Zamknij

Czy Empik i Idealo to marketplace’y z potencjałem sprzedażowym?

. + 12:59, 30.08.2023 Aktualizacja: 12:59, 30.08.2023
Skomentuj

Najpopularniejszym portalem sprzedażowym w Polsce jest Allegro. Fenomen i popularność serwisu są zdumiewające – bez wątpienia, wystawianie swojej oferty na nim pomaga zwiększać sprzedaż i widoczność e-sklepu. Natomiast warto zastanowić się, czy Allegro to jedyna alternatywa dla sprzedawców w e-commerce. W ostatnich latach na rodzimej scenie handlu internetowego wybija się Empik marketplace, a jeżeli rozmyślasz nad sprzedażą zagraniczną, to doskonałym serwisem może okazać się Idealo.

Empik – księgarnia internetowa czy prężny marketplace?

W czasach PRL Kluby Międzynarodowej Prasy i Książki zwane KMPiK-ami, czyli czytelnie i księgarnie, były dla obywateli oknem na świat – oferowały tytuły prasowe aż w 17 językach. W 1991 roku KMPiK-i zostały przemianowane na Empik, ponieważ taka była obiegowa nazwa punktów.

Empik kojarzył się kupującym z bardzo dobrze zaopatrzoną księgarnią – z czasem marka ewoluowała i rozpoczęła sprzedaż w internecie. E-sklep Empik był jednym z pierwszych w kraju. Kolejno w 2017 roku powstał Empik marketplace – portal zrzeszający sprzedawców i umożliwiający im prezentowanie oferty dla grona klientów serwisu.

Klienci Empiku to specyficzna grupa zakupowiczów w sieci. To osoby nastawione na zakup gazet, płyt, książek, artykułów papierniczych, gier. Natomiast warto zauważyć, że rok do roku serwis zwiększa ofertę – na portalu pojawiają się sprzedawcy AGD, herbat, czy słodyczy. Grupa wprowadziła również swój program Empik Premium, który pozwala oszczędzać kupującym i sprzedającym.

Według raportów i statystyk na przestrzeni lat Empik stał się rozpoznawalnym merketplace’em. Na stronie serwisu możemy przeczytać, że posiada ponad 8,5 mln klientów (w tym 2 mln korzystają z aplikacji mobilnej), a portal generuje ponad 1 mln zamówień na marketplace.

Idealo porównywarka stworzona w Niemczech

Serwis Idealo działa od 2000 roku i oferuje sprzedaż produktów w wielu kategoriach. Raporty podają, że co trzeci obywatel UE korzysta z zakupów zagranicznych online. Lokalizacja sklepu nie jest wiodąca, jeżeli chodzi o dokonywanie wyborów zakupowych, to głównym bodźcem jest cena.

Idealo dowodzi, że serwis odwiedza miesięcznie nawet 4 mln kupujących. Szeroka baza kupujących to zachęta, która może zwiększyć zyski w Twojej sprzedaży internetowej. Obecnie serwis nie jest tylko porównywarką cen, ale zaspokaja również wiedze użytkowników na temat danego produktu oraz umożliwia jego szybki zakup bezpośrednio na stronie (idealo Direktkauf).

Porównywarka cen jest dostępna w takich państwach jak:

  • Niemcy,
  • Austria,
  • Wielka Brytania,
  • Francja,
  • Włochy,
  • Polska,

Zasięg serwisu jest bardzo duży, więc rejestrując się na serwisie, można sprzedawać międzynarodowo w wielu krajach jednocześnie. Swoje produkty możesz przesłać do serwisu za pomocą pliku XML lub CSV.

Idealo to porównywarka, która opiera się na rzetelnym porównaniu cen. Twoja oferta będzie wysoko promowana, jeżeli będzie posiadała konkurencyjną cenę.

LivePrice Twoje wsparcie w e-commerce

Bez względu na to, czy sprzedajesz na Allegro, Ceneo, Empiku czy Idealo Twoja oferta jest bezustannie porównywana z innymi sprzedającymi. W e-commerce wygrywa najczęściej ten sprzedawca, który na topowych, przyciągających klienta produktach, oferuje świetne ceny. Jak to osiągnąć w gąszczu matrketplace’ów?

Najprostszym sposobem na kontrolowanie konkurencji na wybranych serwisach sprzedażowych, jest LivePrice – aplikacja monitoringu i automatyzacji cen w sieci. System pozwoli Ci analizować ruchy innych sprzedających i dostosowywać swoje ceny do wybranych przez Ciebie scenariuszy cenowych.

Aplikację LivePrice możesz przetestować za darmo przez 14 dni i przekonać się, jak wpłynie na Twój biznes.

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%