OGŁOSZENIE O NABORZE
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kutnie ogłasza nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze: Główny księgowy
Nazwa i adres jednostki: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kutnie, ul. B. Krzywoustego 11, 99-301 Kutno.
Na podstawie art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 530 z późn. zm.)
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kutnie ogłasza nabór na kierownicze stanowisko urzędnicze – główny księgowy
1. Wymagania niezbędne
1) spełnia jeden z poniższych warunków:
a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów,
2) ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) -strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego,
3) posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
4) nie posiada zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
5) nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
6) nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
7) posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego,
8) posiada nieposzlakowaną opinię. Na ww. stanowisko urzędnicze poza obywatelami polskimi mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wymagana jest wówczas znajomość języka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.
2. Wymagania dodatkowe:
1) preferowane trzyletnie doświadczenie na stanowisku głównego księgowego w jednostce budżetowej lub zakładu budżetowego.
2) posiada umiejętność stosowania przepisów prawnych i znajomość przepisów poniższych aktów prawnych: • ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych • ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości • ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych • ustawy z dnia 13 października 1988 r. o systemie ubezpieczeń społecznych • ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego • ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy • ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej • ustawa z dnia 09 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej • ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych • ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych • ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych • ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych • ustaw podatkowych i innych przepisów prawa niezbędnych do właściwego wykonywania obowiązków służbowych na stanowisku głównego księgowego.
3) posiada znajomość zasad prowadzenia księgowości budżetowej w jednostkach sektora finansów publicznych,
4) posiada samodzielność w planowaniu i wykonywaniu zadań,
5) posiada umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi,
6) posiada odporność na stres, bardzo dobre umiejętności organizacji i zarządzania czasem,
7) cechuje się dokładnością, rzetelnością i terminowością w wykonywaniu obowiązków, 8) przestrzega zasad etyki zawodowej,
9) biegle obsługuje komputer (pakiet MS Office - Word, Excel, poczta elektroniczna, E-PUAP), oraz programy księgowe i księgowo – płacowe np. PŁACE WIN, FK, SOW.
3. Zakres zadań wykonywanych na danym stanowisku:
1) Prowadzenie pełnej obsługi finansowo - księgowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kutnie oraz Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności, mieszkań usamodzielnienia zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami.
2) Prowadzenie ewidencji księgowej w zakresie realizacji zadań z zakresu rehabilitacji społecznej i zawodowej PFRON w układzie syntetycznym i analitycznym zgodnie z obowiązującymi przepisami o rachunkowości.
3) Prowadzenie księgowości syntetyczno – analitycznej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
4) Prowadzenie ewidencji wartościowej majątku PCPR oraz rozliczanie inwentaryzacji majątku rzeczowego Jednostki, naliczanie amortyzacji.
5) Zgodnie z art. 54 ust. 1 ustawy o finansach publicznych:
a) prowadzenie rachunkowości Jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami,
b) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, c) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
d) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
6) Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych.
7) Opracowywanie projektów umów, przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora PCPR dotyczących polityki rachunkowości Jednostki, zakładowego planu kont, instrukcji inwentaryzacyjnej - zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji, instrukcji obiegu i archiwizacji dokumentów finansowo - księgowych.
8) W zakresie planowania budżetu PCPR i nadzoru nad jego realizacją należy m.in.:
a) opracowywanie projektu budżetu PCPR zgodnie z założeniami,
b) przygotowywania projektu układu wykonawczego budżetu PCPR,
c) przygotowywania wniosków i propozycji zmian w budżecie PCPR,
d) dokonywania analiz wykonania budżetu oraz opracowywanie okresowych informacji, sprawozdań opisowych z realizacji budżetu PCPR,
e) kontroli zachowania równowagi budżetowej,
f) opracowania dla potrzeb organów nadzoru informacji i danych dotyczących organizacji i realizacji finansów PCPR,
9) Kontrasygnowanie umów, porozumień, zleceń, które z chwilą zawarcia powodują powstanie zobowiązań finansowych PCPR. Kontrasygnowanie umowy, porozumienia, zlecenia oznacza potwierdzenie zabezpieczenia środków w budżecie Jednostki.
10) Sporządzanie analiz ekonomicznych, bilansów oraz sprawozdawczości wewnętrznej i zewnętrznej - stała kontrola realizacji planu, zaangażowania wydatków, przekroczenia lub niewykonania planu oraz odpowiedzialność za ich prawidłowość i terminowość.
11) Rozliczanie dotacji otrzymanych na realizację zadań realizowanych przez PCPR i sporządzanie sprawozdań w tym zakresie.
12) Obsługa finansowa zobowiązań i należności PCPR, w tym m.in. projektów unijnych, PFRON, pomocy rodzinom zastępczym oraz pełnoletnim wychowankom rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo-wychowawczych.
13) Nadzór i kontrola nad terminową zapłatą należności, dochodzenia roszczeń spornych oraz zapłaty zobowiązań.
14) Nadzór nad prawidłowym prowadzeniem dokumentacji płacowej (naliczaniem wynagrodzeń, składek ubezpieczeniowych, PPK) oraz dokonywaniem w imieniu płatnika rozliczeń między innymi z Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
15) Nadzór nad Pracowniczymi Planami Kapitałowymi.
16) Nadzór nad realizacją zadań pracowników Działu Finansowego.
17) Współpraca ze Skarbnikiem Powiatu w zakresie m. in. opracowywania projektu budżetu poprzez planowanie potrzeb rzeczowych i finansowych dotyczących prowadzonych działań oraz zmian w budżecie, bilansów, analiz, a także podziału środków z dotacji celowych dla PCPR i jednostek nadzorowanych.
18) Współpraca z jednostkami nadzorowanymi przez PCPR w zakresie tworzenia i realizacji planów finansowych tych jednostek.
19) Wykonywanie innych czynności zleconych przez Dyrektora PCPR lub osobę go zastępującą.
4. Informacja o warunkach pracy:
1) Liczba lub wymiar etatu – 1 etat,
2) Podstawowy system czasu pracy - godziny pracy Jednostki: 7:30 – 15:30,
3) Miejsce wykonywania pracy – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kutnie, ul. Krzywoustego 11,
4) Stanowisko pracy wyposażone w komputer oraz inne urządzenia biurowe (urządzenie wielofunkcyjne, telefon, niszczarka do dokumentów). Na stanowisku nie występują czynniki szkodliwe. Do uciążliwych czynników występujących na stanowisku należą: wymuszona pozycja ciała, obciążenie układu mięśniowo-szkieletowego, obciążenie wzroku, presja czasu, stanowisko decyzyjne i związane z odpowiedzialnością, praca przy komputerze, monitorze powyżej 4 godzin dziennie,
5) Zatrudnienie na czas określony z możliwością przedłużenia umowy.
5. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kutnie w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6%.
6. Wymagane dokumenty: 1) Życiorys (CV). 2) List motywacyjny. 3) Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kserokopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach. 4) Dokumenty lub kserokopie dokumentów poświadczających wymagany staż pracy. 5) Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego Ogłoszenia. 6) Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie. 7) Oświadczenia kandydata: - o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, - o korzystaniu z pełni praw publicznych, - o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, - o braku zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, - o braku skazania prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe. 8) Zgoda na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji, według wzoru stanowiącego załącznik do niniejszego Ogłoszenia. 9) Podpisana klauzula informacyjna dla osób ubiegających się o zatrudnienie dotycząca przetwarzania danych osobowych, według wzoru stanowiącego załącznik do niniejszego Ogłoszenia. W przypadku zatrudnienia kandydat będzie obowiązany dostarczyć oryginalne dokumenty do wglądu.
7. Termin i miejsce składania wymaganych dokumentów: Osoby zainteresowane udziałem w rekrutacji proszone są o składanie dokumentów aplikacyjnych w zaklejonej kopercie (z adresem zwrotnym) z dopiskiem: „Nabór na kierownicze stanowisko urzędnicze – główny księgowy” – w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kutnie, ul B. Krzywoustego 11 w terminie do dnia 27 sierpnia 2024 r. do godz. 15.00 lub przesłanie pocztą na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kutnie, 99-301 Kutno, ul. B. Krzywoustego 11 (decyduje data wpływu do urzędu).
8. Informacje dodatkowe: Dokumenty aplikacyjne otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu). Kandydaci spełniający wymagania formalne podane w ogłoszeniu i zakwalifikowani do kolejnego etapu rekrutacji zostaną powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej telefonicznie. Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.powiatkutnowski.eu) oraz na tablicy ogłoszeń Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kutnie, ul. B. Krzywoustego 11.
W przypadku spełnienia wymagań formalnych i wyboru na stanowisko określone w ogłoszeniu o naborze, dokumenty aplikacyjne (po przedłożeniu do wglądu ich oryginałów), zostaną dołączone do akt osobowych pracownika. Osoba wyłoniona w drodze naboru, z którą będzie nawiązany stosunek pracy jest zobowiązana przed dniem zatrudnienia przedstawić aktualne zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego.
Dokumenty aplikacyjne osób, które nie zakwalifikowały się będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych. Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów będą przechowywane przez okres trzech miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru. W tym okresie kandydaci będą mogli dokonywać osobiście odbioru dokumentów złożonych przez siebie w związku z naborem, za potwierdzeniem odbioru. Dokumenty, które nie będą odebrane po ww. okresie zostaną komisyjnie zniszczone.