Zamknij

Czytelnicy piszą: Jesteśmy zwodzeni przez władze gminy Żychlin

11:21, 25.07.2024 Ola Rzadkiewicz-Śliwicka Aktualizacja: 12:03, 25.07.2024
Skomentuj Zdjęcie dodane przez Pixabay: https://www.pexels.com/pl-pl/zdjecie/osoba-siedzaca-na-szarej-kanapie-podczas-korzystania-z-macbooka-267569/ Zdjęcie dodane przez Pixabay: https://www.pexels.com/pl-pl/zdjecie/osoba-siedzaca-na-szarej-kanapie-podczas-korzystania-z-macbooka-267569/

- Jesteśmy grupą rodziców, mieszkańców Gminy Żychlin, którzy są od dłuższego czasu zwodzeni przez władze gminy Żychlin. Jesteśmy zaniepokojeni stanem oświaty, infrastruktury, inwestycji i bezpieczeństwa w gminie Żychlin. Zwróciliśmy się do władz Gminy z pytaniami, na które oczekujemy wyczerpującej odpowiedzi. Z racji tego, że Żychlin jest małą gminą, nasze dzieci uczęszczają do żychlińskich placówek a my pracujemy również w żychlińskich instytucjach chcemy pozostać anonimowi - piszą do nas Rodzice z gminy Żychlin. - Zwracamy się więc do Państwa z prośbą o opublikowanie naszych pytań na państwa portalach, gdyż obawiamy się, że pismo skierowane bezpośrednio do władz gminy pozostanie bez odpowiedzi. Mamy nadzieję, że taka oddolna inicjatywa społeczna otworzy oczy innym mieszkańcom a także skutkować będzie działaniem na wyższych szczeblach. Przede wszystkim żywimy nadzieję,  że nowowybrani radni gminy Żychlin mając na względnie dobro mieszkańców a nie wyłącznie własnych portfeli zainteresują się problemami i potrzebami najmłodszych mieszkańców gminy, bo to także oni będą głosować w najbliższych lub jeszcze kolejnych wyborach samorządowych, jeżeli oczywiście postanowią w Żychlinie w ogóle pozostać.

Pismo otwarte mieszkańców do Grzegorza Ambroziaka Burmistrza Gminy Żychlin

Szanowny panie Burmistrzu, Szanowni Radni Gminy Żychlin

Jako mieszkańcy gminy Żychlin, jako rodzice dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym i młodszych jesteśmy zaniepokojeni brakiem jakichkolwiek działań na rzecz dzieci i młodzieży w Gminie Żychlin. Od lat nie widać żadnych większych inwestycji w oświatę. Szkoły nie są remontowane, łatane są jedynie poważniejsze usterki. Wnętrza nie przeszły żadnych większych modernizacji od lat. Szkoły są dla rodziców zamknięte od czasu epidemii. Nie mamy możliwości odprowadzić dzieci, pomóc się przebrać, dopilnować w szatni itp. Jesteśmy traktowani przez pracowników szkół jak intruzi. Rodzice nie mają faktycznego wpływu na życie szkół i przedszkoli. Decyzje są podejmowane w większości bez naszego udziału.

Od lat słyszymy obietnice, które nie mają odzwierciedlenia w faktycznych działaniach a nasze wnioski są ignorowane albo jesteśmy odsyłani do pobliskich miast na place zabaw, tereny rekreacyjne, baseny lub kina.

W związku z powyższym zwracamy się do władz Gminy Żychlin z wnioskiem o odpowiedź na skonstruowane przez nas pytania. Te same pytania kierujemy również do miejscowych mediów ponieważ chcemy, żeby w końcu nasz głos został usłyszany a odpowiedź nie została udzielona w zamkniętym pokoju i żeby trafiła do wszystkich mieszkańców miasta i gminy:

Czy to prawda, że powstanie żłobka stoi pod znakiem zapytania? Jakie działania zostały podjęte na chwilę obecną? Czy wyznaczono miejsce? Czy rozpoczęto procedurę projektową? Kiedy wreszcie rodzice z Żychlina nie będą musieli wozić dzieci do żłobków w Kutnie lub Bedlnie?

Kiedy ruszy obiecywana od lat budowa nowej sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej nr 2?

