Zamknij

Jak zwiększyć zaangażowanie osób odwiedzających firmową stronę www?

06:07, 02.07.2024 Aktualizacja: 06:09, 02.07.2024
Skomentuj

Spis treści: Blog, Cennik, Szczegółowe opisy produktów i usług, FAQ

Wysoki współczynnik odrzuceń i bardzo krótki czas wizyty – to dwa główne problemy, jakie można zdiagnozować na stronie internetowej analizując jej podstawowe metryki. W większości przypadków jest to skutek zbagatelizowania kwestii zaangażowania osób odwiedzających witrynę, które nie otrzymują żadnego konkretnego argumentu za tym, aby zostać na niej nieco dłużej. Tymczasem istnieje wiele sprawdzonych sposobów na zaangażowanie użytkowników strony i tym samym poprawienie tak istotnych (chociażby z punktu widzenia SEO) metryk. Najlepsze z nich omawiamy w naszym poradniku.

Uwaga:

Automatyczne systemy rankingowe Google zostały zaprojektowane tak, aby wyświetlać przydatne, wiarygodne informacje tworzone z myślą o użytkownikach, a nie tworzone w celu uzyskania wyższej pozycji witryny w rankingach wyszukiwarek i wśród najpopularniejszych wyników wyszukiwania.” Źródło: https://developers.google.com/search/docs/fundamentals/creating-helpful-content?hl=pl

Blog

Regularne publikowanie wartościowych treści poszukiwanych przez przedstawicieli grupy docelowej marki, to jeden z najlepszych sposobów na zyskanie angażującego contentu. Przyczynia się to również do zwiększenia widoczności strony w wyszukiwarce i pozyskania bardzo cennego, a przy tym darmowego ruchu organicznego. Poprzez dzielenie się wiedzą firma buduje swój ekspercki wizerunek.

Ekspert podpowiada:

Nie planujesz prowadzić bloga na stronie? To błąd! Nie zakładaj z góry, że Twoja branża jest nudna i nie masz nic ciekawego do przekazania klientom. Blog może służyć edukowaniu, szerszemu prezentowaniu oferty, a także pomów w pozyskiwaniu ruchu z wyszukiwarki. To podstawowy sposób na stałe rozwijanie strony internetowej.” Źródło: https://soluma.pl/cenniki/cennik-tworzenia-stron-www/strona-www-biznes

Cennik

Naprawdę nie warto ukrywać cen poszczególnych produktów i usług. Rozbudowany cennik na stronie buduje wiarygodność marki i pozwala zyskać zaufanie użytkowników, ułatwiając im również podjęcie decyzji zakupowej. Dodatkową korzyścią jest wyraźne wydłużenie czasu pojedynczej wizyty na stronie – przeanalizowanie cennika siłą rzeczy jest dość angażujące.

Szczegółowe opisy produktów i usług

Dokładne, atrakcyjne opisy nie tylko wydłużają czas wizyty (użytkownik chce je przeczytać do końca), ale też pomagają lepiej zrozumieć ofertę, co niweluje problem bezproduktywnej obsługi klientów.

Tworząc opisy stawiamy na prosty przekaz, unikamy żargonu technicznego i zawiłości, przez które potencjalny klient mógłby źle zrozumieć ofertę, na czym marka straci wizerunkowo (i czasowo, angażując się w obsługę osoby, który ostatecznie i tak nie zostanie jej klientem).

FAQ

Dział FAQ to super sposób na zaangażowanie użytkowników, a jednocześnie uproszczenie procesu obsługi klienta. Użytkownicy mogą tutaj znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, co w naturalny sposób zmniejsza liczbę pytań kierowanych do działu obsługi klienta.

Warto regularnie aktualizować dział FAQ na podstawie nowo pojawiających się pytań oraz uporządkować je tematycznie w celu ułatwienia nawigacji.

Porada:

Copywriting dla stron internetowych nie ogranicza się jednak tylko do napisania sztampowego tekstu „O nas”, w którym wymienione są podstawowe fakty na temat przedsiębiorstwa. Ten tekst musi wyróżniać markę firmy na tle konkurencji, zaprezentować ją z profesjonalnej strony, jednocześnie uatrakcyjniając wizerunek biznesu (co może wymagać np. skrócenia dystansu w stosunku do czytającego).” Źródło: https://portalmarketingowy.pl/copywriting,ac268/copywriting-dla-stron-internetowych-jakie-tresci-beda-ci-potrzebne,628

Sięgając po te rozwiązania w krótkim czasie zauważysz poprawienie się metryk strony internetowej, w tym wydłużenie czasu pojedynczej wizyty oraz obniżenie się współczynnika odrzuceń. Zyska również wartość merytoryczna strony, co przełoży się na poprawienie jej pozycji w wyszukiwarce.

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%