Zamknij

Reforma edukacji w Kutnie. Problemy dopiero w 2019 roku

14:39, 24.01.2017
Skomentuj
Samorząd miejski jak twierdzą włodarze jest dobrze przygotowany do reformy edukacji. W Gimnazjum nr 2 będzie SP nr 2, w Gimnazjum nr 1 SP nr 7 (jak za dawnych czasów), a Gimnazjum nr 3 zastąpi Szkoła Podstawowa nr 5. Będą obowiązywać stare obwody uzupełnione o nowe ulice. Nie powinno być problemów technicznych, natomiast dopiero w 2019 roku mogą być kłopoty związane z ograniczeniem zatrudnienia.

Jak mówił Zbigniew Wdowiak, zastępca prezydenta Kutna każdym reformatorom trzeba życzyć powodzenia, bo to trudna sztuka.

- Pani minister Zalewska mówiła kiedyś, że reformę przygotowuje się siedem lat, chyba zapomniała o tym. Po feriach odbędą się spotkania z rodzicami. Nauczyciele, dyrektorzy już wszystko wiedzą, teraz przyszedł czas na rodziców naszych uczniów. Staramy się aby wdrożenie zmian przebiegło bez emocji - mówił Wdowiak. - W każdej szkole podstawowej chcemy utworzyć wszystkie klasy. Lokalizacja nowych szkół podstawowych może spowodować chęć do przenoszenia dzieci bliżej domu co pozwoli na utworzenie każdego rocznika. Główne koszty to przebudowa łazienek w gimnazjach, zmiana mebli, transport sprzętów, potem koszty kadrowe, zwiększenie zatrudnienia, transport dzieci na Łęczycką do nowej "Piątki".

Co stanie się z budynkiem po szkole na Azorach?

- Jeszcze nie wybiegamy tak do przodu. Jest tam boisko, myślę że pomysły się znajdą - odparł zastępca prezydenta.

Problemy wystąpią w 2019 roku kiedy zabraknie 31 oddziałów. Nauczyciele mogą odchodzić na emeryturę pomostową czy zwykłą, będą odprawy, dodatkowe koszty. Być może bezrobotni nauczyciele, który w Kutnie niestety nie brakuje teraz, znajdą wówczas zatrudnienie. Natura nie znosi próżni.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(35)

Brzeziński WłodzimieBrzeziński Włodzimie

8 0

Rozumiem, że miasto sobie poradzi, lecz powiat nie, gdyż o reformie nie mają pojęcia, nie wiedzą jak ją "ugryźć". Gierula z januszkiem zniszczyli wszystko, a Debich jest wobec nich bezradny. A co się tyczy Krzysia, to chyba Pawlikowski coś na niego obmyślił.

14:54, 24.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zyburt FlorentynaZyburt Florentyna

9 0

A co Zdzichu na to Bedlno?

14:59, 24.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tołstoj BarnabaTołstoj Barnaba

14 0

Na Łęczyckiej dawniej szkoła SP 3 teraz sitwa szykuje gniazdo dla swojaków z SP5 z Konduktorskiej?
Dlaczego nie będzie reaktywowana SP 3.
Apeluję do redakcji o dopytanie czemu inne gimnazja 1 i 2 po przekształceniu wracają do dawnego porządku, natomiast tu z dyrekcją przejdzie najsłabsza szkoła w mieście?

16:19, 24.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Lubieński UlrykLubieński Ulryk

4 0

Czy przenoszenie dzieci nastąpi przez rejonizację, czy decyzję podejmą rodzice?

16:22, 24.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Róg WadimRóg Wadim

14 0

Popieram apel Barnaby, SP nr 3 to szkoła z tradycjami! Panie Burzyński, panie Wdowiak nie pozwolimy zniszczyć tej szkoły - z właśnie tą lokalizacją w mieście! Co dla tej dzielnicy robi DĘBSKI - przydupas Burzyńskiego, weź się pan do roboty, albo zwolnij miejsce młodszym. Trzeba ratować tę szkołę - a dyrektorka, co na to?

17:16, 24.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rzadkiewicz OlaRzadkiewicz Ola

2 0

Będą obowiązywać stare obwody uzupełnione o nowe ulice. Dodałam

18:33, 24.01.2017
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Alabe BogusławAlabe Bogusław

1 0

Czyli dzieci uczęszczające obecnie do obecnych szkół podstawowych zostaną w nich? Chyba że rodzic będzie chciał przenieść?

18:41, 24.01.2017

Alabe BogusławAlabe Bogusław

1 0

Nawet jeśli są z innego obwodu?

18:42, 24.01.2017

Socha EmilianSocha Emilian

10 0

Miasto dobrze myśli , trzeba stworzyć każdą klasę w nowych szkołach i niech dobrowolnie przejdą dzieci wg. obwodów bliżej miejsca zamieszkania i będzie sprawiedliwie dla każdego rodzica i dziecka.Popieram

18:44, 24.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zselinszky AmalgundZselinszky Amalgund

6 0

Barnaba ale skąd ta wiedza, że to jest najsłabsza szkoła w mieście? Ze najmniejsza się zgodzę, ale najsłabsza...???

20:35, 24.01.2017
Odpowiedzi:6
Odpowiedz

Kropien KrzysztofKropien Krzysztof

6 0

Barnaba byle co je to i byle co gada. A tak dla informacji . Nie przechodzi z dyrekcją bo akurat dyrekcja z 5 to przechodzi ale na emeryturę w tym roku. Dodatkowo jeśli uważasz że dla dzieciaków z 5 to przejście do byłej 3 to pełnia szczęścia to się mylisz. To komplikuje wszystko szczególnie dla dzieciaków z okolic Azorów które miały szkołę blisko a teraz będą miały na końcu świata . Jeśli uważasz że kogokolwiek to cieszy to się mylisz . Co do meritum. Dlaczego 5 a nie 3.Ano bo 3 nie istnieje a 5 owszem i łatwiej, taniej jest przenieść 5 z jej historią od roku 1922 niż tworzyć na nowo 3 tylko po to aby było na tabliczce 3 bo przecież innego powodu nie ma . Czy to takie trudne ? Pytanie co ze starą 5 bo w zeszłym roku oddano tam boisko, budynek jest wyremontowany itd. No chyba nie zostanie pozostawiony na pastwę losu ?

08:15, 25.01.2017

Kajetanowicz SebastiKajetanowicz Sebasti

2 0

może fundacja rodziny Wośko by chciała na liceum?

11:09, 25.01.2017

Tiesenhausen ZbyszkoTiesenhausen Zbyszko

3 0

Może Pul?

11:32, 25.01.2017

Krebs ArseniuszKrebs Arseniusz

2 0

Podobno PUL. nawet się to układa. Budynek aktualnej sp5 to w czasie wojny niemiecka szkoła dodajże oficerska . Tuż za płotem było lotnisko i do czasu gdy było to pole uprawne za każdym razem po oraniu można było znaleźć dosłownie kilogramy różnych fantów poczynając od łusek po podobno elementy dużo większe .

13:31, 25.01.2017

Krzywicki RomanKrzywicki Roman

8 0

Z pretensjami do Pani Minister. Zachciało się dobrej zmiany, to macie.

14:38, 25.01.2017

Garbowski DionizyGarbowski Dionizy

2 0

Roman a ty po mirabelkach czy szczawiu?

07:44, 26.01.2017

Sulej MariuszSulej Mariusz

7 0

NAUCZYCIELE I PEDAGODZY- dotychczasowych programów i planów nauczania - NIE PALCIE. Tej pisowskiej dziczy, póki co, nic i nikt nie ucywilizuje. PiS I JEGO REFORMY PRZEMINĄ JAK SEZONOWA GRYPA!

20:44, 24.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Teodorowicz BazyliTeodorowicz Bazyli

8 0

Trójka to była świetna podstawówka. Szkoda,że ją zniszczono. To chyba było za czasów poprzedniej władzy. Trójka miała za patronkę KEN.

21:33, 24.01.2017
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Kuropatnicki AureliuKuropatnicki Aureliu

6 0

eeee....ratować sp3???Co ratować? Przecież ta szkołą nie istnieje . Było ją ratować w 1998 przy poprzedniej reformie .

08:45, 25.01.2017

Krzesichleb AronKrzesichleb Aron

3 0

Próbowano. Poprzednia wadza się uparła.

21:28, 25.01.2017

Reut EugeniuszReut Eugeniusz

9 0

Co wy ludzie pierdzielicie o tej reformie szkolnictwa. Wcześniej były podstawówki i nikomu nie przeszkadzało , nauczyciele byli przeciwne jak wprowadzano gimnazja teraz im się odwidziało . A zobaczcie jakich mamy tuzów sprzed reformy co pokończyli 7 czy 8 klasowe podstawówki nawet ich od foteli oderwać nie da się żądną reformą . Brylują po samorządach od wielu lat. Więc nie narzekajcie i zajmijcie się nauczyciele uczniami a nie poprawnością polityczną i lizidupskiem .

07:11, 25.01.2017
Odpowiedzi:6
Odpowiedz

Puzik KajetanPuzik Kajetan

9 0

Ej Gieniu i jeszcze PGR-y były i jedynie słuszna partia

08:48, 25.01.2017

Androszewicz BazyliAndroszewicz Bazyli

6 0

tak gieniu. Za komuny sie lepiej zylo

11:37, 25.01.2017

Garbowski DionizyGarbowski Dionizy

2 0

Kajetan i Bazyli przenieśli się z PGRów do Kutna , ale nadal świnie hodują w łazienkach . Nie mogą oderwać się od korzeni a udają wielkie państwo.

07:46, 26.01.2017

Chełmski SerwacyChełmski Serwacy

4 0

Czteroklasowe licea- nikt nie wymyśli niczego lepszego. Trzy lat liceum to porażka- w sensie dosłownym. A jeśli chodzi o PGR-y to w podstawówce miałem kolegę, którego matka pracowała w PGRze. Prosta, skromna kobieta. Wychowała trójkę ludzi. Mój kolega skończył technikum i pracuje w Gdańsku. Myślę sobie ile pogardy da prostego człowieka jest w wypowiedzi Kajetana i Bazylego. Pewnie są wychowankami nowego systemu. Może nawet licencjat zrobili albo studia inżynierskie w 3,5 roku.

19:18, 26.01.2017

Walasiewicz ErnestWalasiewicz Ernest

1 0

a Serwacy nic nie ukończył, nie potrafi czytać ze zrozumieniem, nie rozumie ironii, ot, taki wytwór samokształcenia przy laptopie

18:04, 27.01.2017

Zuleja ZdzisławZuleja Zdzisław

1 0

Ernest, ironią posługują się ludzie inteligentni.Obrażanie kogoś i ubliżanie mu nie ma nic wspólnego z inteligencją. Nie sądzę,żebyś poradził sobie na pierwszym semestrze moich studiów, ale wierzę,że przebrnąłeś przez gimnazjum.Serwacy

22:44, 29.01.2017

Puzik KajetanPuzik Kajetan

11 0

Europejskie dzieci kształcą się w trzy poziomowym systemie, ale polskie widać głupsze bo muszą mieć jak w PRL. Trzeba jeszcze Pani Minister przypomnieć, że były też 7-mio klasowe podstawówki. Ale widać Polska to bogaty kraj i stać nas na wydawanie pieniędzy w celu czynienia zamętu, a nie reformowania.

08:47, 25.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Riedel GilbertRiedel Gilbert

3 0

Amen

09:55, 25.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wabałas OlafWabałas Olaf

2 0

Kajetan, nie wszystko jest lepsze co jest wg. ciebie jako europejskie, lepsze jest to co się dobrze sprawdziło.

11:47, 25.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ruszczyc ErnestRuszczyc Ernest

7 0

?...to, co nasze, dla nas najlepsze, że do tego mamy przystosowany organizm, bo wszystkie inne nam szkodzi. O! najlepszy dowód, że polska wierzba płacząca uschnie nad Gangesem, a polski kompozytor Chopin uschnie na suchoty na emigracji. Ja sam po zagranicznych koniakach, to choruję, a polska wódka smakuje mi niezmiennie...?

12:14, 25.01.2017
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Schmudde PankracySchmudde Pankracy

4 0

Tylko że gimnazjum to nie wynalazek Unijny. One funkcjonowały w Polsce przedwojennej i tuz powojennej. Polska inteligencje a wśród niej wybili hitlerowcy, sowieci i polscy komuniści, więc brakowało nauczycieli, a władza chciała szybko zlikwidować analfabetyzm, więc w miejsce nauczycielecholonnego systemu wprowadzono siedmioklasowe podstawówki, a potem ośmioklasowe. Czego chce obecna władza ?? Trudne do odgadnięcia - powrót sentymentalny ??? Święty Jan Paweł II to też absolwent gimnazjum, a nikt wtedy nie pomyślał, że powstanie Unia Europejska. Będziemy w doborowym towarzystwie ze swoim systemem kształcenia - ramie w ramie z muzułmańską Albanią - fiufiu !!!

21:22, 25.01.2017

Chudek KosmaChudek Kosma

6 0

Pankracy, ty nie wiesz o czym piszesz. wpierw dowiedz się czym wówczas było gimnazjum i czym się kończyło.

21:37, 25.01.2017

Złoczowski MieszkoZłoczowski Mieszko

3 0

To może i teraz też mogłoby być tym samym?

06:57, 26.01.2017

Skorka IwoSkorka Iwo

7 0

Ale trafny argument że SP 5 to wielka tradycja, wychodzi że dla szkopów!

14:11, 25.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mukułowski ErnestMukułowski Ernest

7 0

jeszcze jest jeden kraj w Europie z takim postkomuniustycznym systemem oświaty jak wkrótce w Polsce, ten kraj to Albania

15:59, 25.01.2017
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Krzesichleb AronKrzesichleb Aron

8 0

Gdy komuś w PRL-u udało się z rodziną wyjechać na Zachód jego dziecko od razu kwalifikowano w szkole klasę abo dwie wyżej. Nie narzekaj na poprzedni system nauczania. To co kilkanaście lat temu zrobiono w szkolnictwie to totalny bałagan.

21:27, 25.01.2017

Brzychwa DanielBrzychwa Daniel

5 0

Napiszemy tak: każdemu elementowi i typowemu przypadkowi na odpowiedzialnych stanowiskach psim swędem zdobytych, a tym bardziej pospolitym, politykierskim PROSTAKOM, zawsze jest pod "górkę", jak mają wdrożyć w życie coś nowego, ba, dużo rozsądniejszego i bardziej przyjaznego dla Obywatela - Polaka !!!
No ale cóż, niegdysiejszym "czerwonoarmistom tudzież różowo-komuszej małostkowości nic w życiu nie wyszło, oprócz oczywiście seplenienia (czytaj: zomo-pała bebrzyńsiu) oraz widocznego, przygiętego od przesiadywania za łu-rzędową ladą "garbosia" (czytaj: wewioczek) .
I Tu się klamra na odnowę i wprowadzenie LEPSZEGO, dla tych niedorajdów zamyka, dlaczego, a co te politykierskie kacyki potrafią, niestety NIC, prawda ??!

17:33, 25.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Suchański PrzemysławSuchański Przemysław

16 0

W Gimnazjum nr 3 musi być SP nr 3 ! Ktoś kto nie rozumie co na rynku znaczy "marka - nazwa" to może nam dyrdymały o europejskości wciskać, ale to są tylko frazesy. Marka to SP nr 3 im. KEN. Dla tej dzielnicy to kolejny "prztyczek w nos" od tego prezydenta i jego przydu....sa - emeryta Dębskiego. Tak to wygląda "Dzielnica za torami, Zapomniana dzielnica", za tej władzy w mieście nic się tu nie zmieni !!!

17:49, 25.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Knębowski ErykKnębowski Eryk

8 0

jaja sobie robicie z tą szkołą Podstawowa numer 5 na Łęczyckiej

21:44, 25.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Lewicki DonatLewicki Donat

4 0

A tak w ogóle to jestem przeciwny szkołą podstawowym i żądam żeby było tak jak było czyli żeby były gimnazja za szybko się poddaliście wszyscy

21:45, 25.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mańczukiewicz JurandMańczukiewicz Jurand

4 0

Wybudowaliście rondo koło miflex-u a teraz co dzieci z podstawówki trzeba będzie prowadzić za rączkę nie trzeba było zostawić sygnalizacji

21:46, 25.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Chomentowski KorneliChomentowski Korneli

3 0

A w ogóle to kim jest a Zalewska

21:48, 25.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sołonina BenignusSołonina Benignus

7 0

Zwiększenie zatrudnienia? Jak to, przecież przewodniczący ZNP na każdym wiecu mówił, że protestują przeciwko utracie pracy, oczywiście protesty miały na celu dobro dziecka.
Ja jestem za likwidacją gimnazjów i przywróceniem 8 klas własnie tylko z tego powodu, aby dzieci nie musiały w takim momencie ich życia być mieszane w nowych środowiskach

23:34, 25.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ciecierski MelchiorCiecierski Melchior

2 0

od 1922 roku nieprzerwanie szkoła podstawowa gamoniu . Już wiesz co to znaczy tradycja ? Sp numer 3 po prostu NIE MA

07:45, 26.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nencha KalasantyNencha Kalasanty

3 0

Napiszemy tak: każdemu elementowi i typowemu przypadkowi na odpowiedzialnych stanowiskach psim swędem zdobytych, a tym bardziej pospolitym, politykierskim PROSTAKOM, zawsze jest pod "górkę", jak mają wdrożyć w życie coś nowego, ba, dużo rozsądniejszego i bardziej przyjaznego dla Obywatela - Polaka !!!
No ale cóż, niegdysiejszym "czerwonoarmistom tudzież różowo-komuszej małostkowości nic w życiu nie wyszło, oprócz oczywiście seplenienia (czytaj: zomo-pała bebrzyńsiu) oraz widocznego, przygiętego od przesiadywania za łu-rzędową ladą "garbosia" (czytaj: wewioczek) .
I Tu się klamra na odnowę i wprowadzenie LEPSZEGO, dla tych niedorajdów zamyka, dlaczego, a co te politykierskie kacyki potrafią, niestety NIC, prawda ??!

10:38, 26.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Papara LewPapara Lew

10 0

Pamiętam jak na Łęczyckiej kopano ziemię pod fundamenty szkoły SP nr. 3, teraz buce z magistratu mówią że jest inna tradycja dla tego miejsca i tym zarządza jakiś obłąkany historyk magistracki popaprany!

13:06, 26.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Papara LewPapara Lew

5 0

Niech gamoń Żydom powie, że Getto w Warszawie było na Ursynowie!

13:18, 26.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Koreywa ArturKoreywa Artur

1 0

Na rondach chyba nie ma sygnalizacji.

17:31, 26.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sulke BernardynSulke Bernardyn

3 0

No to co oni w tej szkole chcą zrobić bo już się z tymi szkołami pogubiłem?

17:33, 26.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kamiński TobiaszKamiński Tobiasz

2 0

NA WIOSNĘ ZALEWSKIEJ JUŻ NIE BĘDZIE PIS-U TEŻ

22:07, 26.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Skowroniak KleopatraSkowroniak Kleopatra

6 0

Będą ośmiorniczki , mirabelki i szczaw i piana z pyska owadożercy.

06:35, 27.01.2017
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Winiarski Warwary CzWiniarski Warwary Cz

5 0

Będzie KOD i wszyscy zrzucą się obowiązkowo na pensję da alimenciarza.

12:30, 27.01.2017

Złotareńko AntoniZłotareńko Antoni

11 0

Wiceprezydent historyk, kilku radnych historycy, czy mają prawo manipulować i kształtować historię szkoły na swoją modłę wbrew faktom?
Podobnie inni manipulanci mówią teraz o polskich obozach zagłady z czasu II wojny.
Szkoła na Łęczyckiej nigdy nie była SP nr 5.

08:27, 27.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Walasiewicz ErnestWalasiewicz Ernest

2 0

powoli zcazyna się spełniać to o czym od dawna "się mówi", bałagan zrobiony przez rząd spadnie na samorządy i to one zostana o wszystko oskarżane, powyższy wpis to widoczny dowó, oskarżanie Debicha za nie jego winy,

18:09, 27.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Walasiewicz ErnestWalasiewicz Ernest

2 0

szkołami zarądza nie jakiś historyk tylko minister edukacji, to do niej pretensje

18:11, 27.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ekutno.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas redakcja@ekutno.pl lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%