Czy to prawda, że plac zabaw przy SP nr 2 nie ma aktualnych przeglądów? Dlaczego w okresie wiosennym dzieci ze szkoły spędzały czas z nauczycielami na placu zabaw należącym do okolicznej wspólnoty mieszkaniowej zamiast na swoim placu zabaw? Dlaczego plac zabaw nie jest dostępny dla dzieci po zajęciach szkolnych? Nie spotkaliśmy się w innych miastach z sytuacją, żeby plac zabaw przy miejskiej szkole był zamykany na łańcuchy i w godzinach zajęć szkolnych i po ich zakończeniu. Wystarczy zamontować monitoring jeżeli gmina tak bardzo boi się szkód na zabawkach. Chyba że plac zabaw ma tylko ładnie wyglądać a nie służyć dzieciom.

Jakie remonty zaplanowano na najbliższy rok w szkołach i przedszkolach podległych pod Gminę Żychlin?

Czy dzieci w Szkołach Podstawowych mają zapewnione podstawowe artykuły higieniczne? Papier toaletowy, mydło, ręczniki papierowe w każdej toalecie?

Ile i jakie wnioski złożyła gmina w ramach programu Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027? Jeżeli złożyła to jakie to były projekty, na jakie kwoty, które zostaną zrealizowane a jeżeli nie to dlaczego żaden nie został wybrany? Sąsiednia gmina uzyskała wsparcie w ramach tego programu na zajęcia dla dzieci oraz remonty i wyposażenie szkół na ponad 2,5 miliona złotych.

Dlaczego gmina nie korzysta ze środków zewnętrznych na remonty szkół, na wyposażenie specjalistycznych sal, na zajęcia specjalistyczne dla dzieci np. terapia bio-feedback, logopedia, integracja sensoryczna. Ile w ciągu ostatnich kilku lat udało się takich środków pozyskać i na co zostały przeznaczone?

Czy Gmina zamierza w najbliższym czasie inwestować w infrastrukturę sportową, rekreacyjną i typowo dziecięcą? Orlik przy ulicy Łąkowej straszy od wielu lat, siłownia przy nim również, nie mamy ani jednego porządnego placu zabaw, dzieci z Żychlina na plac zabaw jadą do Kutna, gdzie na każdym osiedlu i przy każdej szkole stoi porządny, nowoczesny i bezpieczny plac zabaw dla dzieci.

Dlaczego gmina nie korzysta z programów Aktywna Szkoła, Aktywny Orlik i Aktywny Weekend? Programy praktycznie nie wymagały wkładu własnego gminy poza udostępnieniem infrastruktury sportowej - wynagrodzenie animatorów pokrywa Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Dlaczego gmina nie organizuje zajęć dla dzieci w czasie wakacji? Dom kultury zapewnił dzieciom 3 (sic!) dni zajęć przez cały okres wakacyjny. Ościenne gminy organizują półkolonie, jednodniowe warsztaty czy to w domach kultury czy w bibliotekach gminnych, spotkania z ciekawymi ludźmi, seanse filmowe dla dzieci itp.

Ile zostało złożonych wniosków o dofinansowanie wycieczek dla uczniów szkół w ramach programu „Podróże z klasą”? Ile otrzyma dofinansowanie?

Dlaczego w każdym przedszkolu obowiązują inne zasady przyprowadzania i odbioru dzieci z placówek? Szkoła w Grabowie pozwala na odebranie dziecka w każdej chwili, rodzice mają kontakt z nauczycielem wychowawcą, na bieżąco przekazywane są informacje, publikowane zdjęcia, Przedszkole przy szkole nr 2 to jak zamknięta forteca. Dzieci wypuszcza się o konkretnej z góry ustalonej godzinie, każda zmiana wymaga formy pisemnej, rodzic nie ma możliwości kontaktu z nauczycielem w przypadku np. kilku minut spóźnienia. Podczas złej pogody rodzice, często z młodszymi pociechami mokną lub marzną pod drzwiami bez możliwość schowania się przed deszczem. Nauczyciel albo sprowadza dzieci i odchodzi albo dzieci sprowadzają panie woźne. Nie ma możliwości zadania nawet prostego pytania, jak minął dziecku dzień, albo czy zjadło obiad. Są to informacje w przypadku najmłodszych dzieci bardzo dla rodzica istotne.

Pismo kierujemy do władz Gminy Żychlin jak i również do lokalnych mediów.

Prosimy o udzielenie odpowiedzi na adres e-mail: rodzicezychlin@op.pl w ciągu 14 dni.

Mieszkańcy oraz Rodzice z gminy Żychlin

Żychlin, 25 lipca 2024 r.

 

 

(Ola Rzadkiewicz-Śliwicka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(35)

;;

5 1

Może Kutno może pożyczyć zabawki z tego placu zabaw, co będzie likwidowany w parku 🤣 12:33, 25.07.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Szczęśliwy rodzic z Szczęśliwy rodzic z

6 15

Nie życzę sobie by ktoś się podpisywał za mnie. Też jestem rodzicem z gminy Żychlin. Miej człowieku Kobieto podpisać się z imienia i nazwiska. Pewnie to jakiś komitet polityczny który nie odniósł sukcesu....A jak jest tak cudownie na Grabowie to zapisz tam dziecko... Albo choć razem z nim do szkoły i kontroluj wszytko. Naprawdę zychlinskie szkoły nie wyglądają źle w porównaniu to szkół w innych miastach. A jak tak jedziesz na sp nr 2 jeśli masz podstawy prawne to idź do sądu albo kuratorium a nie robisz we własne gniazdo. Zero patriotyzmu lokalnego. Kiedyś rodzice sami brali sprawy w swoje ręce...Danonkowy czy plac Nivea wygrany w żmudnych głosowaniach. Tylko Ci rodzice którzy to robili mają już starsze dzieci a wnuków jeszcze nie więc nie mają potrzeby wielkiego działania. A po sposobie napisania jesteś pewnie osoba z pokolenia gdzie już dużo rzeczy byli podanych na tacy i tylko narzekać umiesz....i opluwać własne miasto by się zaraz hejt na Żychlin w komentarzach wylał. Wylecz się człowieku z kompleksów i zrób coś sam/sama 14:24, 25.07.2024

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

MieszkankaMieszkanka

7 1

Hejt nie na miasto tylko na ludzi którzy tym miastem rządzą. Nie rozumiem. Wybrani są po to żeby gospodarować budżetem, inwestować, remontować żeby ludziom żyło się lepiej. Nie po to żeby brać pensje. Efekt jest taki że z miasta ludzie uciekają idąc tropem "źle ci, to się wyprowadź". Patriotyzm lokalny nie polega na siedzeniu cicho i wyprowadzce ale obywatele mają obowiązek kontrolować poczynania włodarzy. A w naszym mieście nie dziwię się że ludzie nie występują pod nazwiskiem bo jutro jakaś zakochana w burmistrzu pańcia ci nie sprzeda ziemniaków. 14:46, 25.07.2024


ŻychliniakŻychliniak

5 0

Jak można inwestować jak Żychlin zadłużony na 20mil i w kasie pusto. Źle wyliczone drogi i hala więc tzw. obligacje. Inne gminy inwestują nie dokładając do inwestycji tylko Żychlin. Były wybory i nic się zmieniło. Mieszkańcy wybrali i mają co mają dobrze lub źle każdego indywidualne spojrzenie 15:52, 25.07.2024


LolaLola

5 1

Ja przeniosłam dziecko do Grabowa i nie tylko ja. Popytajcie ile dzieci z dwójki przeniosło się właśnie do Grabowa.. w starszych klasach hejt, w przedszkolu panie są za karę. Przecież tam nie jedna skarga już poszła że dzieci rano płaczą i nie chcą wejść. 16:40, 25.07.2024


XYZXYZ

11 0

A kto tam podpisuje się za Ciebie drogi człowieczku ? i to, czego sobie życzysz zostaw dla siebie bo zaczynanie wypowiedzi w ten sposób definiuje Ciebie właśnie jako osobę posiadającą wiele kompleksów i próbującą je leczyć w ten sposób. Piszesz głupoty których nie da się brać na poważnie ....... w tym mieście nic się nie dzieje i nie chodzi o to, żeby ktoś miał cokolwiek podane na tacy ( jak napisałaś/ eś ) tylko o realizację podstawowych obowiązków gminy w stosunku do jej mieszkańców. Poczytaj sobie akty prawne to regulujące oraz zapoznaj się z dobrymi praktykami samorządności i może wtedy spojrzysz na ten temat trzeźwiej. Ostatnie zdanie Twojej wypowiedzi to majstersztyk.....To jest właśnie standardowa odpowiedź trolli internetowych UG u Żychlinie ( zrób coś sam/sama) tylko że w tym akurat zakresie jest to psi obowiązek organów samorządu lokalnego i nikt inny zrobić tego w majestacie prawa nie może..... 23:32, 25.07.2024


obserwatorobserwator

12 0

trzeba bylo wymienic wojta przeciez ten gosc to start cawniak tylko wladza ikasa 14:39, 25.07.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do mieszkankiDo mieszkanki

6 8

Jest hejt bo ktoś pisze o rzeczach na których kompletnie się nie zna a tylko wujek google i ulica podpowiedziała. Zarzuca brak kontaktu nauczycieli z rodzicem. I o matko że nikt nie wychodzi chronić mam z parasolkami jak stoją tam pół dnia i mokną. Zawsze zadrościłam tym matkom takiej ilości czasu, że tam wystają. Bo jak byłam na macierzyńskim z jednym czy drugim dzieckiem a trzecie odbierałam to i tak nie miałam tam czasu stać. Że w dwójce jest ciasno...w przedszkolu ...przecież oni jest po mieszkaniach więc jak mam być? Jak w pałacyku w rozległych salonach. Ktoś kto zapisuje dziecko nie widzi tego....Czy myśli że rozbudują bo teraz mój bąbelek tam chodzi ... Dzieci coraz mniej....się rodzi więc chyba trzeba zapomnieć o jakiekolwiek rozbudowach. Żłobek ehh Rok macierzynkiego....od dwóch lat spokojnie przyjmą Orątki. Ale pewnie mama nie ma samochodu i nie stać ją na samochód więc chciałabym wszytko pod nosem ehhh. Te żłobki w osiecnnych gminach może istnieją bo właśnie zbierają dzieci z kilku gmin... Gdzie są dane ile tych dzieci rzeczywiście potrzebuje tego żłobka bo obydowje rodzice pracują. Z zychlinlńskiej praktyki wiadomo że na świetlicach pierwsze są dzieci niepracujących rodziców... Orlik na Łąkowej wczoraj pełen dzieci i młodzieży grającej w kosza. Boisko przy LO Mickiwicza otwarte, na dwójce też. Zdk ...dajcie ludziom iść na urlopy. Kiedy je mają wykorzystać. Tłumów nie w ciągu roku szkolnego na imprezach a teraz w sezonie ogórkowym mają być. A w Kutnie jest mnóstwo półkolonii ale te z super atrakcjami płatne i to całkiem sporo. W osiecnnych gminach...W Bedlnie zajęcia trwały 4 dni i 20 złotych kosztowały. Jeśli się coś dzieje to dzięki organizacji kół gospodyń wiejskich które poprzednia władza całkiem nieźle dofinansowała. A te zajęcia w weekendy....Jak te dzieci mają być normalne jak nawet przez dwa dni rodzic z nimi nie umie wytrzymać. Popabw się z nimi człowieku, pograj w gry planszowe. Albo daj się mu ponudzić to też specjaliści zalecają. Zawsze wszędzie mogłoby być lepiej. Ale podsumowując to pismo. Niewiele wiem, ale się wypowiem...Każda szkoła ma swój regulamin tworzony często pod rodziców dzieci, które chodzą do danej szkoły....A bywało ze rodzic przychodził do szkoły i chciał z innym.dzieckiem rozwiązywać problemu za swojego bąbelka... Albo rodzice się rozwodzą i jedno ma.pretensje że w czasie szkoły ten drugi się spotkał z dzieckiem.... Niestety w dzisiejszych czasach tak już jest. A pani z przedszkola jak skończy pracę to ma wolne...a nie ma rozmawiać z jakąś mamą i to w ciasnej szatni gdzie wszytko wszyscy słyszą. Albo ma na górze dzieci na popołudniówce.To zadziwiające że matki potrafią gonić nauczycieli w Biedronce na zakupach by zapytać o Bąbelka...Dobrze że nie gonią tak ginekologa... A o budowie sali w dwójce było słychać już 15 lat temu. Choć hali tak wielkiej i tak nie będzie ....bo wiele miejsca nie ma. I co kolwoek wybudują i tak za chwilę ktoś stwierdzi że jest mniejsza niż na Łukasińskiego....I też będą marudzić. 16:24, 25.07.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AhaAha

6 1

Aaaa nie to przepraszam jak już 15 lat budują sale gimnastyczną to nie mam nic do dodania... 😂 16:35, 25.07.2024


Mieszkanka Mieszkanka

5 1

Czyli jak matka pracuje to jest zła bo nie ma czasu zająć się dzieckiem i pograć w planszówki, i musi do żłobka oddać a powinna siedzieć w domu i odchować ale jak nie pracuje to jest patologią na utrzymaniu państwa, wystaje z nudów pod przedszkolem w deszczu i nie stać jej na samochód... Jak dba o rozwój dziecka to nie daje się temu dziecku nudzić a jak chce zapewnić atrakcje albo zajęcia w trakcie wakacji to znaczy że nie może wytrzymać z dzieckiem. No jednym słowem nie ma to jak być matką... A pani w szatni w przedszkolu jest nadal w pracy. I ma święty obowiązek odpowiedzieć na pytanie rodzica czy dziecko zjadło obiad. Nie jest to tajna i poufna informacja. 20:57, 25.07.2024


Do AhaDo Aha

3 6

Ale to nie do końca wina władz gminnych a centralnych których różne programy zmieniają się jak w kalejdoskopie. Poza.tym jak na Żychlin to jedna duża.hala wystarczy i miasto ja już wybudowało. Takie same sale jak w dwójce są w wielu szkołach w Polsce. Bo to tysiąclatka na tysiąclecie 16:47, 25.07.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

alfaomegaalfaomega

12 4

Ludzie najpierw weźcie się za wychowanie swoich pociech, zainteresujcie się co robią w wolnym czasie kiedy Rodzic nie patrzy. Jeśli nie WYCHOWAMY W DOMACH MŁODZIEŻY, to obawiam się, że żadna inwestycja długo nie przetrwa - zostanie zniszczona/zdewastowana przez naszą młodzież 18:50, 25.07.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do MieszkankiDo Mieszkanki

6 4

A zapytaj się dziecka jak nie jest to tajne i poufne to powie. Jak nie zjadło nie umrze z głodu. Jak zjadło a będzie chciało.drugi w domu to też pewnie zje choćby dlatego że inni akurat jedzą. Czy naprawdę trzeba o takie *%#)!& bić.piane i pisać list otwarty...Bo to wina urządu że nie wiadomo czy babaelk zjadł czy nie 21:04, 25.07.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mieszkanka Mieszkanka

5 2

Przeczytaj dobrze te pytania zanim zaczniesz bzdury pisać. Wiesz ile kasy pozyskano ze środków zewnętrznych? Wiesz co to program aktywna szkoła? Wiesz co to "podróże z klasą"? Nie wiesz bo masz to w głebokim poważaniu. Wiesz za to że "bąbelek" nie umrze jak nie zje obiadu. A niektórzy chcą wiedzieć i niektórzy chcą żeby ich dzieci miały fajne nowoczesne szkoły a nie niemiecki rygor, chcą żeby ich dzieci nie szlajały się po mieście i nie szukały guza tylko mogły iść na skatepark poszaleć na desce. I tacy rodzice są piętnowani przez społeczność bo śmią wymagać więcej... Mogą się przecież wyprowadzić. Owszem. I to się będzie działo. Bo nie tylko dla dzieci nie ma żadnej oferty w tej gminie, dla dorosłych również. Ale zaraz ktoś mądry i tak powie "siedź na dupie i graj w planszówki" a nie atrakcje wymyślasz... 21:31, 25.07.2024


Do  LoliDo Loli

8 1

Ba są dzieci które niemal we wszystkich szkołach już były....ale to nie wina szkół. Czasem owszem w klasie jest taka ekipa że trudno się z nimi dogadać i lepiej przenieść dziecko. Ale czasem przenosi się gdzieś indziej dziecko zupelnie innych powodów, które leżą po stronie dziecka i rodziny a szkoła nie jest w stanie ich rozwiązać. A jelsi skargi są anonimowe tak jak to pismo nikt ich poważnie nie traktuje 21:09, 25.07.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XYZXYZ

15 5

W sumie dobry sposób komunikacji z tą gminą wybraliście, bo żadne inne nie działają i nie działały od kiedy pamiętam. Dawno temu próbowaliśmy się z nimi komunikować ( w innych, ale też społecznie ważnych sprawach ) i argumenty odbijały się jak od ściany. Ci ludzie nie nadają się do pracy w samorządzie bo jest to służba dla mieszkańca a nie budowanie swoich karier. Podczas ostatniej kampanii wyborczej widać było ich butę i bezrefleksyjne spojrzenie na to co się w tej gminie dzieje ( albo nie dzieje ) . Nowi radni są tak samo mierni jak ich poprzednicy i "doświadczeni koledzy i koleżanki " . Popatrzcie sobie na sesje i wyniki głosowań to będziecie wiedzieć na co tą radę stać i kto tak naprawdę dyktuje im w jaki sposób maja głosować i pracować w komisjach. Powinniście wszyscy obejrzeć sobie archiwalne nagrania ( chyba firmy Mescomp ) z sesji i posłuchać w jaki sposób prowadzona wtedy była dysputa , były emocje, merytoryka i brak obaw przed wytknięciem burmistrzowi błędów..... Może wypadałoby zacząć aktywnie uczestniczyć w sesjach i zacząć zadawać tym wybrańcom konkretne pytania na temat realizacji ich programu, może należałoby zapytać G.Ambroziaka o realizację tego co miał zapisane w programie od pierwszej kadencji ? Gratuluje inicjatywy , oczywiście o ile nie jest ona motywowana "politycznie" ( piszę celowo w cudzysłowie ponieważ na tym poziomie to nie jest polityka, a służba i tego do cholery jasnej nie jesteśmy w stanie uzyskać od tych "małych" ludzi..... ) . Pozdrawiam 23:11, 25.07.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XVYXVY

6 0

P.S. jeśli ktoś nie podpisze tego pisma imieniem i nazwiskiem i nie złoży go na dziennik podawczy lub za pomocą skrzynki e-puap na żadną odpowiedź bym nie liczył ....... 23:19, 25.07.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

RedakcjaRedakcja

6 0

Wysłałam wczoraj pytania do Pana Burmistrza wraz ze swoimi w trybie dostępu do informacji publicznej, tak więc odpowiedź powinna być w terminie 14 dni na naszej poczcie. Pozdrawiam🙂 10:08, 26.07.2024


XYZXYZ

4 0

Bardzo dobre posunięcie Szanowna Redakcjo :) znowu będzie zamieszanie w urzędzie bo nie będą wiedzieli co z tym zrobić i jak na to odpowiedzieć :) jak tylko otrzymacie odpowiedź proszę Was o zamieszczenie jej w całości :) Dziękuję :) 11:19, 26.07.2024


Do Mieszkanki Do Mieszkanki

5 3

Do Mieszkanki wiem więcej. Wycieczki które teoretycznie według rządu są za darmo wcale nie są bo szkoły muszą mieć wkład własny ...A wycieczki będą dopiero w nowym roku szkolnym więc skąd wiesz, że ich nie ma. Poza tym to nie jest tajemnica jakie szkoły jadą bo lista jest na stronach ministerstwa więc znowu pytanie w kosmos. Wystarczy sprawdzić 23:39, 25.07.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Żychlin Żychlin

6 3

I mamy obraz Żychlin. Wszyscy krytykują danego rodzica że piszę anonimową a sami odpisują anonimow. Jak na ekutno trzeba by było podać dane wtedy brak większości komentarzy.
Proszę więc się nie dziwić że Pani pisze anonimowo. Wynika to że strachu na komentarze i zemstę.
Brawo rodzice brawo mieszkańcy brawo Żychlińska incjatywa społeczna. Wszystko anonimowo dla dobra miasta wielkie Brawa 06:00, 26.07.2024

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

XYZXYZ

3 0

Na eKutno czy innych portalach można pisać anonimowo i nikt nie ma z tym problemu bo jeszcze by tego brakowało żeby dane osobowe latały po tego typu portalach natomiast w przypadku złożenia petycji lub wniosku do organu samorządu czy jakiejkolwiek innej instytucji jest wymóg firmowania go swoimi danymi ( i to poniekąd rozmie ) . Jeśli żyjemy w miejscu w którym krytyka lub niezadowolenie powodują strach przed konsekwencjami to znaczy że coś tu jest nie tak . Proponuję wybranie się wszystkich osób którym dobro tej gminy leży na sercu na najbliższą sesję po wakacjach i przepytamy tych (bez) radnych i burmistrza o kilka nurtujących tematów. Zapraszam :) 07:10, 26.07.2024


ŻychliniakŻychliniak

3 0

Witam
Ciekawa wiadomość sesja po wakacjach. Czyli Pan/Pani radni lub z Urzędu skoro taka informacja. Wszyscy piszą bo fajnie się pisze anonimowo.
A teraz tak. Jeżeli zostało napisane pismo z email to kultura wymaga nawet jak jest anonimowe odpowiedzieć, To nie są trudne pytania dla Urzędników. Oglądałem inne sesje i wiem że Pani Przewodnicząca odczytuje wszystkie emaile na sesjach które dostaje. Burmistrz ma z tym problem ponieważ zasłania się prawem jednak odpisywanie przed wyborami na faceeboku osobą go spierającym nie było problemu. Sesje są nagrywane dla czego nie komisje a znowu prawo pozwala itp. Urząd jest dla mieszkańców znanych, anonimowych, lubiących burmistrza czy radnych lub nie.
Jest dla Mieszkańców więc powinni odpisywać na wszystkie pisma przecież nikogo nie obrażają tylko pytają 10:30, 26.07.2024


XYZXYZ

1 0

Droga/i "Żychliniaku" nie wiem co Cię tak zastanawia w moim stwierdzeniu dot. sesji po wakacjach. Użyłem go, ponieważ nie wydaje mi się, aby w sierpniu jakakolwiek się odbyła i zdecydowanie pracownikiem UG w Żychlinie nie jestem ( ani żadnej spółki miejskiej ) tak żeby była jasność. Nie mów mi czego wymaga kultura w przypadku UG w Żychlinie ponieważ wiele razu próbowałem zmusić przedstawicieli Gminy ( również G.Ambroziaka ) do publicznego odpowiadania na problemy mieszkańców i za każdym razem otrzymywałem taką samą olewczą odpowiedź stąd wiem jaki będzie efekt. Na szczęście Redakcja złożyła w swoim imieniu zapytanie w trybie dostępu do informacji publicznej i w tej sytuacji odpowiedź w ciągu 14 dni jest dla urzędu ( a formalnie dla sekretarza ) obligatoryjna . Co do transmisji z obrad komisji to oczywiście Urząd ich nie zrealizuje ponieważ nic na tych komisjach się nie ustala , Ci ludzie dostają gotowe wytyczne i tak mają głosować i opracowywać zagadnienia i tyle , a że ustawa nie nakłada obowiązku transmitowania posiedzeń komisji to mamy taką a nie inną sytuację. Jest pewna metoda na zmianę tej sytuacji oddolnie i może warto będzie spróbować ją wykorzystać . Chyba już wystarczy wiecznej improwizacji samorządnego działania Rady Gminy i pozornych ruchów które z założenia mają nie przynosić żadnych efektów. Jako że to ostatnia kadencja G.Ambroziaka w fotelu Burmistrza Gminy Żychlin trzeba w tej kadencji rozliczyć jego obietnice wyborcze i procent ich realizacji , a tych obietnic było baaaardzo dużo..... 16:20, 26.07.2024


ŻychliniakŻychliniak

8 1

Podsumujmy były wybory:
Burmistrz ten sam
10 radnych tych samych
5 radnych nowych
Większość w radzie ludzie od Burmistrza. Więc Żychlin bez zmian tylko z zadłużeniem 20mil zł spłata 2041roku.
Więc brak inwestycji itp. to będzie norma. Jeszcze likwidacja Orlików itp bo brak pieniędzy na remonty. Fundusze zewnętrzna nie potrzebne bo brak wkładu własnego więc nic nie zrobimy. Ale będą za to nowe ładne elektroniczne kosze za 2mil złoty Polski ład na osiedlach bo to podobno bardzo potrzebne. Za 5 lat nie będzie kasy aby je naprawiać i serwisować więc pieniądze w błoto. Ocieplony Urząd Miasta w zegarze na urzędzie odpada ocieplenie nikt tego nie widzi. Fontanna nie działa nikt nie widzi ale przed wyborami zapłaciło się grubą kasę za czyszczenie kostki. Hale wybudują ale za to zniszczą boisko przy szkole urząd o tym wie. Ale w projekcie zabrakło punktu odbudowa boiska. Więc kolejny kredyt i Urząd odbuduje. Taki jest obraz Żychlina a będzie gorszy. 06:52, 26.07.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

masz racjęmasz rację

4 0

Otóż to... Ludzie mówią "kiedy w końcu będzie coś tam", "przydałoby się więcej usług - sklepów, gastronomia itp" a to się nie zadzieje. To już widać, że Żychlin nie zmierza do rozwoju a do powolnej zmiany miasta na miasteczko a później wieś - sypialnię Kutna, Łowicza i Płocka. Był czas, że ludzie kupowali mieszkania bo się opłacało taniej kupić i dojeżdzać, w tej chwili się nie opłaca bo nie dość że trzeba dojechać do pracy to trzeba dojechać po buty, po zakupy, po rekreacje, po zabawę, po zjedzenie czegoś na mieście itp. 07:48, 26.07.2024


Tak mi się wydajeTak mi się wydaje

6 0

Dużo prawdy. Lecz nie da się ukryć że za tym wszystkim stoi "Szlachta" że szkoły numer dwa.
Bo w tekście jest tylko szkoła "dwójka" oraz jej przedszkole.
Więc ja też mam pytanie.
Czy to prawda, że w szkole numer dwa dzieci muszą chodzić w ORGINALNYCH, DROGICH CIUCHACHA? Bo biedniejsze dzieci są szykanowane, prześladowane i wyszydzane przez "Bogate dzieci"?
Bo taki sam problem jak brak placy zabaw. 09:49, 26.07.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZxcZxc

2 0

Tak to prawda musiałam zabrać dzieci z tej szkoły bo to co się tam działo przechodziło ludzkie pojęcie. Każda rozmowa z wychowawca i dyrekcja kończyła się odbiciem piłeczki i na tym koniec. Wszystko zamiatane pod dywan 15:13, 26.07.2024


NickNick

4 1

Dziecko w wieku 6 lat powinno umieć już samo się przebrać. Jeżeli przedszkolanka miała by każdemu rodzicowi opowiadać o tym czy zjadło zupkę, to musiała by na to poświęcić chyba z godzinę a każdy by wolał by poświęciła ten czas dzieciom. Przedszkole, musi być zorganizowane, i również ograniczać dostęp osób z poza placówki. Akurat nie czepiał bym się do nauczycieli i opiekunów. W tym obszarze widać egoizm autora.

Co do inwestycji w Żychlinie to inna sprawa. Marazm i tragedia. Miasto stoi w miejscu nie rozwija się, wręcz rozpada. Szczerze jak się jeździ po Polsce to ciężko znaleźć tak zaniedbane miasto jak Żychlin. Dzikie trawy wyrastają z chodników, chodniki zniszczone, itd itp. szkoda słów. Więc każdy taki list, który choćby trochę wywarł presje na rządzących w gminie jest dobry... 10:22, 26.07.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pp

1 0

Do przedszkola chodzą też 2,5 latki. 10:45, 26.07.2024


Do przegranych w wybDo przegranych w wyb

3 9

Ludzie przegraliście w wyborach to się z tym czas się z tym pogodzić. A nie strzelać na lewo i prawo. I jeszcze nie mieć odwagi się podpisać. A pamiętam partie które obiecywały że nawet jak nie wejdą masła bedą.dzialac dla ZYCHLINA. To działajcie zalozief stowarzyszenia starajcie się o kasę z unii, a nie jedziecie po nauczycielach. Szkoda że oni nie mogą szczerze napisać co o Was myślą i wysłać takiego listu kochani Rodzice 10:25, 26.07.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

serio?serio?

9 3

Ludzie.... merytoryczne pytania o finanse o inwestycje, o bezpieczeństwo a wy się uczepiliście jak rzep "czy dziecko zjadło obiad" 🤣 Jedna matka ma to w d-pie a druga nie. Chcecie oddać dziecko do przechowalni i nie wiedzieć co się z nim dzieje cały dzień to oddajcie.
Zamiast komentować merytoryczne treści to analiza i interpretacja czy rodzic może sie odezwać do wychowawcy czy ma przeprosić że żyje i dziecko przyprowadził... w XXI wieku takie analizy... 10:51, 26.07.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

krupmagkotkrupmagkot

2 2

halo żychlin do tej pory mieliście swoją starościnę Kotulską, to trzeba było dać się jej wykazać w sprawie, bo jako wicka była odpowiedzialna za edukację, teraz jest radną, wiec w sumie tez moze wykazac sie w temacie, chociaz jak mowi ulica zajmowanie sie edukacja wychodzilo jej marnie i sporo krwii napsula 23:41, 27.07.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PP

1 2

Wicestarosta zajmuje się edukacją na szczeblu powiatowym 07:31, 28.07.2024


ASAS

1 0

Proszę nie zawracać głowy Panu Burmistrzowi, on teraz wielki polityk i zajmuje się krytyką PiSu i Kaczyńskiego, nie ma czasu zawracać sobie głowy takimi bzdurami jak sprawy miasta czy gminy. Poza tym niedawno były wybory. "Ja Wam wójta nie wybierałem"... 20:44, 28.07.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%