Zamknij

Na czym polega strategia marki?

06:39, 02.07.2022 | m
Skomentuj

W dzisiejszych czasach założenie firmy stało się wyjątkowo łatwe. W zasadzie, formalności z tym związane możemy zlecić zewnętrznej firmie i samemu zająć się planowaniem naszego nowego biznesu. Jednak o ile samo założenie firmy jest banalnie proste, to jej utrzymanie będzie wymagało przemyślanej strategii - i na tej kwestii skupimy się w tym artykule.

Czym jest strategia marki?

Strategię marki możemy określić jako sposób budowania wizerunku. Jest to wyjątkowo szerokie pojęcie, a w ramach strategii marki możemy mówić o jej wartościach, kulturze, czy brandingu.

Elementy udanej strategii marki

W ramach strategii marki musimy rozłożyć na czynniki pierwsze wszystkie aspekty, na jakich nam zależy. Tworzymy w ten sposób fundamenty marki, jej unikalne DNA i tzw. Brand Idea. Na tym etapie rozmawiamy o analizie danych sprzedażowych, trendów i klientów, tworzymy portfolio produktów, przeprowadzamy wywiady konsumenckie i przygotowujemy plany komunikacji. W ramach tych działań mogą powstać takie elementy jak ogólna identyfikacja wizualna, moodboard, misja i wizja firmy, jej struktura i osobowość oraz firmowy claim. Jednak finalnie, omawiane elementy i efekty prac nad strategią marki będą zależeć od Twojej indywidualnej sytuacji.

Przeczytaj również: https://44branddesign.com/czym-jest-identyfikacja-wizualna/

Dlaczego warto zadbać o strategię marki?

W dzisiejszych czasach nowe marki pojawiają się każdego dnia, a konkurencja rośnie. Branże, które jeszcze kilka lat temu były zupełnie niszowe, dziś stają się coraz bardziej konkurencyjne. Jeśli nie chcemy “zatonąć” wśród wielu firm o podobnym profilu, musimy wyróżnić się ze swoją marką. Przemyślana strategia marki będzie właśnie takim fundamentem, na którym zbudujemy silną markę, a w przyszłości zyskamy szansę na zostanie liderem rynku. Dzięki rozpoznawalnej marce zaoszczędzimy także na przyszłych działaniach marketingowych czy zoptymalizujemy koszty nowych produktów. Odpowiednie poprowadzenie strategii marki sprawi, że nasi klienci zaczną ją rozpoznawać, a z czasem również ufać.

Przeczytaj również: https://44branddesign.com/po-co-marce-brandbook/

Profesjonalna pomoc w budowaniu strategii marki

Jeśli zależy Ci na kompleksowym podejściu do strategii marki - warto rozważyć współpracę z dobrą agencją brandingową. Dzięki temu przekażesz część prac w ręce ekspertów, którzy doskonale znają rynek i pomogą zbudować dla Ciebie skuteczną i szytą na miarę strategię marki.

Źródło:

https://44branddesign.com/


 

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
0%