Odwołanie od decyzji PZU albo innego ubezpieczyciela przysługuje każdej osobie poszkodowanej w wypadku, która otrzymała zaniżone odszkodowanie. Tak stanowi prawo, więc nie wahaj się, jeśli widzisz na przykład, że zakład ubezpieczeń rażąco zaniżył wycenę szkody. Zapraszamy do lektury artykułu, w którym dowiesz się wszystkiego na temat reklamacji.
Pięć lat temu, a dokładnie 5 sierpnia 2015 roku weszła w życie ustawa o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym, która mówi, że jeśli jesteś osobą poszkodowaną w wypadku drogowym i otrzymałeś zaniżone lub niewystarczające odszkodowanie z polisy OC sprawcy, masz prawo złożyć odwołanie od decyzji ubezpieczyciela. Termin na złożenie reklamacji wynosi 3 lata lub w wyjątkowych sytuacjach 20 lat, na przykład jeśli szkoda powstała na skutek zbrodni lub występku.
Jeśli zastanawiasz się, jak napisać odwołanie od decyzji ubezpieczyciela, musisz wiedzieć, że składa się ono z dwóch części:
część I to Twoje jako poszkodowanego dane, czyli imię, nazwisko i adres, nazwa i adres ubezpieczyciela, numer Twojej polisy, numer decyzji wydanej przez ubezpieczyciela, z którą się nie zgadzasz i numer szkody, numer konta bankowego i kwota, jakiej żądasz;
część II uzasadnienie reklamacji, czyli konkretne, wyczerpujące oraz poparte dowodami Twojej racji argumenty plus załączniki typu rachunki i faktury, których nie jesteś w stanie opłacić z pieniędzy zaoferowanych przez ubezpieczyciela; możesz dołączyć także cennik części z Autoryzowanej Stacji Obsługi oraz linki do aukcji lub komisów internetowych, które potwierdzą rzeczywistą wartość Twojego samochodu.
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, zawsze możesz skonsultować się z doradcą firmy odszkodowawczej BEKER POLSKA, który podpowie Ci, co jeszcze warto dołączyć do odwołania.
Jeśli ubezpieczyciel nie uznał Twojej reklamacja, a otrzymałeś zaniżone odszkodowanie, masz prawo walczyć o wyższe odszkodowanie na drodze sądowej. Niestety nie jest to ani łatwe ani przyjemne. Ciężar wykazania wielkości szkody spoczywa w tym wypadku na Tobie – musisz na przykład samodzielnie obliczyć, o ile Twoje odszkodowanie zostało zaniżone. Postępowanie sądowe to jednak nie tylko stres, ale i przeciąganie w czasie. Jeśli wygrasz – na co nie ma żadnej gwarancji – pieniądze trafią do Ciebie dopiero za 2 lata. Nie brzmi optymistycznie, prawda? Możesz jednak wybrać korzystniejszą dla siebie opcję i zgłosić się po dopłatę do firmy odszkodowawczej BEKER POLSKA. Polega to na przeniesieniu prawa do zaniżonej części odszkodowania na firmę za wcześniej ustaloną kwotę. Ty nie ponosisz żadnego ryzyka ani kosztów, a pieniądze trafiają do Ciebie dużo szybciej. Aby jednak móc porozumieć się z firmą odszkodowawczą i otrzymać dopłatę do odszkodowania, muszą być spełnione następujące warunki:
Aby otrzymać dopłatę do odszkodowania powinieneś dysponować jak najdokładniejszą dokumentację dotyczącą szkody. Dzięki temu będzie można stwierdzić, jak mocno zaniżone zostało Twoje odszkodowanie i ustalić wysokość dopłaty. Korzystając z usług firmy odszkodowawczej, możesz mieć pewność, że Twoja sprawa będzie dokładnie przeanalizowana. Firma BEKER POLSKA oferuje bowiem bezpłatną weryfikację szkody w oparciu o wiedzę, doświadczenie oraz programy eksperckie i katalogi części zamiennych. Możesz również liczyć na odpłatną opinię ekspercką. Zarówno weryfikacja kosztów naprawy, jak i weryfikacja szkody opiera się na opiniach sporządzonych na wzór analiz, które przeprowadzają biegli sądowi podczas postępowania sądowego przeciwko towarzystwom ubezpieczeniowym. Są więc dokładne, wiarygodne i wyczerpujące.
Widzisz więc, że zaniżone odszkodowanie to nie koniec świata. Wystarczy, że podejmiesz odpowiednie kroki i będziesz mógł uzyskać należne Ci świadczenie.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz