Kierowcy, nie dajcie się zwieść wiosennej aurze i pierwszym cieplejszym dniom. Zachowajcie rozsądek, szczególnie na przejazdach kolejowo-drogowych. Dziś pracownicy Polskich Linii Kolejowych S.A. oraz Straż Ochrony Kolei przypominali o zasadach bezpieczeństwa na skrzyżowaniach dróg z torami.
W Warszawie, Łodzi, Rzeszowie, Radomiu, Zielonej Górze i Świnoujściu Ambasadorki i Ambasadorzy Bezpieczeństwa przypominali kierowcom, jak właściwie przejeżdżać przez skrzyżowania dróg z torami. Funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei przekazywali kierowcom dodatkowe materiały edukacyjne oraz ulotki, a tym najbardziej krnąbrnym pouczenia i mandaty. Łamanie przepisów na przejazdach kolejowo-drogowych, w szczególności lekceważenie znaku STOP i czerwonych migających świateł, to najprostsza droga do wypadku.
Konsekwencje zdarzenia na przejeździe mogą być tragiczne: śmierć, ciężkie obrażenia, uszkodzona infrastruktura kolejowa, tabor, opóźnienia pociągów oraz zaangażowanie służb ratunkowych – to koszty, które ponosi sprawca. W 99% przypadków są to kierowcy, którzy nie zatrzymali się przed znakiem STOP, przed włączoną sygnalizacją lub opadającymi rogatkami. Akcje Ambasadorek i Ambasadorów Bezpieczeństwa mają na celu uświadomienie kierowcom, jak unikać zagrożeń i co zrobić, gdy już się pojawią.
W kryzysowej sytuacji należy jak najszybciej opuścić przejazd – w razie potrzeby wyłamać rogatkę. Wystarczy niewielka siła nacisku, by tzw. bezpiecznik drąga (przy napędzie rogatek) zadziałał i spowodował bezpieczne wyłamanie zapory, bez uszkodzenia samochodu.
Jeśli dojdzie do awarii auta i nie ma możliwości zjazdu z torów, należy jak najszybciej opuścić pojazd i udać się poza rogatki Należy również skorzystać z Żółtej Naklejki PLK SA., którą dla bezpieczeństwa oznakowane są wszystkie przejazdy kolejowo-drogowe w Polsce. Naklejka ta ratuje życie. Należy z niej skorzystać, gdy samochód zostanie unieruchomiony między rogatkami, w przypadku zdarzenia na przejeździe lub dostrzeżenia przeszkody na torach. Kontakt z numerem alarmowym 112 pozwala uniknąć najgorszego scenariusza i uchronić życie.
0 0
Nie wszyscy jeszcze o tym wiedzą ale czerwone migający światło na przejeździe kolejowym oznacza że są włączone kamery a kamery wyłączają się dopiero w momencie kiedy światła przestają świecić czerwonym światłem więc jeżeli ktoś chce zostać nagrany jak przejeżdża na czerwonym świetle To droga wolna ciekawe Swoją drogą ile kosztuje taki przejazd na czerwonym świetle oprócz spotkania z pociągiem
0 0
Moim skromnym zdaniem takie kamery na przejazdach kolejowych powinny być podpięte do systemu fotoradarów które rejestrują przejazdy na czerwonym świetle i wystawiają odpowiednie mandaty z automatu zmniejszyłaby się ilość przejeżdżających przez przejazd kolejowy na czerwonym świetle bo podniesione zapory nie świadczą o tym że można wjechać na przejazd kolejowy