Drogowy bubel na Józefowie czyli przejazd pod wiaduktem to jedna wielka niewiadoma i to od 2021 roku, kiedy po kilku miesiącach opóżnienia w realizacji inwestycji, kierowcy mogli korzystać z dwóch pasów jezdni. Niestety furgonetki nie miały szans zmieścić się pod wiaduktem. Wówczas porozumienie z PKP w kwestii zlikwidowania problemów kierowców było w powijakach. Jak jest teraz? O to pytają radni miejscy.
Przypomnijmy, w połowie czerwca 2019 roku powstała notatka służbowa określająca życzenia obu stron, jeśli chodzi o podział prac. Remont drogi pod wiaduktem miał zakończyć się w grudniu 2021 roku. Jak wiadomo powstała prowizorka, czyli ułożony płyty na drodze, niektóre samochody klinują się pod wiaduktem. W sierpniu 2022 roku na konferencji prezydent Zbigniew Burzyński mówił - Sam osobiście byłem u prezesa Polskich Linii Kolejowych przed Wigilią, w ciągu miesiąca miało być zawarte porozumienie o podziale zadań, my część drogowa, zabezpieczenie, druga część po stronie PKP. Do dziś tego porozumienia nie ma. Po trzech miesiącach przysłali treść porozumienia, my odesłaliśmy uwagi. Czekamy na ich stanowisko i teraz tak jest zawieszone.
- Chcemy położyć asfalt choć tymczasowo, bo po tych płytach nie da się jeździć. To musi być zrobione w formule zaprojektuj wybuduj, na projektach kolejowych jest to szczególnie trudne. Nawet pozwolenie na budowę nie wydaje tradycyjnie starostwo, ponieważ to jest teren zamknięty, służy obronności państwa, więc wydaje je wojewoda - mówił w sierpniu dwa lata temu Jacek Boczkaja, zastępca prezydenta.- Żadna dokumentacja nie była z nami uzgadniana, nikt nie wiedział w jakim wymiarze PLK miały to zrobić. Są trzy lata opóźnieni w inwestycji a jeszcze nie widać końca. PKL chciało zrobić na sztywno czyli co by wyszło więcej w przetargu to my mielibyśmy płacić. No nie ma zgody na coś takiego, absolutnie nie. Wyszło od nas pismo abyśmy mogli sprzątnąć płyty i zalać asfaltem, powiedzmy w sposób uproszczony. Czekamy na odpowiedź. Jak usłyszałem ile ma kosztować wanna żelbetonowa aby podnieść skrajnię wiaduktu to pomyślałem że to chyba ma być ze złota, bo to 10 mln zł miało być. To są niewspółmierne koszty do efektów. Te środki wciąż rosną, więc tym bardziej podpisanie takiego porozumienia, że my płacimy nadwyżkę z przetargu, nie wchodzi w grę.
O to czy coś ruszyło się w sprawie naprawy nawierzchni pod wiaduktem na Józefowie pytają prezydenta Burzyńskiego, radni z Prawa i Sprawiedliwości Bartosz Czechowski i Robert Stępniewski.
- Czy wypracowano porozumienie władz Kutna z PKP? Sprawa ciągnie się kilka miesięcy, wiadukt jak pamiętamy zmodernizowano w taki sposób, że stworzono dwa pasy jezdni. Niepowiększono jednak skrajni i nadal nie mogą poruszać się większe gabaryty na przykład autobusy. Mało tego, podczas większych opadów deszczu droga jest całkowicie zalana. Czy miastu udało się wynegocjować warunki porozumienia z PKP finansowe i czy w ogóle jest szansa aby doszło do realizacji tego przedsięwzięcia? Jakie macie państwo stanowisko oficjalne władz PKP? - pytają radni miejscy.
Wkrótce odpowiedź prezydenta Kutna.
Akogo16:41, 15.02.2024
Największą kasę robi się na takich inwestycjach brawo PiS to od was był wojewoda ?
wyborca 16:46, 15.02.2024
PiSowska inwestycja, a ci jeszcze dopytują. Pamietajcie, Czechowski i Stępniewski NIE!
hipokryci09:30, 17.02.2024
Pisowska inwestyca to pełowską parzyła , ale od pisowców to zdaje się urząd miasa taką kasą na różna przedsięwziącia brał ,prawda?
tts21:47, 15.02.2024
Dlaczego wystąpiliście z pytaniem dopiero teraz panowie ,,radni"Czechowski i Stępniewski, co robiliście do 15 pażdziernika 2023r ?
może się bali09:27, 17.02.2024
Rączka rączkę myje. Siedzieli na ciepłych posadkach zarównao jedna jak i druga strona.
Kierowca06:06, 16.02.2024
Jak wygląda sprawa podczas wypadku lub uszkodzenia pojazdu pod tym wiaduktem?
MIeszkaniec08:26, 16.02.2024
Gdyby to była prywatna firma, za taki bubel ktoś by poleciał ze stołka.
Ludzie jeżdzą, niszczą zawieszenie, a Miasta to nie interesuje. Czy tak ciężko jest wylać taki kawałek asfaltu, albo chociaż te dziury załatać?
.08:35, 16.02.2024
Bo to nie jest miasta.
Przejazd pod wiaduktem, tam gdzie są płyty, to droga kolejowa.
Ktoś19:44, 17.02.2024
Na nie swoim terenie to nie bardzo mogą coś zrobić. Chciałbyś, żeby ktoś Ci coś wylewał u Ciebie w domu ?
123410:38, 16.02.2024
Najważniejsze że był przed wigilią
obserwator11:09, 16.02.2024
pytanie kto jest wlascicielem drogi wiec w czym problem lepiej robic glupoty takie jak zielona os tu mazna wiecej zarobic
Mój nick 12:01, 16.02.2024
Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach. Pierwszy to taki ze droga pod mostem kolejowym na Warszawskim Przedmieściu/Józefowie to nie jest teren miasta - jest to teren PKP więc miasto nawet jeśli by chciało nie może ot tak wykonywać obowiązków inwestora w zakresie utrzymania tego odcinka więc te pretensje do miasta są „średnio” uzasadnione. Panowie radni chyba to wiedzą więc powinni to dopowiedzieć a nie poprzez niedoinformowanie mieszkańców sprawiać wrażenie że miasto dało tu d… Druga sprawa to to że PKP chce wsadzić miasto na minę stawiajcie warunek o którym mówił prezydent Boczkaja tj. obciążenie miasta kosztami które pojawia się w postępowaniu o zamówienie publiczne a które mają wynikać z przekroczenia kwoty jaka PKP chce na to dać (wykonawca złoży ofertę która będzie dużo droższa niż ta kwota a różnice ma pokryć miasto). Teoretycznie wyglądałoby to tak że PKP przeznacza na to np 2mln najtańsza oferta to 20 mln więc 18 mln dokłada miasto. Rozumiecie co to oznacza dla budżetu miasta? Bycie dobrym gospodarzem to nie znaczy bycie dobrym frajerem.
Inspirujące08:59, 18.02.2024
Szczegółem jest to, że miasto musiało wyrazić zgodę na zamknięcie ulicy , na czas robót inwestycyjnych i zmianę organizacji ruchu na ten czas.Wyrazìło zgodę na zamknięcie ulicy nie wiedząc w jaki sposób PKP wybuduje wiadukt i nie oglądając projektów?
ciekawy18:03, 16.02.2024
A czy w tej sprawie pomogli posłowie żymkoski i splecione rączki?
###############09:24, 17.02.2024
A co miał do tego Rzynkowski?Mógł pomóc Joński bo tak się do Kutna przykleił i taki był mundry . Przyniósłby kosz kiełbasy i może by ten wiadukt dało się podniesc.
Zbynka kuzyn18:54, 16.02.2024
Jak zostanie prezydentem Sikora to i toto wyrówna i nie będzie tegoż drogowego bubla - tylko sikorki
Medyk08:25, 17.02.2024
Proponuję złożyć fundację na budowę drogi specjalistę od tego już mamy
rada09:21, 17.02.2024
Jak włodarze mówią ,że nic nie wiedzieli , nie mieli dokumentów to znaczy ,że źle zarządzali to czas aby zostwić kutno w spokoju i odejść na zasłużone enerytury bawiąć wnuki a nie pozostawać na przyspawanych stołkach lub się tylko nimi wymieniac między sobą .Przez całą budowe wiaduktu nie mieliście cazsu aby tam cokolwiek sprawdzić?
Ja Wam wójta nie wyb16:08, 17.02.2024
Jacek- no co ja mogę , to jeszcze awansuje.Wiadukt na Józefowie za niski, przejazd na Grunwaldzkiej zamknięty- no co ja mogę.Rozmawiał z Rafauem- leją się z Czajki g...a do Wisły, - no co ja mogę?
Mieszkaniec10:47, 17.02.2024
Zielona oś miasta to nie głupota. Głupotą jest, że nie przebiega ona przez tereny zielone od mostu na ulicy Zimowej do mostu na ulicy Barei oraz od mostu na ulicy Troczewskiego do nieszczęsnego wiaduktu na Józefowie. Mam nadzieję, że dożyje jeszcze tych tras. Ps. na remont ulicy Zimowej czekam już 20 lat 🙂
T.D.15:44, 17.02.2024
Zgoda.Dlaczego , nie od ulicy Zimowej?.
Mieszkaniec14:48, 18.02.2024
"Zgoda.Dlaczego , nie od ulicy Zimowej?."
Przede wszystkim dlatego, że tam są tereny zielone, poza tym taki był pierwszy projekt 🙂
do fachofcuf15:37, 17.02.2024
Inwestycja była przygotowana za nie rządu totalniaków , zgody wydawał wojewoda z nadania Platfusów.Wszystko można sprawdzić .Zapytajcie Burzę, albo Jecka.
Kołowdzięczniak16:13, 17.02.2024
Cicho!!!...cicho!!!... cicho!!!.Bo gdy się Tusk dowie, to każe wiadukt zasypać , jak przekop na Mierzei Wiślanej.
hoiny samorząd16:47, 17.02.2024
W okolicy jest kilka starych ruin. Jak ktoś ma kilkadziesiąt wolnych baniek na nowe mauzelum to ....
Szczęśliwy kierowca16:53, 17.02.2024
Może znów wyremontować główne skrzyżowania w jednym czasie i co najmniej przez dwa lata.
Ktoś19:41, 17.02.2024
Rozwala mnie to, że czepiają się radni z partii która miała na to największy wpływ, bo przecież obsadziła wszystkie lukratywne stanowiska w PKP. Poza tym dobrze wiedzą, że Urząd Miasta nie wiele może w temacie. Nie ich teren, nie ich decyzyjność (wojewoda) ale ich wina, bo idą wybory. Niestety mieszkańcy naszego wspaniałego miasta to w większości pisowski ciemnogród, który nawet nie rozumie za co odpowiadają poszczególne jednostki administracji.
rozbawiony12:04, 18.02.2024
Ciemnogród wybrał Zbynka i Jacka , bo uważał ,że to są Ktosie.
drogowiec18:39, 18.02.2024
Jeżeli to PiSowska inwestycja, to Tusk każe zasypać przejazd pod torami.
Ja14:23, 20.02.2024
O ile mnie pamięć nie myli to w poprzedniej kadencji sejmu poseł PiS p. Rzymkowski deklarował się w załatwieniu tego problemu z koleją. Wygląda na to, że jak zwykle skończyło się obietnicami. Co przez tyle lat posłowania dla Kutna zrobił p. Woźniak? Najlepiej wychodzi mu uczestnictwo w imprezach piknikach gminnych oraz mszach w okolicznych kościołach. Tam elektorat klaszcze, tańczy i śpiewa.🤣
50 lat 22:02, 22.02.2024
Jet w tym mieście jeszcze jedno miejsce które wygląda tak samo to odcinek drogi między ulicą łąkoszyńską a krzywą
3 0
Misiu, to sprawa miasta i PKP, szukaj tam kogoś z PISu