Czy sformułowania darmowy i profesjonalny wykluczają się? Oczywiście nie! Audyt SEO Twojej strony internetowej może być i darmowy, i profesjonalny, jednak pod warunkiem, że wykonasz go sam, a nie będziesz polegał na darmowych audytach SEO generowanych online bądź zlecał tego zadnia początkującym freelancerom, którzy nie mają pojęcia o specyfice Twojej działalności i nie wykazują chęci wgryzienia się w temat. Poniżej wytłumaczymy Ci dlaczego.
Audyt SEO to precyzyjna analiza, którą przeprowadza się w celu określenia stopnia dostosowania strony www do wymogów wyszukiwarek - przede wszystkim Google.
Analizy i planowania struktury strony, jej treści oraz działań mających na celu zwiększenie widoczności domeny można się nauczyć krok po kroku. Audyt SEO to proces obejmujący wiele szczegółowych czynności, dzięki którym precyzyjnie sprawdzisz strukturę oraz zawartość merytoryczną swojej strony.
Pamiętaj: warto nauczyć się analizy i planowania, bo będziesz ponawiał swoje działania co jakiś czas - nie da się raz na zawsze wypozycjonować strony www tak, aby pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania i generowała wartościowy ruch z Google. Nawet najlepiej technicznie przygotowana strona nie da ruchu bez odpowiedniej treści i strategii jej publikacji. Tylko kompleksowe podejście do tematu audytu SEO strony internetowej gwarantuje sukces i coraz większą liczbę klientów z darmowych wyników wyszukiwania.
Masz kilka możliwości:
Oczywiście najprościej zlecić wykonanie audytu SEO profesjonalnej agencji, ale wiąże się to z kosztami, na które być może jeszcze nie jesteś sobie w stanie pozwolić. Pozostają zatem trzy opcje - przyjrzyjmy się każdej z nich.
W sieci istnieje wiele narzędzi online, dzięki którym możesz wykonać audyt swojej strony internetowej pod kątem SEO, wiele z nich wykonywanych jest zupełnie za darmo.
Jak wspominaliśmy wyżej, prawidłowo przeprowadzony audyt SEO to proces obejmujący wiele szczegółowych czynności. W ramach audytu staniesz przed koniecznością wykonania takich zadań jak:
Tymczasem darmowe audyty SEO generowane online to narzędzia testujące Twoją stronę wyłącznie pod jednym kątem - to zwykłe analizatory kodu, które w większości przypadków sprawdzają TYLKO stronę główną serwisu. Te bardziej zaawansowane będą w stanie sprawdzić kilka dodatkowych opcji, które same w sobie nie mają większej wartości. Rozważmy sprawę na konkretnym przykładzie:
W ramach darmowego audytu SEO generowanego online dowiesz się, że używane przez Ciebie titles są za długie/krótkie. Ale nie dowiesz się, czy treść title jest wartościowa ani w jaki sposób ją zmienić. Nie dowiesz się, co dzieje się z titles poza stroną główną, bo analizator tego nie sprawdza.
Niby coś wiesz, ale co zrobić z tą wiedzą...?
Może więc warto poprosić o przeprowadzenie audytu SEO początkującego freelancera, który na pewno nie policzy sobie za usługę tyle, co profesjonalna agencja? Tu także czają się pułapki.
Zdarza się, że początkujący freelancer albo młoda agencja SEO wykonuje bezpłatnie jeden audyt w miesiącu w celu zdobycia doświadczenia i robi to naprawdę dobrze. Możemy posłużyć młodzikom za królika doświadczalnego, ale pamiętajmy, że wykonanie audytu (nawet bezpłatnie) wymaga pewnej wiedzy o ofercie Twojej firmy oraz całym biznesie. Potrzebny będzie też wgląd do Google Search Console czy nawet Google Analytics. Jeżeli osoba oferująca darmową pomoc nie spróbuje zrozumieć Twojej działalności, nie uda jej się przygotować dla Ciebie rekomendacji dotyczące treści strony.
Powtarzamy: lista błędów technicznych wykrytych na Twojej stronie www nie może być nazwana audytem SEO!
I została nam ostatnia opcja: audyt SEO możesz wykonać samodzielnie. Wystarczy, że poświęcisz na to trochę czasu i przejdziesz krok po kroku wszystkie etapy związane z analizą oraz planowaniem. Słowo planowanie pojawia się tutaj nie bez przyczyny, ponieważ w ramach audytu SEO nie tylko będziesz sprawdzał, co jest nie tak, ale będziesz też planował strukturę strony, jej treść oraz działania mające na celu zwiększenie widoczności domeny w Google.
Możesz zostać specjalistą SEO do spraw własnej strony internetowej!
Istnieją trzy podstawowe rodzaje błędów, które napotykamy podczas robienia audytów SEO:
Wszystkich możesz uniknąć robiąc we własnym zakresie darmowy i profesjonalny audyt SEO.
W przygotowaniu tekstu pomógł Maciej Cherubin z OCTAMEDIA. Przeczytaj więcej o Audycie SEO: https://octamedia.pl/blog/darmowy-audyt-seo/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz