Zamknij

Sprzedaż Hoop Polska przez Kofolę sfinalizowana

15:12, 18.03.2019 Damian Kupiec Aktualizacja: 15:56, 18.03.2019
Skomentuj

Hoop Polska stał się dziś integralną częścią wiodącego polskiego producenta wody mineralnej Ustronianka, a dokładniej jej właściciela ZMB Capital, który nabył 100% akcji Hoop Polska będących dotychczas w posiadaniu Kofola ČeskoSlovensko. Finał transakcji ogłoszonej kilka tygodni temu przez obie strony poprzedziło jej zatwierdzenie przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) i potwierdzenie walnego zgromadzenia Kofola ČeskoSlovensko.

Hoop Polska znany jest przede wszystkim jako producent i dystrybutor napojów Hoop Cola oraz popularnych syropów Paola. Od 2018 roku firma ta dystrybuuje również napoje Nestea. Grupa Ustronianka przejęła całą działalność, w tym zakład produkcyjny w Kutnie, znaki towarowe dla kluczowych marek, pracowników i sieci dystrybucji. Hoop Polska znalazł zaufanego i stabilnego właściciela, który dzięki bogatemu doświadczeniu będzie kontynuował rozwój swojej działalności. Kofola ČeskoSlovensko pozostanie obecna na rynku polskim poprzez producenta produktów owocowych i ziołowych, Premium Rosa, który wszedł w skład Grupy Kofola w 2017 roku.

O Ustroniance

Ustronianka, której właścicielem jest Michał Bożek, powstała w 1980 roku. Z małego zakładu produkcyjnego wyrosła na jednego z najbardziej prężnych polskich producentów wody mineralnej, soków

i napojów, zatrudniając blisko pół tysiąca pracowników. Wraz z dalszym rozwojem firma buduje swoją silną pozycję na rynku krajowym, jednocześnie część swych działań koncentrując na ekspansji na rynki zagraniczne. Dzięki swojej innowacyjności, elastyczności i otwartości na inwestycje, Ustronianka posiada jeden

z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych w Polsce, co powoduje powszechne zainteresowanie ich produktami i markami. W 2010 roku firma jako pierwsza wprowadziła na polski rynek wodę mineralną z jodem, stając się pionierem w segmencie wód funkcjonalnych. Dwa lata później, dzięki przeprowadzonym inwestycjom, firma rozpoczęła produkcję soków wykonanych w zaawansowanej technologii aseptycznej, która pozwala na produkcję w pełni naturalnych, niegazowanych napojów bez konserwantów. Ciągle rosnące portfolio produktów obejmuje wody mineralne, napoje gazowane, funkcjonalne i smakowe oraz soki wytwarzane pod marką Ustronianka. Brand Grappa, szeroko znany gazowany napój bezalkoholowy, a także Grapcio i Grapcio Kids, Ice Tea, Ustronianka Plus i Riders są powiązane z firmą z Ustronia. Ustronianka od wielu lat wspiera polski sport,

w tym skoczków narciarskich, a od 2015 roku Reprezentację Polski w piłce nożnej. Woda mineralna Ustronianka jest jedyną oficjalną wodą reprezentacji Polski w piłce nożnej.

O Kofola ČeskoSlovensko

Grupa Kofola jest jednym z największych producentów napojów bezalkoholowych z siedmioma zakładami produkcyjnymi na pięciu rynkach europejskich. Ogółem Grupa Kofola zatrudnia ponad 1800 osób (z wyłączeniem rosyjskiej firmy).

Portfolio produktów Kofola w Czechach i na Słowacji obejmuje tradycyjny napój typu cola z oryginalną recepturą Kofola, wodę źródlaną Rajec, syropy Jupi, napój winny Vinea, napoje dla dzieci Jupik, napoje energetyczne Semtex i inne tradycyjne czeskie i słowackie marki: Chito, Top Temat i Citro Cola. Na mocy licencji produkuje i dystrybuuje napoje Royal Crown Cola i Orangina. Kofola jest wyłącznym dystrybutorem marek Evian i Badoit na rynek czeski i słowacki, a także tradycyjnej leczniczej wody mineralnej Vincentka dla czeskich detalistów i sektora gastronomicznego. Od początku 2015 roku Kofola jest wyłącznym dystrybutorem produktów Rauch w Republice Czeskiej i na Słowacji. Grupa Kofola obejmuje również sieć UGO, która obsługuje 81 UGO Freshbars i Salateries w Czechach i na Słowacji. W 2017 roku Kofola kupiła producenta owoców i produktów ziołowych Premium Rosa. Najnowszym nabytkiem jest firma LEROS, tradycyjny czeski producent produktów  z ziół leczniczych i słowackiej wody mineralnej Kláštorná.

W 2015 roku słoweńska firma Radenska została członkiem grupy Kofola. W 2016 roku popularne chorwackie marki napojów Nara, Inka i Voćko zostały dodane do portfolio tradycyjnych wód mineralnych Radenska, napojów owocowych Ora i Oaza. W 2016 roku Radenska stała się producentem i dystrybutorem napojów Pepsi, Mirinda i 7Up na rynku chorwackim. W 2016 roku Grupa Kofola kupiła chorwackiego producenta wody mineralnej Studenac z portfolio wody mineralnej Lipički Studenac, wody źródlanej Studena i syropów Lero.

 

Hoop Polska stał się dziś integralną częścią wiodącego polskiego producenta wody mineralnej Ustronianka, a dokładniej jej właściciela ZMB Capital, który nabył 100% akcji Hoop Polska będących dotychczas w posiadaniu Kofola ČeskoSlovensko. Finał transakcji ogłoszonej kilka tygodni temu przez obie strony poprzedziło jej zatwierdzenie przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) i potwierdzenie walnego zgromadzenia Kofola ČeskoSlovensko.

(Damian Kupiec)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%