Zamknij

50. Święto Róży. Tradycja u korzeni

11:39, 22.07.2024 KDK Aktualizacja: 15:34, 01.08.2024
Skomentuj

Rozpoczynamy odliczanie! Podczas spaceru po mieście możecie już zobaczyć billboardy zapowiadające zbliżające się 50. Święto Róży. Na każdym znajdziecie Królową Róż,  Sandrę Kucharską w innej stylizacji! To pierwsza odsłona efektów sesji zdjęciowej zorganizowanej przez KDK we współpracy z bardzo twórczym zespołem.

Pomysły na zdjęcia to zasługa duetu ZAZA Projekt – Tomasza Kuli i Pauliny Andryszczak. Sesja nawiązuje do tradycji różanej i przywołuje atmosferę jarmarków różanych, jako ważnego elementu kutnowskiego święta.

- W tej wyjątkowej, jubileuszowej edycji Święta Róży, opracowanie koncepcji było dla nas wyzwaniem. Chcieliśmy, aby zdjęcia podkreślały półwiecze. „Jak pokazać czas, który minął w nowoczesnej formie?", "Jak oddać hołd tym, którzy tworzyli i tworzą to wydarzenie?" – przyszedł nam do głowy pomysł powrotu do tradycji, ale połączonej z nowoczesnością. Sesję zrealizowaliśmy w skansenie oraz w przestrzeni studyjnej. To dało nam połączenie ludowości i nowoczesności opartej na mocnych, czystych kolorach. Kompozycje florystyczne oraz stroje także nawiązują do tradycji, ale są uwspółcześnione. Cieszymy się, że mogliśmy współpracować z tak niesamowitymi ludźmi, bo efekt sesji to zasługa całego zespołu. –  mówią Tomasz i Paulina, ZaZa Projekt.

Zdjęcia zrobił Tomasz Kula, dobrze znany z innowacyjnego podejścia do portretowania Królowej Róż. Paulina Andryszczak przejęła stronę graficzną i przygotowanie wszystkich materiałów promocyjnych. W tym roku postawili na tradycyjne motywy z nowoczesną estetyką. Zdjęcia łączą artystyczne podejście z szacunkiem do lokalnej tradycji.

Nie ma Święta Róży bez kwiatów! Tymi bardzo kreatywnie zajął się Kacper Terka, florysta roku 2023. Asystował mu Tomasz Max Kuczyński Florystyczny Mistrz Polski.

- Inspiruje się głównie architekturą i przyrodą. Inspiracją do stworzenia kreacji floralnych były również moje podróże i estetyka sakralna. (...) Interesuję się też życiem i wizerunkiem artystki, Fridy Kahlo. Bardzo lubię pracować z kolorem i wykonywać pracę w mocnym kontraście kolorystycznym. – mówi Kacper Terka.

Na fotografiach można podziwiać Królową Róż w strojach inspirowanych lokalnym folklorem. Cześć stylizacji to garderoba użyczona nam przez Zespół Pieśni i Tańca Ziemi Kutnowskiej, współczesność w strojach pojawia się dzięki butikowi Gold Angel.

Nad spójnością wizerunku Królowej podczas łączenia tradycji i nowoczesności czuwała Agnieszka Dąbrowska-Walczak, instruktor KDK, florystka i wieloletni kierownik Wystawy Aranżacji Florystycznych. Urodę Królowej Róż makijażem i fryzurami podkreśliła Marta Dankowska z Art en face.

Każde ujęcie jest hołdem dla kutnowskich jarmarków różanych, które przyciągają miłośników kwiatów z całego kraju i zagranicy. Tło zdjęć plenerowych stanowią malownicze zakątki Skansenu w Kłóbce, odwołujące się do kultury ludowej. Chcieliśmy, aby ta sesja zdjęciowa była nie tylko piękną opowieścią wizualną, ale również ukłonem w stronę tradycji i różanej historii Kutna. Styl nawiązujący do tematyki neofolkowej pozwolił nam połączyć te elementy w nowoczesny sposób, zachowując ich charakter.

Sesja zdjęciowa jest częścią kampanii promocyjnej zapowiadającej jubileusz 50. Święta Róży. Zdjęcia będą prezentowane w przestrzeni miasta i w Internecie. W trakcie Święta Róży portrety Królowej zobaczycie także w formie wystawy. Mamy nadzieję, że nasza artystyczna wizja inspirowana dziedzictwem różanym Kutna i współczesnym odczytaniem folkowych tradycji spodoba się mieszkańcom Kutna i uczestnikom Święta Róży.

Święto Róży to dla nas nie tylko okazja do świętowania, ale również do pokazania, jak głęboko zakorzeniona jest ta tradycja w naszym mieście. Dzięki takim inicjatywom jak inicjująca kampanię promocyjną sesja zdjęciowa, możemy pokazać piękno i unikalność naszej kultury szerszej publiczności i wkroczyć z nią w przestrzeń miasta.

Wkrótce ogłosimy program jubileuszowej edycji największej imprezy różanej w Polsce.

50. Święto Róży Kutno 6-8 września 2024 – dołącz do wydarzenia na Facebooku

O Święcie Róży: Święto Róży w Kutnie to coroczna impreza kulturalna, która od 50 lat celebruje tradycję różaną miasta. Wydarzenie przyciąga tysiące gości, oferując bogaty program artystyczny, wystawy, jarmarki oraz liczne atrakcje związane z różami.

Sesję królowej przygotował zespół w składzie:

Królowa Róż – Sandra Kucharska

Florystyka – Kacper Terka Florysta Roku 2023 i Tomasz Max Kuczyński Florystyczny Mistrz Polski 

Koncepcja, fotografia i postprodukcja – Paulina Andryszczak i Tomasz Kula ZAZA Projekt

Asystent fotografa – Maciek Żelechowski-Stoń 

Make-up i fryzury – Marta Dankowska Art en face

Stylizacja i dobór garderoby – Agnieszka Dąbrowska-Walczak

Koordynacja – Weronika Lenarczyk, Olga Stanisławska

Obsługa techniczna – Weronika Robacka

Współpraca przy stylizacji – Agata Szydłowska i Zespół Pieśni i Tańca Ziemi Kutnowskiej, Agnieszka Anioł Wesołowska Gold Angel, Magdalena Górska- Kamela

Plener – Kujawsko-Dobrzyński Park Etnograficzny w Kłóbce, „Perła Kujaw", Oddział Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej we Włocławku

 

(KDK)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(14)

Jezuuu Jezuuu

10 0

Znowu będzie ten syfon przez 3 dni. Frytura, Ukraińcy, Gruzini, nacpane nastolatki, *%#)!& pajdy że smalcem, kto w tym roku? Cleo? Rybkowski? Czy ten dzieciak z Kasprowicza? A duch jarmarku różanego już dawno pochowany- taki to hołd :) 20:53, 22.07.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zbyzby

6 0

Kutno miasto róż, na siłę promowana strategia miasta, nie mająca nic wspólnego z rzeczywistością, bo ile drodzy państwo mamy w kutnie plantacji róż, mamy jakąś tam strefę ekonomiczną, czy tam jest jakiś zakład związany z produkcją kwiatów, chociażby sztucznych? Obawiam się, iż teraz kutno bardziej słynie z przetwórstwa mięsnego i smrodu z tym związanego niż z zapachu kwiatów. Zamiast święta rózy to może jakiś festiwal nadzianego wieprza, branży przetwórstwa mięsnego, bardziej adekwatne do okoliczności 00:32, 24.07.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kutnowiankakutnowianka

1 1

Nie prawda. Przecież nikt nie mówi, że "różaność" musi wynikach z produkcji, historycznie miasto miało takie powiązania i teraz bardzo skutecznie wykorzystuje tą markę. Proponuje wybrać się do Łowicza, które powinno kipieć folklorem, pasiakami łowickimi, wycinankami i czym tam jeszcze a nie ma dosłownie śladu sensownie prowadzonej polityki marki miasta. U nas stopniowo ale skutecznie buduje się to markę, co tam obchodzi turystę czy tu jest jakaś uprawa róż akurat. Na każdym skwerku, rondzie rosną róże, kolorystyka miasta super nawiązuje, symbol, organizowane wydarzenia, nawet prywatne działalności zahaczają o tematyką czy to nazwą: "Różnie bywa" "Bistro różane", czy asortymentem. Uważam, że to jest bardzo dobrze i konsekwentnie prowadzona kampania promująca miasto. Proponuje też poczytać slogany reklamowe innych miast w Polsce, bardzo często są kolokwialnie mówiąc z d.... Przytoczę tylko te z łodzkiego:
Łódź kreuje
Bełchatów – daj się skusić
Sieradz gościnny dla rozwoju
Radomsko – otwarte miasto od 1266 roku
Kutno- Miasto Róż
Opoczno – miasto z tradycjami
Królewskie miasto Łęczyca
W to mi graj – Rawa Mazowiecka 07:45, 24.07.2024


historczyniehistorczynie

3 0

Historycznie to Pilsudski nosił szable nie w tym reku co na pomniku przed ratuszem w Kutnie, historycznie to Kutno miało bardzo rozwiniety przemysł, warto wspomnieć chociażby fabryke maszyn rolniczych KRAJ, Kutno maszynami rolniczymi stało i tak mogło być do dziś...historycznie, czy histerycznie ta strategia różana jest od czapy 22:53, 24.07.2024


NickNick

1 1

Co za absurd tam powyżej. Jakieś kompleksy zby przemówiły. Na świecie jest całkiem sporo miast róż, nigdzie nie ma plantacji. Są na wsiach i często nie w Europie już. To nie one świadczą o różaności. 09:16, 24.07.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

;;;;

3 0

Nick, a ty wiesz, że w Kutnie były plantacje róż, znasz w ogóle historie miasta i na co sie powołuje ta cała śmieszna strategia różana? Jarmarki różane miały sens, gdy Kutno było ich producentem, teraz to pusty slogan, a to całe świeto róży jest juz poprostu nudne 23:33, 24.07.2024


do kutnowianka / wetdo kutnowianka / wet

1 1

Budowanie marki należy dokonywać na faktach i prawdzie. Proszę mi podać choćby badania źródłowe na temat powstanie Święta Róż czyli pierwsza nazwa Jarmark Różany. Nie chodzi mi o nadwornych regionalistów , którzy jak mantrę powtarzają banialuki oparte na opowieściach towarzystwa wzajemnej adoracji. Proszę mi odpowiedź na takie pytania dotyczące genezy tego święta miejskiego a tym samym budowaniem marki. Pierwsza impreza w 1975 roku. Czyli w apogeum propagandy sukcesu epoki gierkowskiej gdzie królował jako naczelny państwowy kwiat goździk . Tuż po świecie XXX - lecia Polski Ludowej .Gdzie była tylko promowana gospodarka państwowa . Jak to w socjalizmie czyli PRL-u. Pomijam wiele innych faktów gdyż wyszedł by tu elaborat. To jakim sposobem powstała taka impreza w Kutnie ? Promująca gospodarstwa prywatne ogrodnicze i ich produkt różę ! Promująca zgniłą gospodarkę kapitalistyczną na zdrowym ciele socjalizmu. Chyba tak by to określił ówczesny organ prasowy Trybuna Ludu .Przypominająca nie właściwe stany społeczne czyli szlachtę i magnaterię I czy II Rzeczypospolitej . Sprawa polityczna . A wtedy to było pole nie do żartów . Co jak co ale to traktowano bardzo poważnie z wielu względów . Także międzynarodowych .Czyżby ówczesne władze miejskie , powiatowe , wojewódzki były tak awangardowe w swojej wizji przyszłości ? Oczywiście ,że nie. Częściową odpowiedziom jest nazwa tej cyklicznej imprezy . Choć po 90-tym roku władze miasta nie były jej przychylne. Oj nie były .Za bardzo im się kojarzyła z PRL-em w Kutnie. Jak widać nie byli w stanie zbudować nic innego i się przeprosili z jej historią .Reszta jest w archiwach i dokumentacjach prywatnych. Polecam pracę na materiałach a nie na bajkach znanej treści , które podważają dzisiaj promowanym osobom ich wkład czy zasługi. Markę czy produkt należy budować na trwałym podłożu . Jeśli ma odnieść sukces. 16:22, 24.07.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

..

0 0

Kutno miasto róż jest już trwałe. Mieszkańcy się bardzo identyfikują. 13:49, 25.07.2024


pitu pitupitu pitu

2 0

Mieszkańcy się trwale identyfikują, ale którzy mieszkańcy? Może to chodzi o pracowników urzędu miasta i identyfikują sie oni z tą wstrętną betonową różą przed kościołem na deptaku. Może z betonozą też sie identyfikują? Dobre dobre, albo z tym usilnym promowaniem kultury żydowskiej 23:10, 25.07.2024


70.70.

0 0

Kłóbka leży na Kujawach, więc z mazowieckim folklorem ma tyle co nic. A co z Kwiatkówkiem, Oporowem czy innymi miejscami okolic Kutna. 13:04, 25.07.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KutnoKutno

0 0

Marka Kutno - miasto róż nie odnosi się do plantacji różanych.

Całe wywody powyżej, są nieprawdziwe.
Dziękuję, pozdrawiam. 13:54, 25.07.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

imaginacjaimaginacja

3 0

Masz rację, że się nie odnosi, bo jak ma się odnosić do czegoś, czego nie ma 23:15, 25.07.2024


kriskris

1 0

Radocha dla prowincji i hołoty ze wschodu. Dla Kutnian problemy i desperacja. 21:45, 23.08.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kutnianinkutnianin

1 0

Jakim urzędniczym h...m trzeba być żeby wcisnąć boiska pod okna mieszkańcom ZHP. 21:49, 23.08.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%