Atrakcyjne wizualnie produkty mogą pomóc zwiększyć przewagę rynkową i skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji, co ma niebagatelne znaczenie dla każdej marki, której zależy na skutecznej sprzedaży.
W tym celu stosuje się rozmaite techniki uszlachetniania druku. Jedną z najpopularniejszych jest foliowanie, czyli łączenie folii z powierzchnią za pomocą kleju. Zastosowanie odpowiednich folii jest świetnym sposobem nie tylko na podniesienie atrakcyjności, ale też wytrzymałości produktów. Jakie są rodzaje folii uszlachetniających druk i jak się je stosuje?
Uszlachetnianie druku za pomocą foliowania to popularna metoda, która wygładza i usztywnia powierzchnię druku. Polega na pokryciu materiału folią nakładaną na gorąco. W efekcie materiały zyskują dużo bardziej atrakcyjny wygląd, a także skuteczną ochronę przed wilgocią, promieniami słonecznymi i uszkodzeniami fizycznymi.
Folie do uszlachetniania stosowane są często w przypadku druków takich, jak opakowania, katalogi, plakaty, wizytówki, jak również menu i cenniki.
Folia łączona jest z powierzchnią za pomocą kleju na mokro, na gorąco lub metoda mieszaną. Druk może się odbywać jedno- lub dwustronnie. Najczęściej wybierane do tego celu są folie matowe, błyszczące oraz satynowe folie soft-touch.
Wśród najczęściej stosowanych na rynku poligraficznym folii wyróżnić można 3 podstawowe rodzaje: matowe, błyszczące i strukturalne.
Nadają drukom eleganckiego i subtelnego wyglądu. Kolory pod tego typu folią stają się bardziej stonowane. Zastosowanie matowej folii to dobre rozwiązanie w przypadku minimalistycznych i umiarkowanych kolorystycznie projektów, czego przykładem mogą być wizytówki i identyfikatory.
Dzięki ich zastosowaniu druki zyskują wyraźny połysk. Wykorzystuje się je w celu przyciągnięcia uwagi odbiorców. Efektem są ożywione barwy i podkreślony kontrast na zdjęciach i grafikach. Folia błyszcząca wykorzystywana jest. m.in. do uszlachetniania opakowań, np. luksusowych kosmetyków.
Sprawiają, że materiały stają się aksamitne i przyjemne w dotyku, a w efekcie aktywizują inny zmysł niż tylko wzrok. Użycie folii satynowych sprawia, że wydruki są bardziej odporne na ścieranie czy zarysowania. Zastosowanie tego typu folii to dobry pomysł w przypadku wizytówek, eleganckich teczek, zaproszeń lub winietek.
Termodruk, czyli hot-stamping, to technika tłoczenia na gorąco, w której wykorzystuje się specjalne folie, pozwalające osiągnąć bardzo atrakcyjny efekt dekoracyjny. Termodruk cieszy się dużą popularnością i stosowany jest w przypadku wielu różnych produktów, jak katalogi, opakowania kosmetyków, spożywcze, farmaceutyczne, jak też okładki książek i czasopism.
W przypadku termodruku wykorzystywane są folie metaliczne, pigmentowe (matowe lub błyszczące), perłowe oraz dyfrakcyjne (z mikrorowkami, tworzącymi siatkę dyfrakcyj
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz