Manager muzyczny to zawód, który wzbudza spore zainteresowanie. Niesie ze sobą liczne wyzwania, dlatego wymaga odpowiedniego przygotowania. Wiąże się z ogromną odpowiedzialnością, gdyż wpływa na rozwój kariery podopiecznego. Manager nie tylko organizuje koncerty, ale też dba o wizerunek artysty i w jego imieniu negocjuje kontrakty reklamowe oraz fonograficzne. Osoby, które pragną wykonywać ten zawód, potrzebują dużej elastyczności. Powinny być przygotowane na częste podróże i pracę po kilkanaście godzin dziennie. Pragniesz realizować się jako manager muzyczny? Jak zostać świetnym specjalistą w tej dziedzinie?
Manager muzyczny zdejmuje z barków artysty wiele obowiązków. Pozwala mu w pełni skoncentrować się na występach. Specjalista negocjuje stawki za koncerty, udział w wydarzeniach medialnych i działania marketingowe, w których weźmie udział jego podopieczny. Reprezentuje interesy artysty i dba o to, aby zawierane umowy były dla niego korzystne.
Planowanie i organizacja koncertów to kolejny aspekt działalności artystycznej, za który odpowiada manager muzyczny. Podczas trasy towarzyszy piosenkarzom i pozostałym członkom zespołu. W ich imieniu ustala z reżyserem przebieg występu, sprawdza nagłośnienie i oświetlenie. Zgłasza również zastrzeżenia do kwestii technicznych i organizacyjnych, np. informuje o problemach z odsłuchem podczas prób.
Więcej informacji znajdziesz na stronie: https://emtg.pl/manager-artystyczny/
Podpisywanie kontraktów z firmami fonograficznymi wymaga ogromnej wiedzy i doświadczenia. Dobry manager artystyczny wie, na co zwrócić uwagę i dostrzeże niekorzystne zapisy, których zmianę będzie mógł negocjować. Chroni tym samym swojego podopiecznego przed zawarciem umowy, która godzi w jego interesy.
Udział w tworzeniu scenariusza teledysku
Manager artystyczny uczestniczy w opracowywaniu scenariusza teledysku oraz jego realizacji. Na planie wideoklipu towarzyszy swoim podopiecznym. Niekiedy sugeruje reżyserowi zmianę niektórych ujęć. Wspomniany zawód wymaga dobrego oka, intuicji i kreatywności.
Kreowanie wizerunku artysty pozwala nie tylko powiększyć grono jego fanów, ale też zapewnić mu dodatkowe źródło dochodu. Dziś większość muzyków, aktorów i dziennikarzy zarabia na kontraktach reklamowych. Marketingowcy poszukują określonych osób do promocji swoich produktów i usług. Zadaniem managera muzycznego jest takie wykreowanie wizerunku artysty, aby mógł on zarabiać zarówno na działalności kulturalnej, jak i reklamowej.
Udział w programach telewizyjnych, eventach i akcjach charytatywnych wpływa na rozpoznawalność muzyka. Manager artystyczny decyduje o tym, komu udzieli wywiadu i na jakich wydarzeniach pojawi się jego podopieczny. Jednocześnie dba o to, aby informować o poczynaniach piosenkarza lub zespołu w mediach społecznościowych. Odpowiada za właściwą narrację, która ma na celu przynieść zamierzony efekt.
Promocja albumu to kolejny obowiązek, który należy do managera muzycznego. Wywiązanie się z niego wymaga wiedzy z zakresu marketingu, praw autorskich i pokrewnych, a także znajomości branży, która zmienia się bardzo dynamicznie.
Manager artystyczny - szkolenie, które przybliży Ci tajniki zawodu
Czujesz, że sprawdzisz się jako manager artystyczny? Szkolenie, które poprowadzą praktycy, przybliży Ci najważniejsze zagadnienia związane z tym zawodem. Poznasz specyfikę polskiego rynku muzycznego oraz najnowsze trendy w branży.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz