Kwestią kluczową dla wielu osób inwestujących w pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach jest to, jak długo będą musiały czekać na pierwsze rezultaty działań SEO. Nie zawsze efekty dla różnych domen pojawiają się w tym samym czasie, gdyż o sukcesie procesu zwiększania widoczności w rankingu Google decyduje szereg czynników. O tym, co wpływa na skuteczność usługi SEO i kiedy można spodziewać się widocznych korzyści, piszemy poniżej.
Ranking wyników wyszukiwania – tu rządzi Google
Dyskusje o efektach pozycjonowania należy rozpocząć od tego, że za kolejność stron w wyszukiwarce odpowiada jej właściciel – w interesującym nas przypadku oczywiście firma Google. Czynników rankingowych, które mają wymierny wpływ na widoczność poszczególnych stron w wynikach wyszukiwania, jest ponad 200. Wiele z nich stanowi pilnie strzeżoną tajemnicę. Czy zatem można stwierdzić, że firmy wykonujące usługi SEO działają „po omacku”? Z pewnością nie, ponieważ w codziennej pracy kierują się one:
- powszechnie znanymi czynnikami rankingowymi,
- wytycznymi Google dla webmasterów,
- własną wiedzą oraz doświadczeniem.
Dzięki temu najlepsze agencje są w stanie wypracowywać dla swoich klientów wzrosty widoczności i ruchu na stronie rzędu kilkuset, a nierzadko nawet – kilku tysięcy procent, co przekłada się na większą liczbę konwersji.
Czynniki, od których zależy szybkość efektów SEO
Poza znanymi czynnikami rankingowymi, do których osoby odpowiedzialne za pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach dostosowują cały proces optymalizacji, ważne są również te dodatkowe decydujące o szybkości osiągnięcia efektu. Należą do nich m.in.:
- historia domeny i ewentualne filtry lub kary nakładane przez Google za działania niezgodne ze standardami SEO,
- obecna popularność słów kluczowych, na które pozycjonowany jest serwis,
- konkurencyjność fraz – im więcej firm pozycjonuje się w tej samej branży, tym dłuższe może być oczekiwanie na efekt,
- struktura serwisu – poprawność kodu HTML, architektura kategorii i podkategorii, występowanie subdomen i katalogów.
Efekty pozycjonowania lokalnego
Zazwyczaj krócej oczekuje się na efekty pozycjonowania, inwestując w lokalne SEO. Możliwość szybszego osiągnięcia topowych pozycji wynika głównie z mniejszej konkurencyjności fraz lokalnych, takich jak np. „gabinet kosmetyczny Wrocław”. Właściciel strony kierujący swoją ofertę do klientów z określonego regionu nie musi rywalizować z konkurencją ogólnopolską, dlatego pierwsze rezultaty działań SEO mogą pojawić się już nawet po kilku tygodniach.
Efekty pozycjonowania szerokiego
Znacznie bardziej konkurencyjne niż lokalne SEO jest pozycjonowanie szerokie, czyli prowadzone w wymiarze ogólnopolskim lub ponadregionalnym. Tutaj standardowy czas oczekiwania na efekt wynosi od 3 do 6 miesięcy od rozpoczęcia działań, choć wiele zależy od liczby oraz stopnia popularności wybranych fraz, a także od tego, jak duża jest konkurencja w konkretnej branży. Biorąc pod uwagę wszystkie czynniki, z całą pewnością usługi SEO warto zlecić profesjonalistom z odpowiednim doświadczeniem.
Długofalowe działania = długotrwałe efekty
Właściwie zaprojektowana i umiejętnie wdrożona strategia SEO, nawet jeśli nie przyniesie natychmiastowych wyników, zapewni długotrwałe efekty. Warto na pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach patrzeć jak na proces ciągły i długofalowy. Sukces zawsze jest tu wypadkową „małych” celów, takich jak zwiększenie popularności mniej konkurencyjnych fraz, zbudowanie wartościowego contentu czy pozycjonowanie strony na frazy z długiego ogona (tzw. long tail).
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ekutno.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas redakcja@ekutno.pl lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz