Pod artykułem na temat roszad kadrowych i pensji w Starostwie Powiatowym w Kutnie pojawiły się pytania Czytelnika oraz informacje na temat prowadzenia działalności gospodarczej Anny Tarnowskiej, dyrektor Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych w Starostwie Powiatowym w Kutnie oraz braku jej oświadczeń majątkowych w Biuletynie Informacji Publicznej. Czytelnicy pytają, starostwo odpowiada.
-Dlaczego dyrektor Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych łamie art. 4 pkt 6 ustawy antykorupcyjnej (ustawa o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne ) i prowadzi działalność gospodarczą, czego jej kategorycznie jako dyrektorowi nie wolno i dlaczego zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych nie złożyła oświadczenia majątkowego? Bardzo proszę o skierowanie pytania do Starosty - pyta Czytelnik.
Zapytaliśmy więc od kiedy Anna Tarnowska pełni funkcję dyrektora Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych i na jakiej podstawie (konkurs, awans, czy innego typu zatrudnienie?) Czy pani dyrektor prowadzi działalność gospodarczą, od kiedy i w jakim zakresie, pod jaką nazwą? Czy pani Tarnowska wydaje decyzje z upoważnienia Starosty Kutnowskiego?
- Pani Anna Tarnowska jest zatrudniona na stanowisku dyrektora Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych w Starostwie Powiatowym w Kutnie od 1 lutego 2017 roku. Pani A. Tarnowska objęła powyższe stanowisko na podstawie awansu wewnętrznego, zgodnie z art. 12 i 20 ustawy o pracownikach samorządowych. Dyrektor nie wydaje decyzji administracyjnych z upoważnienia starosty oraz w związku z wykonywaną pracą w Starostwie Powiatowym w Kutnie nie ma obowiązku składania oświadczenia majątkowego. Ponadto informuję, iż zgodnie ze złożonym oświadczeniem Pani Anna Tarnowska prowadzi działalność gospodarczą od 2007 roku w zakresie projektowo-kosztorysowym - odpowiada Krzysztof Debich Starosta Kutnowski.
Firma urzędniczki specjalizuje się w przygotowywaniu projektów budowlanych różnego typu. Odbiorcami usług są duże firmy budowlane, spółdzielnie mieszkaniowe, urzędy miast oraz prywatni przedsiębiorcy
Ograniczenia w zakładaniu działalności gospodarczej oraz podejmowania zatrudnienia poza urzędem dotyczy przede wszystkim tych urzędników, którzy są członkami służby cywilnej. Pracownik samorządu będący członkiem korpusu służby cywilnej nie może podjąć dodatkowego zatrudnienia. A pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym nie może wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych to raz, dwa nie może podjąć dodatkowych zajęć zarobkowych, chyba że uzyska na to pisemną zgodę dyrektora urzędu, w którym pracuje.
Bardzo ważną sprawą przy prowadzeniu działalności gospodarczej przez urzędnika jest unikanie kolizji obowiązków urzędniczych z obowiązkami prowadzącego firmę.
Zapytaliśmy więc starostę czy A. Tarnowska jest w służbie cywilnej lub czy jako urzędnik uzyskała zgodę starosty na kontynuowanie tej działalności? Do dziś nie uzyskaliśmy odpowiedzi.
max11:38, 31.07.2017
Skoro nie uzyskaliście odpowiedzi to musicie poczekać bo odpowiedź się tworzy tak żeby była być może wymijająca czyż nie?Jedni dostają awansy wewnętrzne a inni muszą stawać do konkursów , prawda?
bond13:59, 03.08.2017
Podaję definicję pracownika służby cywilnej
Korpus służby cywilnej tworzą pracownicy zatrudnieni na stanowiskach urzędniczych (tzn. wyższych stanowiskach w służbie cywilnej, stanowiskach średniego szczebla zarządzania, stanowiskach koordynujących, samodzielnych, specjalistycznych oraz wspomagających) w następujących urzędach:
Korpus służby cywilnej tworzą pracownicy zatrudnieni na stanowiskach urzędniczych w:
1. Kancelarii Prezesa Rady Ministrów,
2. urzędach ministrów i przewodniczących komitetów wchodzących w skład Rady Ministrów oraz urzędach centralnych organów administracji rządowej,
3. urzędach wojewódzkich oraz innych urzędach stanowiących aparat pomocniczy terenowych organów administracji rządowej podległych ministrom lub centralnym organom
administracji rządowej,
4. komendach, inspektoratach i innych jednostkach organizacyjnych stanowiących aparat pomocniczy kierowników zespolonych służb, inspekcji i straży wojewódzkich oraz
kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży, chyba że odrębne ustawy stanowią inaczej,
4. a) Centralnym Biurze Śledczym Policji,
5. Biurze Nasiennictwa Leśnego,
6. jednostkach budżetowych obsługujących państwowe fundusze celowe, których dysponentami są organy administracji rządowej
Ponadto korpus służby cywilnej tworzą także powiatowi i graniczni lekarze weterynarii oraz ich zastępcy. Stanowiska urzędnicze w urzędach mogą zajmować także osoby oddelegowane na podstawie odrębnych przepisów do wykonywania zadań poza jednostką organizacyjną,
w której są zatrudnione.
Tak więc niech się czytelnik i Pani Redaktor najpierw zapozna z ustawą i definicjami (czytać ze zrozumieniem) a później pyta i robi zamieszanie.
0 0
w punkcie szóstym mogą znaleźć się pracownicy starostwa
0 0
do UPAŁ : nieprawda bo powiat nie jest organem administracji rządowej tylko samorządowej