Z roku na rok coraz więcej firm decyduje się właśnie na stworzenie modelowej persony marketingowej, gdyż pozwala ona nam przede wszystkim na zbudowanie, konkretnej strategii marketingowej oraz formy przekazu, która będzie kompletnie zoptymalizowana pod indywidualne potrzeby naszych klientów. Taki indywidualnie skonstruowany przekaz , przyniesie znacznie bardziej wymierne korzyści, niż jakakolwiek inna kampania reklamowa, która tworzymy. Dlaczego? Ponieważ będzie ona dokładnie trafiać w potrzeby danej grupy docelowej.
Jeżeli persona marketingowa zostanie przez nas zbudowana w sposób prawidłowy, to pozwoli ona nam również na zrozumienie, jakimi motywacjami kieruje się klient, który poszukuje danych produktów, bądź usług.
Persone marketingową możemy wykorzystać do naszych celów na wiele różnych sposobów. W jednym z artykułów, wspomnieliśmy chociażby o tak zwanym marketingu emocjonalnym. Przede wszystkim, jasno określona persona marketingowa pozwoli nam na zbudowanie opłacalnej i co ważniejsze skutecznej kampanii reklamowej. Ponadto, musimy również pamiętać o tym, że jeżeli uda nam się stworzyć personę marketingową, to będziemy w stanie lepiej zaangażować się w nasze relacje z klientami. Jesteśmy w stanie po prostu w znacznie lepszy sposób dopasować treści marketingowe, pod potrzeby konkretnych odbiorców.
Persona marketingowa pozwala nam również na opracowanie tak zwanej ścieżki podróży klienta po naszej witrynie internetowej (czyli customer journey maps). Jeżeli poprawnie określimy kanały komunikacyjne i taktyki komunikacji dla naszej persony, to wtedy jesteśmy w stanie ułożyć je w taki sposób, żeby były one przyporządkowane, do poszczególnych etapów „podróży” danego klienta – zaczynając od jego wejścia na naszą stronę internetową, a na finalizacji procesu zakupu kończąc.
Innymi słowy, persona marketingowa, zwłaszcza w współczesnym rynku, który jest tak mocno nastawiony na konkurencje, jest podstawą dla skutecznego marketingu. Dlatego też, zanim zaczniemy przygotowywać nasze kampanie reklamowe, musimy najpierw stworzyć personę marketingową. Zapewni nam ona wiele korzyści na różnych płaszczyznach.
Więcej na ten temat przeczytasz na: https://fabrykamarketingu.pl/czytelnia/persona-marketingowa-kim-jest-i-do-czego-sluzy/.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ekutno.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas redakcja@ekutno.pl lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz