Fuzja nowoczesności i tradycyjnej, regionalnej kuchni – tak Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego będzie promował produkty oraz usługi związane z Łódzkiem, które mogą się stać symbolem naszego regionu. Prace nad stworzeniem marki województwa już ruszyły, a do współpracy zostali zaproszeni w pierwszej kolejności przedsiębiorcy, stowarzyszenia rolników, kucharzy oraz instytucje zajmujących się żywnością.
Celem spotkań – w przyszłości także m.in. przedstawicielami branży turystycznej i biznesu – jest stworzenie silnej i rozpoznawalnej marki Łódzkiego, czyli narzędzia promocji produktów kulinarnych oraz usług związanych z naszym regionem. Będą nią oznaczane produkty regionalne najwyższej jakości, kojarzące się z Łódzkiem, wyhodowane i wytworzone w województwie, będące połączeniem innowacyjnych rozwiązań rolniczych z bogatą tradycją kulinarną. W ten sposób Urząd Marszałkowski chce jeszcze bardziej wspierać lokalnych producentów prawdziwych skarbów kulinarnych. Oznaczenie marką będzie gwarancją pochodzenia i smaku, ale także magnesem dla klientów i turystów. Dla producentów i wytwórców m.in. rolników, rzemieślniczych serowarów czy piekarzy, restauratorów oraz prowadzących hotele czy gospodarstwa agroturystyczne marka będzie istotnym wsparciem dla prowadzonej działalności. Stworzenie marki to bardzo ważny krok w kierunku promocji całego województwa, jako miejsca wyjątkowych, lokalnych wyrobów o najwyższej jakości i wielopokoleniowej historii.
W regionie przykładem dobrych praktyk jeżeli chodzi o promocję lokalnych produktów i usług jest marka „Dolina Pilicy zwolnij bieg…”. Jej logo oznaczone są produkty żywnościowe np. miody, syrop z borówki amerykańskiej czy sok z pigwowca, ale i usługi np. wędzenie ryb, noclegi w pensjonacie czy gospodarstwie agroturystycznym, a także inicjatywy, jak np. Jarmark Spalski. Wszystkie łączy miejsce – położenie w dolinie Pilicy w rejonie Tomaszowa Mazowieckiego i Spalskiego Parku Krajobrazowego.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz