Rozwój technologii przyczynia się do tego, że treści reklamowe i informacyjne są wszechobecne, a zabieganie o uwagę potencjalnych odbiorców jest coraz bardziej wymagające. Przyciąganie uwagi potencjalnych klientów wymaga zastosowania odpowiednich narzędzi marketingowych. Jednym ze sposobów dotarcia do grupy docelowej jest stosowanie artykułów sponsorowanych. Dowiedz się więcej na ich temat – sprawdź, w jaki sposób je pisać i dlaczego warto wykorzystać właśnie tę formę reklamy.
Artykuły sponsorowane to rodzaj zaawansowanej reklamy. Są to treści promocyjne, które celowo i w przemyślany sposób umieszcza się w serwisach zewnętrznych. Ich forma jest spójna z pozostałymi dostępnymi tekstami na stronie internetowej. Przypominają treść redakcyjną i mają za zadanie zainteresować odbiorcę – chociaż oczywiście ich pochodzenie powinno być odpowiednio oznaczone.
Tego typu narzędzie marketingowe subtelnie nawiązuje do produktu, usługi, czy zamysłu danej firmy. Tekst ma charakter merytoryczny, zawarte są w nim linki i inne odwołania do reklamowanej marki. Dzięki artykułom sponsorowanym mogą być realizowane różne założenia kampanii zarówno krótko, jak i długofalowe. Ich celem jest zainteresowanie ofertą, zwiększenie rozpoznawalności marki i budowanie zaufania klientów.
Styl artykułu sponsorowanego zależny jest od konwencji serwisu, w którym ma być opublikowany i strategii samego reklamodawcy. Składa się z tytułu, który powinien odzwierciedlać charakter tekstu i przykuwać uwagę czytelnika. Krótki lead również ma zachęcać do czytania. Zazwyczaj we wprowadzeniu przedstawiony jest omawiany problem, czy temat. Następnie przechodzi się do treści merytorycznej, której długość zależna jest od specyfiki artykułu i serwisu, w którym będzie umieszczony. Tekst może być okraszony zdjęciami, infografikami lub filmami. Zawiera także Call to Action, czyli zachęcenie do podjęcia działań. W tego typu publikacji musi znaleźć się informacja o tym, że jest to artykuł sponsorowany.
Przykładem artykułu sponsorowanego może być m.in. wysokiej jakości opracowanie nawiązujące do firmy z linkiem umieszczonym w stopce lub artykuły, w których nie wspomina się o firmie, a linki umieszczone są pod anchorami lub reklamą są wyłącznie podpisy pod zdjęciami. Inną opcją jest również tekst, który całościowo poświęcony jest marce, czy też neutralny artykuł, w którym umieszczona zostaje wypowiedź osoby związanej z daną firmą lub eksperta nawiązujących do reklamowanej oferty. Styl i budowa artykułu sponsorowanego zależna jest od medium i potrzeb, wynikających ze strategii linkbuildingu. Inaczej będzie pisany artykuł na portal lokalny, z założenia przeznaczony głównie do pozyskania linku, a inaczej na topowy serwis branżowy, gdzie będzie czytany przez osoby faktycznie zainteresowane tematem i mogące polemizować z treścią. Oba rodzaje treści sponsorowanych może przygotować agencja marketingowa Range, mająca siedzibę w Kielcach: https://www.range.pl/kielce/.
Tworząc artykuły sponsorowane, należy zaplanować strategię, której celem jest połączenie treści merytorycznej z nienachalną reklamą, znalezienie ciekawego pomysłu na zainteresowanie grupy docelowej. Wymaga to kreatywności, często tzw. lekkiego pióra, ale też pewnych marketingowych umiejętności, które pozwalają na efektywną i subtelną reklamę.
Przede wszystkim trzeba zadać sobie pytanie, kto stanowi grupę odbiorców. Wiedza dotycząca potencjalnych klientów pozwala na dobór odpowiedniej tematyki i stylu artykułu. Zakłada się cel działań marketingowych, który powinien być mierzalny, określony w czasie i jasno sprecyzowany. Dzięki temu można ustalić długość i formę tekstu, a także parametry SEO, wybrać słowa kluczowe, czy też dobrać odpowiednie kanały promocji.
Tworząc artykuły sponsorowane, trzeba się również postarać o unikatowe i ciekawe treści, które są wartościowe dla czytelników. Ważne jest też używanie odpowiedniego języka. Tekst może być pisany w sposób prosty, jasny i bez skomplikowanych zwrotów lub stawiać na komunikację ekspercką, język branżowy i hermetyczny. Chociaż trzeba przyznać, że częstsze jest to pierwsze podejście, bo większość artykułów sponsorowanych traktowane jest jako źródło linków, nie ruchu.
Zaleca się też unikanie zdań wielokrotnie złożonych, stosowanie język korzyści i używanie czasu teraźniejszego. Elementy reklamowe powinny być naturalnie wplecione w treści, z założenia nie powinny dominować i być nachalne dla odbiorców. Stosowanie nagłówków, akapitów, boldowania i list punktowych ułatwia przyswajanie informacji. Zastosowanie w podtytułach (nagłówkach) fraz kluczowych wspomaga dodatkowo pozycjonowanie stron Katowice w wyszukiwarce Google. Warto również urozmaicić artykuł grafikami.
Artykuły sponsorowane mogą być skutecznym narzędziem marketingowym. Dzięki nim można:
Zwiększyć ruch na stronie internetowej, a także pośrednio w wynikach wyszukiwania w Google – przyczynić się do lepszego pozycjonowania,
Publikacje artykułów sponsorowanych, jako element strategii pozycjonowania, przeprowadzane są przez agencje digitalowe, freelancerów, wewnętrzne działy SEO. W zasadzie większość branży traktuje je jako najważniejszy składnik linkbuildingu. Pozyskiwać można je bezpośrednio u wydawców, ale korzystanie z platform agregujących ich oferty, daje dużo większe możliwości. Na 7Link dostępne są tysiące wydawców, opisanych różnorodnymi parametrami, pozwalających pozyskać linki do każdej branży.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz