Zamknij

Pozycjonowanie - samodzielnie czy z pomocą specjalistów?

16:23, 10.01.2022 . Aktualizacja: 16:28, 10.01.2022
Skomentuj

O tym, że pozycjonowanie jest niezwykle ważne w promowaniu swojego biznesu online, nie trzeba nikogo przekonywać. To jednak, co może nas interesować to relacja zysków i strat w porównaniu samodzielnego pozycjonowania do zlecenia tego profesjonalistom. Co jest lepszym rozwiązaniem? Przekonajmy się.

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Spróbujmy na początku wyjaśnić, na czym tak naprawdę polega pozycjonowanie stron internetowych. To proces, na który składa się wiele czynności, a których celem jest wywindowanie naszej strony internetowej, bloga czy sklepu internetowego na szczyt listy wyszukiwań Google. Jak możemy się domyślić, jedna sprawa to trafić na wysokie miejsce w rankingu, inna natomiast to utrzymać się tam w długim okresie. Dlatego pozornie prosty proces pozycjonowania może trwać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy. 

Co składa się na proces pozycjonowania? Jest to między innymi tworzenie słów kluczowych, optymalizacja techniczna witryny internetowej, publikowanie ciekawych i unikalnych treści, budowanie odpowiedniego zaplecza linkowego wewnątrz i zewnątrz serwisu, jak i dbanie o poprawną indeksację witryny przez Google. Brzmi skomplikowanie? Bo wbrew pozorom takie to właśnie jest. 

Pozycjonowanie samodzielne - jak to wygląda?

Pozycjonowanie strony internetowej to w obecnych czasach wymóg, o ile zależy nam na zaistnieniu w sieci. Dlatego też inwestycje w usługi specjalistycznych agencji SEO powoli wchodzą w kanon kosztów stałych, ponoszonych przez firmę regularnie. Jednak wciąż wiele właścicieli witryn szuka oszczędności w tym obszarze, decydując się na samodzielne pozycjonowanie własnej strony internetowej. 

Czy jest to możliwe? Krótko mówiąc, tak. Czy jest to opłacalne? Tutaj odpowiedź nie będzie taka jednoznaczna. Wprawdzie w sieci możemy znaleźć tony materiałów pomagających nam w skutecznym pozycjonowaniu własnej witryny, jednak materiały edukacyjne i dostęp do nich to zaledwie mała część sukcesu. Wszystkie te nauki należy przyswoić, a następnie wdrożyć w praktyce, mając świadomość błędów, które na pewno pojawią się, podobnie zresztą jak w każdej dziedzinie, którą staramy się zgłębić. Samodzielne pozycjonowanie strony to stawanie w szranki z profesjonalistami, którzy promowaniem stron w sieci zajmują się od kilkunastu lat, dysponują wieloma specjalistami oraz płatnymi narzędziami, które maksymalizują efekt końcowy. Jeśli zatem chcemy oszczędzić i samodzielnie dokonać pozycjonowania, musimy liczyć się z kosztami innego rodzaju, które pozwolą jakkolwiek konkurować z profesjonalistami.

Celowo nie wspominamy tutaj o czasie, jaki spędzamy na nauce, wdrażaniu jej w praktyce i całym, długotrwałym procesie pozycjonowania. Ten czas spędzimy tylko na promowaniu własnej strony - czy jest to czas dobrze zagospodarowany? A ile zarobilibyśmy, gdyby zamiast pozycjonowania, zająć się właściwą aktywnością naszego biznesu? Czy potencjalne zyski przekroczą koszt związany z pozycjonowaniem? Odpowiedzmy sobie na to pytanie samodzielnie. 

Kompleksowa obsługa pozycjonowania 

Jeśli chcemy, by nasza strona była pozycjonowana w zgodzie z najnowszymi standardami, przy użyciu nowoczesnych metod i technologii, powinniśmy skupić się na nawiązaniu współpracy z profesjonalną agencją. Dlaczego? Ze względu na efektywność działań, znaczne skrócenie czasu na uzyskanie pierwszych efektów, relatywnie niskie koszty i gwarantowany sukces. 

Dodatkowo czas, który spędzilibyśmy na samodzielnej nauce pozycjonowania, możemy poświęcić innym, bardziej dochodowym lub kreatywniejszym zajęciom. Pozycjonowanie natomiast zostawimy ludziom, którzy się na tym znają. Ile kosztuje taka usługa? To oczywiście kwestia indywidualna, która zależna jest od naszej branży, specyfiki naszej strony oraz budżetu, który możemy zainwestować. W zależności od tych czynników zaproponowana zostanie usługa, która możliwie jak najlepiej dopasuje się do naszych potrzeb i preferencji. 

Kto może pozycjonować naszą stronę internetową?

Czy jedynym rozwiązaniem na zlecenie pozycjonowania strony internetowej jest pomoc agencji SEO? To oczywisty wybór, który niesie za sobą wiele korzyści. Agencja ma duże możliwości pod kątem dostępnych narzędzi, profesjonalistów pracujących na rachunek danego podmiotu i niskich cen. 

Możemy jednak postawić również na pomoc freelancera, który zajmuje się pozycjonowaniem. To właściwie taka sama usługa, która jednak różni się pewnymi detalami. Po pierwsze indywidualne podejście do klienta. Agencja nierzadko współpracuje z dziesiątkami firm, dlatego potencjalna relacja musi być ograniczona. Freelancer będzie w bardziej zaangażowany sposób dbać o naszą satysfakcję. Dodatkowo freelancer może znacznie bardziej zaangażować się w projekt pozycjonowania, co pozwoli nam na uzyskanie bardzo dobrych efektów - niestety czasem za dość dużą cenę. Co zatem wybierzemy? Agencję czy freelancera? Ta odpowiedź należy już tylko od nas. 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%