Apelujemy o uważność i rozwagę – niestety w ostatnim czasie na Komendę Powiatową Policji w Kutnie wpłynęły zgłoszenia dotyczące oszustw metodą „na pracownika banku”. Osoba dzwoniąca podszywa się pod przedstawiciela instytucji finansowej wykorzystując nasze zaufanie i w trakcie rozmowy wyłudza dane lub sugeruje instalację ryzykownych aplikacji.
Możesz zweryfikować tożsamość dzwoniącego pracownika .
Nie działaj pod wpływem emocji. Jeśli rozmówca wywołuje na Tobie presję czasu, rozłącz się i zadzwoń samodzielnie na infolinię
Nie pobieraj żadnej aplikacji – pracownik banku nigdy nie zachęcają do pobierania żadnych aplikacji służących do zabezpieczenia konta
Nigdy nie loguj się do bankowości internetowej w trakcie, kiedy udostępniasz komuś zawartość swojego pulpitu – oszuści mogą w ten sposób przejąć Twoje dane uwierzytelniające
Nie udostępniaj nikomu poufnych danych, np. loginu i hasła, numeru swojej karty płatniczej, lub numeru PESEL – pracownicy banku nigdy nie proszą o takie dane
Jeśli rozmowa wzbudza Twój niepokój lub wątpliwości rozłącz się, a następnie połącz się z bankiem lub instytucją, której przedstawiciel dzwonił. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz