Zamknij
REKLAMA

Kiedy można spodziewać się pierwszych efektów pozycjonowania?

16:31, 06.07.2020 | (.)
Skomentuj

Kwestią kluczową dla wielu osób inwestujących w pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach jest to, jak długo będą musiały czekać na pierwsze rezultaty działań SEO. Nie zawsze efekty dla różnych domen pojawiają się w tym samym czasie, gdyż o sukcesie procesu zwiększania widoczności w rankingu Google decyduje szereg czynników. O tym, co wpływa na skuteczność usługi SEO i kiedy można spodziewać się widocznych korzyści, piszemy poniżej.

Ranking wyników wyszukiwania – tu rządzi Google

Dyskusje o efektach pozycjonowania należy rozpocząć od tego, że za kolejność stron w wyszukiwarce odpowiada jej właściciel – w interesującym nas przypadku oczywiście firma Google. Czynników rankingowych, które mają wymierny wpływ na widoczność poszczególnych stron w wynikach wyszukiwania, jest ponad 200. Wiele z nich stanowi pilnie strzeżoną tajemnicę. Czy zatem można stwierdzić, że firmy wykonujące usługi SEO działają „po omacku”? Z pewnością nie, ponieważ w codziennej pracy kierują się one:

- powszechnie znanymi czynnikami rankingowymi,

- wytycznymi Google dla webmasterów,

- własną wiedzą oraz doświadczeniem.

Dzięki temu najlepsze agencje są w stanie wypracowywać dla swoich klientów wzrosty widoczności i ruchu na stronie rzędu kilkuset, a nierzadko nawet – kilku tysięcy procent, co przekłada się na większą liczbę konwersji.

Czynniki, od których zależy szybkość efektów SEO

Poza znanymi czynnikami rankingowymi, do których osoby odpowiedzialne za pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach dostosowują cały proces optymalizacji, ważne są również te dodatkowe decydujące o szybkości osiągnięcia efektu. Należą do nich m.in.:

- historia domeny i ewentualne filtry lub kary nakładane przez Google za działania niezgodne ze standardami SEO,

- obecna popularność słów kluczowych, na które pozycjonowany jest serwis,

- konkurencyjność fraz – im więcej firm pozycjonuje się w tej samej branży, tym dłuższe może być oczekiwanie na efekt,

- struktura serwisu – poprawność kodu HTML, architektura kategorii i podkategorii, występowanie subdomen i katalogów.

Efekty pozycjonowania lokalnego

Zazwyczaj krócej oczekuje się na efekty pozycjonowania, inwestując w lokalne SEO. Możliwość szybszego osiągnięcia topowych pozycji wynika głównie z mniejszej konkurencyjności fraz lokalnych, takich jak np. „gabinet kosmetyczny Wrocław”. Właściciel strony kierujący swoją ofertę do klientów z określonego regionu nie musi rywalizować z konkurencją ogólnopolską, dlatego pierwsze rezultaty działań SEO mogą pojawić się już nawet po kilku tygodniach.

Efekty pozycjonowania szerokiego

Znacznie bardziej konkurencyjne niż lokalne SEO jest pozycjonowanie szerokie, czyli prowadzone w wymiarze ogólnopolskim lub ponadregionalnym. Tutaj standardowy czas oczekiwania na efekt wynosi od 3 do 6 miesięcy od rozpoczęcia działań, choć wiele zależy od liczby oraz stopnia popularności wybranych fraz, a także od tego, jak duża jest konkurencja w konkretnej branży. Biorąc pod uwagę wszystkie czynniki, z całą pewnością usługi SEO warto zlecić profesjonalistom z odpowiednim doświadczeniem.

Długofalowe działania = długotrwałe efekty

Właściwie zaprojektowana i umiejętnie wdrożona strategia SEO, nawet jeśli nie przyniesie natychmiastowych wyników, zapewni długotrwałe efekty. Warto na pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach patrzeć jak na proces ciągły i długofalowy. Sukces zawsze jest tu wypadkową „małych” celów, takich jak zwiększenie popularności mniej konkurencyjnych fraz, zbudowanie wartościowego contentu czy pozycjonowanie strony na frazy z długiego ogona (tzw. long tail).

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
0%