Zamknij

Czym jest SEO, jak je wykorzystać i jakie korzyści za sobą niesie?

. + 16:55, 16.12.2022 Aktualizacja: 16:56, 16.12.2022
Skomentuj

Wpisujesz nazwę swojej firmy w wyszukiwarkę internetową i musisz poświęcić sporo czasu, aby odnaleźć jej stronę? Oznacza to, że brakuje Ci dobrego SEO. To szereg procesów, dzięki którym strona internetowa jest „przyjazna” dla wyszukiwarki. Dowiedz się więcej na temat tego, czym jest pozycjonowanie oraz jak może przysłużyć się i twojej firmie!

SEO – co to takiego?

SEO (z ang. Search Engine Optimization) to strategia działania, dzięki której twoja strona firmowa znajdzie się na wysokiej pozycji w SERP (liście wyświetlanych adresów internetowych). Oznacza to, że istnieje większa szansa na to, by potencjalni klienci natknęli się na ofertę właśnie twojej firmy.

SEO dzieli się na:

  • on-page – to procesy dotyczące samej strony internetowej – to jej ulepszanie w ten sposób, aby był przyjazna, wartościowa dla odwiedzających ją osób oraz wysoko punktowana przez wyszukiwarki;
  • off-page – to zewnętrzne działania mające na celu, aby witryna znalazła się na jak najwyższej pozycji w SERP. To np. linkowanie zewnętrzne czy social media marketing.

Jak przebiega optymalizacja strony internetowej?

Użytkownicy Internetu bardzo rzadko wpisują w wyszukiwarkę adres konkretnej strony – szukają witryn podając frazy. Po wpisaniu słowa kluczowego w SERP pojawiają się zarówno bezpłatne, jak i płatne linki do witryn. Te pierwsze to wyniki organiczne, czyli adresy stron, które są wysoko punktowane przez Google ze względu na ich optymalizację.

By witryna zajmowała jedno z pierwszych miejsc w SERP mimo tego, że jej właściciel nie zdecyduje się na płatną reklamę, należy:

  • przeprowadzić analizę jej widoczności i audyt SEO – ocenia się wtedy, czy dana strona jest dostosowana do wymagań, algorytmów wyszukiwarki internetowej;
  • przeprowadzić analizę konkurencji – dotyczy ona tego, na jakie słowa są pozycjonowane witryny konkurencyjnych firm;
  • zadbać o techniczne SEO – jest to m.in. stworzeniu mapy strony i jej optymalizacja pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych;
  • zająć się analizą słów kluczowych i optymalizacją treści – ten etap polega na wyszukiwaniu fraz, nasycaniu nimi treści;
  • ciągle monitorować stronę i frazy, na które powinna być pozycjonowana.

Dlaczego warto wdrażać SEO?

Jeżeli strona twojej firmy zostanie zoptymalizowana pod kątem SEO, spodziewaj się, że:

  • dotrze ona do większej liczby osób, które chcą wyszukać konkretne produkty lub usługi – strona będzie zajmowała coraz wyższą pozycję w SERP, dlatego Internauci poznają ofertę właśnie twojej firmy;
  • twoja marka będzie kojarzyć się jeszcze lepiej – strony firm znajdujących się na szczycie listy wyszukiwania są często postrzegane jako prestiżowe, a dani przedsiębiorcy jako godni zaufania;
  • będziesz móc na bieżąco kontrolować skuteczność pozycjonowania, by zwiększać na nie budżet lub ograniczać wydatki.

Najciekawsze produkty i najlepiej świadczone usługi nie wystarczą do tego, aby być widocznym w sieci. Aby było to możliwe, konieczne jest dobre SEO – więcej informacji na ten temat znajdziesz na  https://fabrykamarketingu.pl/seo-pozycjonowanie/.

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%