej pogody rodzice, często z młodszymi pociechami mokną lub marzną pod drzwiami bez możliwość schowania się przed deszczem. Nauczyciel albo sprowadza dzieci i odchodzi albo dzieci sprowadzają panie woźne. Nie ma możliwości zadania nawet prostego pytania, jak minął dziecku dzień, albo czy zjadło obiad. Są to informacje w przypadku najmłodszych dzieci bardzo dla rodzica istotne.

Burmistrz: Zauważyć można wewnętrzne zaprzeczenie w treści emaila, ponieważ w tezach początkowych Autorka/Autor emaila zdecydowanie stwierdza, że cyt.: (…) Szkoły są dla rodziców zamknięte od czasu epidemii. Nie mamy możliwości odprowadzić dzieci, pomóc się przebrać, dopilnować w szatni itp. Jesteśmy traktowani przez pracowników szkół jak intruzi. (…) Natomiast w punkcie 12. chwali jednak szkołę w Grabowie jako przyjazną i otwartą, negując postępowanie tylko jednego z przedszkoli i zapewne nie zna sytuacji w pozostałych szkołach i przedszkolu. Znów mamy do czynienia z pewnego rodzaju manipulacją przekazem i wyolbrzymieniem początkowym problemu. Przedstawiam więc stanowisko dyrekcji przedszkola nr 2: Cyt.: (…) Zasady przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola są niezmienne i znane od lat i podyktowane sytuacją lokalową placówki. Szkoła Podstawowa nr 2 oraz Przedszkole nr 2 nie są zamknięte dla rodziców i prawnych opiekunów.

Każdy może wejść na teren placówki po wcześniejszym wpisaniu się do księgi wejść i wyjść. Podyktowane jest to kwestią zapewnienia bezpieczeństwa uczniów oraz niezakłócaniem procesu dydaktycznego. Tylko rodzice najmłodszych grup przedszkolnych 3-4 latków wchodzą z dziećmi do szatni - podyktowane jest to procesem adaptacyjnym najmłodszych przedszkolaków. Starsze dzieci przedszkolne i szkolne przebierają się pod czujnym okiem nauczycieli i personelu, uczą się w ten sposób samodzielności w czynnościach samoobsługowych i dbania o własne rzeczy (buty, kurtki, worki, plecaki).

Chcę również nadmienić, że szkoła nie jest miejscem spotkań na rozmowy (ploteczki) rodziców, babć i innych członków rodzin, miejscem oczekiwania na autobus lub korzystania z toalet szkolnych, a z tym problemem borykaliśmy się bardzo długo. Rodzice mają stały kontakt z nauczycielami podczas przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola oraz obowiązują w naszej placówce tzw. godziny dostępności (1 godz. tygodniowo), podczas których nauczyciel jest dostępny tylko dla rodziców i podczas tych godzin może spokojnie, indywidualnie omówić wszelkie sprawy dotyczące dziecka. Godziny dostępności każdego nauczyciela nie tylko wychowawców są podawane rodzicom na początku każdego roku szkolnego. Nauczyciel nie może czekać na spóźnionego rodzica, gdyż w tym czasie ma inne obowiązki w placówce. Z przedszkola można odebrać dziecko w każdej chwili korzystając z zamontowanych domofonów. (…) Oczywiście należy brać pod uwagę, że: Cyt. inf. z SP w Grabowie: (…) W związku z wprowadzeniem drugiego stopnia alarmowego BRAVO na terytorium całego kraju oraz trzeciego stopnia alarmowego CRP na terytorium całego kraju obecnie do dnia 31.08.2024 r. wprowadzony został zakaz wstępu osób postronnych do obiektów szkoły. Zarządzeniem dyrektora szkoły wprowadzono zakaz wstępu do przedszkola i szkoły osobom postronnym. Osoby postronne to osoby inne niż pracownicy, uczniowie i ich opiekunowie prawni, względnie osoby przebywające na terenie placówki za zgodą dyrektora w zakresie uzasadnionych potrzeb.

Rodzice mogą przebywać w części szatni szkolnej w oczekiwaniu na dziecko. Ustalenia organizacyjne przyprowadzania i odbierania dzieci są sposobami sprawdzonymi, ewaluowanymi wielokrotnie, biorąc pod uwagę specyfikę (wielkość szatni, zasoby kadrowe jednostki). Zapisy dotyczące ww. czynności znajdują się w Statucie szkoły. Wychowawcy klas, grup, jak i pozostali nauczyciele są do dyspozycji rodziców podczas konsultacji indywidualnych (1h w tygodniu) oraz poprzez wdrożony e-dziennik. (…) Ode mnie jeszcze tylko krótko co do powyższego.

Dyrekcje szkół dbają o bezpieczeństwo podopiecznych. W przekazach medialnych pojawiają się różne niepokojące informacje dotyczące bezpieczeństwa dzieci. Wdrożona został „ustawa Kamilka”, która wprowadza kolejne obostrzenia i wprowadza nowe jeszcze bardzie podwyższone standardy 23 zabezpieczeń. W takiej sytuacji należy pochwalić, że w naszych szkołach i przedszkolach dzieci są po prostu bezpieczne!

- Zwrócę przede wszystkim uwagę na ton przedstawionych tez i pytań. Uważam, że mamy do czynienia z celowym zniekształceniem rzeczywistości, manipulacją wykorzystującą zmyślone tezy i niesprawdzone informacje. Niektóre zadawane pytania wprost zawierają w sobie nieprawdziwą odpowiedź. To niestety często spotykana w polityce technika manipulacji (nerwowe dyskusje w programach politycznych w TV i polemiki przeciwników politycznych z różnych partii), gdy nie liczy się odpowiedź, a negatywny przekaz z zadanego pytania - Grzegorz Ambroziak Burmistrz Żychlina podsumowuje pytania mieszkańców. - Treść emaila ma według mnie raczej charakter akcji politycznej ze strony jego Autorki/Autora w celu zbudowania z góry negatywnego obrazu. Pozostaje mi żałować, że nie starcza odwagi do otwartej polemiki. Zarówno w czasie trwania kampanii wyborczej, jak i w mojej codziennej pracy dostrzegam, że mieszkańcy ostatecznie wyciągają wnioski z więcej niż jednego źródła informacji, a przede wszystkim cenią szczerość, której w anonimowych źródłach i komentarzach bywa niewiele. Nie powielajmy zatem i nie tolerujmy fejknewsów, niech one sobie funkcjonują w „wielkiej polityce”.

(Ola Rzadkiewicz-Śliwicka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(4)

MieszkankaMieszkanka

6 0

Email był trochę tendencjyjny....o wszystkim i o niczym ale ehh odpowiedź nie powala zwlaszcza po tylu latach sprawowania wladzy. Takie same sztuczki słowne. 3 dni dla dzieci w Żychlińskim Domu Kultury.... Odp. Burmistrza...że były atrakcje na Łąkowej. Były, ale dzieci przychodziły z rodzicami a nie były zaopiekowanie ....poza tym na półkoloniach dzieci zazwyczaj się czegoś uczą i bawią, po zabawie na dmuchańcach rzecz dyskusjna że ich to jakoś bardzo rozwinie. Inna fajna gra słowna zdk posiada plenerową grę. Przecież to po prostu wielkie szachy, w które dzieciaki raczej nie potrafią grać, młodzież jeśli już to rozgrywa partie w internecie. Papier wszytko przyjmie. A te teksty o szkołach to przede wszystkim tytaniczna praca nauczycieli. Projekty to raczej oni piszą niż urząd. Ale ludzie owszem czasem narzekają tylko by narzekać...ale chyba niestety tro🙂chę prawdy w tym emialu było. I zadziwiające jest że ani razu nie było uderzenia się w pierś, że jednak nie wszytko jest idealnie. Szkoda bo chyba to oznacza że ktoś się bardzo oderwał od ziemi. 17:44, 17.09.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TaaaTaaa

5 1

No z tymi atrakcjami na łąkowej to rozbili bank... Faktycznie zasługa gminy że prywatna firma przyjechała zarobić kasę. Jeszcze jakieś dziecko się połamało bo nawet obsługa tego przybytku nie pilnowała i starsze dzieciaki z osiedla robiły co chciały kosztem młodszych. 20:45, 17.09.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nononono

0 0

Powinien być zakaz jazdy z tym badziwiem po Polsce, nie dość że same w sobie te dmuchańce są niebezpieczne, bardzo urazowe i dla kolan i dla kostek i dla kręgosłupów to jeszcze nikt nie zwraca uwagi na pogodę warunki atmosferyczne itp. Dzieciaki w pełnym słońcu biegają bez czapek bo z czapką przecież niewygodnie. Całe zasmarkane te dmuchańce, miliard gołych stóp po nich przeszło, pościerana skóra, krew itp. Jeszcze specjalnie są konstruowane tak, żeby było coraz wyższe, coraz trudniej po nich wejść i się poruszać bo fajnie jak się dzieciaki wywracają. *%#)!& trzeba być, żeby nie widzieć, że to jest niebezpieczne. Może jak się kiedyś krzywda naprawdę komuś stanie to ktoś otworzy oczy. A co do gminy to zamiast się chwalić wpuszczaniem do miasta takiego badziewia albo tych cyrków z bożej łaski to lepiej by dla dzieciaków zorganizowali jakieś animacje z prawdziwego zdarzenia albo takie obwoźne kino w zedeku z bajkami względnie nowymi a nie sprzed 10 lat. 08:30, 18.09.2024


??

4 0

Która biblioteka ma salę zabaw?! 20:48, 17.09.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%