Instagram w Polsce zaliczany jest do czołowych mediów społecznościowych. Korzystają z niego osoby prywatne, jak i marki. Pozwala na budowanie społeczności wokół firmy, generowanie sprzedaży, zwiększanie rozpoznawalności czy promowanie ważnych dla marki komunikatów. W dotarciu do odbiorców pomagają hashtagi. Jaka jest ich moc? Jakie są najpopularniejsze hashtagi na polskim Instagramie i gdzie ich szukać? Sprawdź!
Hashtag to słowo lub fraza, którą poprzedza symbol #. Poprzez hasztagi możemy zdefiniować i oznaczyć zawartą w poście czy na zdjęciu treść. Porządkują one treści, segregują je i ułatwiają docieranie do nich. Co więcej, hashtagi na Instagramie mają wpływ na zasięg publikowanych postów, rolek czy relacji. Pozwalają budować świadomość marki na Instagramie, a nawet mogą działać niczym darmowa reklama w social mediach i być niezwykle ważnym elementem w rozwoju konta. Dobrze dobrane hashtagi pod względem ich znaczenia i wielkości, są pomocne w pozycjonowaniu treści – a te, które znajdują się w czołówce, są oczywiście lepiej zauważalne i częściej odwiedzane przez odbiorców.
Hashtagi można wybierać ręcznie, korzystając z różnych aplikacji i stron internetowych, a nawet tworząc samodzielnie, gdy ma się już pewne doświadczenie. W promocji marki zdecydowanie pomaga oznaczanie treści nazwą brandu – np. jeśli prowadzisz siłownię i klub fitness o nazwie RedGym (jakakolwiek zbieżność przypadkowa), możesz wykorzystać hashtagi z nazwą klubu, czyli #RedGym #silowniaRedGym #klubfitnessRedGym. Poza tym warto stworzyć hasła, które będą kojarzyły się z Twoim klubem i które będą mogli wykorzystywać klubowicze, by np. oznaczyć zdjęcia i nagrania wykonane na siłowni #cwiczezRedGym #spolecznoscRedGym itp.
Poza indywidualnymi hashtagami, warto sięgać po te ogólne o różnej wielkości, które akurat pasują do publikowanej treści. Warto też uwzględnić grupę docelową, do której chce się dotrzeć. Nie należy używać hashtagów, które nie mają nic wspólnego postem, rolką czy relacją.
Jeśli chodzi o wielkość oznaczeń to mówi ona nam o tym, jak popularne są dane hasztagi, czyli ile postów z ich użyciem zostało już opublikowanych. Zaleca się, aby zastosować nie więcej niż 30 hashtagów przy każdym poście, tj. 10 małych (mniejszych niż 100 tysięcy), 10 średnich (od 100 do 250 tysięcy) oraz 10 dużych (powyżej 250 tysięcy). Lepiej zrezygnować z milionowych hasztagów, które są zbyt konkurencyjne, czyli tych najbardziej ogólnych, jak np. #fitness (ponad 500 milionów!), #trening (ponad 5 milionów) czy #gym (243 miliony).
Analogicznie więc, nie jest dobrym pomysłem stosowanie najpopularniejszych hasztagów na polskim Instagramie – np. #polishgirl #poland #mama #polishboy #polska #warszawa #wakacje #polishwoman #polskadziewczyna #instamama. Zamiast tego lepiej zdecydować się na mniejsze hasztagi, które zarazem są mniej konkurencyjne i będą bardziej pomocne w promowaniu marki w social mediach.
Chcesz zbudować silną markę i prowadzić ciekawy profil na Instagramie? Poznaj ofertę ekspertów branży Tears of Joy - Agencja influencerska, która dobrze wie, jak to zrobić!
0 0
категории порно