W ostatnich latach import produktów z Chin stał się bardzo powszechnym trendem, na który decyduje się coraz więcej przedsiębiorców. Jest to spowodowane rosnącą popularnością produktów pochodzących z tej części świata. Gadżety z Chin cechują się bardzo atrakcyjną ceną, często kilkukrotnie niższą od tej proponowanej przez rodzimych producentów. Nic więc dziwnego, że coraz więcej sprzedawców postanawia zaangażować się w sprowadzanie różnego rodzaju wyrobów z Azji.
Jakie wymogi muszą spełniać gadżety?
Aby importować towary z Chin, powinniśmy w pierwszej kolejności zapoznać się z wymogami, które przewiduje dla nich Unia Europejska. Aby produkty te mogły być sprzedawane na rynkach Wspólnoty, muszą spełniać szereg dokładnie określonych regulacji. A zatem jakie obowiązki dotyczą importu gadżetów z Chin?
Dostępne na rynku gadżety reklamowe cechują się zróżnicowanymi funkcjami i przeznaczeniem. Dlatego też nie istnieje wyłącznie jeden akt prawny, który obejmuje cały zestaw wymogów. W zależności od tego, jakie wyroby planujemy sprowadzać, będą nas obowiązywały inne regulacje, dokumenty i oznaczenia. Niektóre produkty, takie jak na przykład breloki, puszki czy podstawki do tabletów lub książek, nie są objęte żadnymi przepisami.
Import gadżetów reklamowych z Chin
Gadżety reklamowe są to produkty przygotowywane przez firmy w celach marketingowych. Służą one do promocji i reklamy naszej firmy poprzez popularyzowanie treści graficznych bezpośrednio z nią związanych. Dzięki takim działaniom marka zyskuje rozpoznawalność i pozostaje w podświadomości wielu potencjalnych klientów. Produkty reklamowe, które są najczęściej sprowadzane, to między innymi długopisy, przenośne pamięci USB, gadżety elektroniczne, artykuły biurowe, torby płócienne, parasole i wiele innych.
Sprowadzanie gadżetów reklamowych z Chin do Polski przede wszystkim wiąże się z koniecznością znalezienia producenta i dostawcy. Jest to pierwszy krok, jaki musimy wykonać. Jednakże, bez znajomości rynku chińskiego i zasad, którymi on się rządzi, może okazać się to niemałym wyzwaniem. Jako początkujący importer możemy najpierw opierać się na kontaktach zdobytych podczas targów lub z platform typu e-commerce.
Po przedstawieniu naszemu kontrahentowi projektu i naszych oczekiwań dotyczących danego zamówienia możemy przejść do negocjacji ceny z producentem. Warto przy tym pamiętać, że przychód, który spodziewamy się osiągnąć, będzie możliwy tylko w przypadku złożenia zamówienia na bardzo dużą ilość sztuk danego wyrobu. Cały proces z pewnością ułatwią nam firmy zajmujące się pośredniczeniem w takich transakcjach. Dla nich nie istnieją oferty niemożliwe do zrealizowania.
Gadżety z Chin są w dzisiejszych czasach bardzo atrakcyjną możliwością zarobku. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby jako materiały reklamowe zawsze wybierać produkty wysokiej jakości, gdyż ma to kluczowe znaczenie dla pozytywnego wizerunku naszej firmy.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz