Zamknij

Marszałek odwiedził gminy Krośniewice i Dąbrowice

17:20, 15.03.2024 Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego Kancelaria Marszałka Aktualizacja: 17:35, 15.03.2024
Skomentuj

Port multimodalny w Krzewiu, skwer miejski i targowisko w Krośniewicach oraz altanę z tężnią solankową w Dąbrowicach… Między innymi te miejsca w powiecie kutnowskim odwiedził w tym tygodniu Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego. Wszystkie inwestycje udało się zrealizować dzięki wsparciu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Port multimodalny w Krzewiu

Port multimodalny w Krzewiu to jedna z najważniejszych inwestycji związanych z transportem w naszym regionie. Kosztował ponad 71 mln zł, z czego 42,5 mln zł to dofinansowanie unijne.

- Budowę terminala zakończyliśmy w ubiegłym roku. Pierwsze pociągi zaczęliśmy obsługiwać w październiku. Bez dofinansowania ta inwestycja byłaby bardzo trudna do wykonania, na pewno nie zbudowalibyśmy tak dużego i nowoczesnego portu – mówi Ireneusz Frankowski, reprezentujący firmę Miratrans. – Teraz obsługujemy od 3 do 5 pociągów tygodniowo, a pracujemy nad tym by było ich w tym roku 10.

Na terenie portu pracują m.in. wozy kontenerowe, dźwig samojezdny oraz ciągniki terminalowe z naczepami specjalistycznymi do przewozu kontenerów.

- Województwo Łódzkie ma dwa nowoczesne porty multiomodalne w Krzewiu i Karsznicach. Wspieraliśmy budowę obu z nich. Dzięki temu nasz region staje się logistyczną potęgą w kraju – podkreślał Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego.

Krośniewice

Krośniewice zazieleniają się i rozbudowują. Dzięki wsparciu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego powstało tutaj m.in. targowisko, skwer miejski i hala sportowa.

- Skwer to centrum naszego pięknego miasta. Dwa lata temu dostaliśmy dofinansowanie na niego z projektu „Województwo Łódzkie Ogrodem Polski”. Było to blisko 150 tys. zł. Posadziliśmy tutaj kwiaty i krzewy, posialiśmy łąki. Wiosną wszystko rozkwitnie i będzie przepięknie. W tym roku otrzymaliśmy kolejne 170 tys. zł na dalszą modernizację skweru i ogromnie za tę dotację dziękujemy – opowiadała Katarzyna Erdman, burmistrz Krośniewic.

Na skwerze miejskim marszałek Grzegorz Schreiber spotkał m.in. przedszkolaków z Miejskiego Przedszkola w Krośniewicach, którzy przynieśli kolorowe tulipany - pierwsze oznaki wiosny oraz czerwone maki - symbol ich miasta, z którym związany był gen. Władysław Anders.

O targowisku w Krośniewicach mówi się, że stało się wizytówką całego powiatu.

- Przedstawiciele sąsiednich samorządów przyjeżdżają do nas, by zobaczyć jak może wyglądać rynek targowy. Inwestycja kosztowała około 3 milionów złotych, z czego dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego to milion złotych. Gdyby nie dotacja, tego rynku by tu nie było. Bardzo dziękujemy za wsparcie – mówił Krzysztof Urbański, zastępca burmistrza Krośniewic.

Dąbrowice

W Dąbrowicach – jednym z najmłodszych miast w Łódzkiem, bo prawa miejskie otrzymało ponownie w 2023 r., marszałek obejrzał tężnię solankową. Stanęła na głównym placu miasta, w wybudowanej w tym celu altanie. Na całość samorząd województwa przyznał duży grant sołecki w wysokości 100 tys. zł.

- Brakowało nam takiego miejsca, które służy i zdrowiu, i relaksowi – mówi Anna Cieślińska, sołtys Dąbrowic, która pozyskała finansowanie.

Wokół tężni są ławeczki, a w pobliżu staw z fontanną, która też będzie poddana renowacji.

- Na jej remont również pozyskaliśmy wsparcie z Urzędu Marszałkowskiego. Granty sołeckie doskonale uzupełniają inwestycje gminne – zachwala współpracę z sołtysami burmistrz Dorota Dąbrowska.

(Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego Kancelaria Marszałka)

Co sądzisz na ten temat?