To bardzo ważny dzień dla mieszkańców Łowicza i całego powiatu łowickiego. Dziś otwarto przeprawę drogową przez tory kolejowe w centrum miasta. Oddanie wiaduktu do użytku było wielokrotnie przekładane. Jak mówili sami mieszkańcy, Łowicz czekał na tę inwestycję 50 lat. Tory kolejowe dzielą miasto na pół, przez co komunikacja była bardzo utrudniona.
Podczas tak ważnego dla regionu wydarzenia nie mogło zabraknąć marszałka województwa. - Drodzy mieszkańcy Łowicza, czekaliście na ten moment kilkadziesiąt lat – mówił w piątek podczas uroczystego otwarcia wiaduktu Grzegorz Schreiber. – To mnóstwo czasu, emocji i nerwów. Pamiętam, kiedy zostałem posłem, przychodzili do mnie mieszkańcy Łowicza i opowiadali w dramatycznych słowach o tym, co tu się działo. Dziś mogę Wam jedynie pogratulować i podziękować wszystkim, którzy zabiegali i wspierali tę inwestycję.
- Likwidowanie miejsc niebezpiecznych, jakim jest przejazd kolejowo-drogowy, który zawsze stwarza zagrożenie, jest niezwykle ważne. Dzięki tej inwestycji takie miejsce wyeliminowaliśmy, a jednocześnie powstała nowa infrastruktura, wiadukt, ścieżka rowerowa i chodnik, który pozwala połączyć dwie strony Łowicza w sposób bezpieczny i skuteczny – mówił z kolei Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
W otwarciu obiektu udział wzięli także wicewojewoda łódzki Karol Młynarczyk, burmistrz Krzysztof Jan Kaliński, starosta Marcin Kosiorek, przedstawiciele inwestora, czyli zarządu spółki PKP PLK, posłowie Joanna Lichocka, Piotr Polak, Tadeusz Woźniak, senator Przemysław Błaszczyk i przede wszystkim sami mieszkańcy miasta i powiatu łowieckiego.
Nowy wiadukt drogowy w Łowiczu (w ciągu ulic 3 Maja i Warszawskiej) zastąpił przejazd kolejowo-drogowy w poziomie szyn w rejonie stacji Łowicz Główny. Jego długość to prawie 179 metrów, a wraz z dojazdami 400. Ma dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 metrów. Po jego stronie północno-zachodniej znajduje się chodnik, po stronie południowo-wschodniej ścieżka rowerowa. Dostęp do wiaduktu od strony centrum miasta zapewniają schody i pochylnia, od strony ul. Warszawskiej - schody i winda.
Obiekt powstał w ramach modernizacji linii kolejowej między Warszawą a Poznaniem na odcinku Sochaczew - Swarzędz.
Wraz z otwarciem wiaduktu, otwarte zostały dla ruchu wiodące do niego nowe drogi dojazdowe. To z kolei inwestycja miasta Łowicz.
3 1
To uczucie, gdy Łowicz 40 lat za Kutnem!
2 1
Dlaczego most na ulicy troczewskiego w Kutnie został przewężony Przecież to nie dopuszczalne i będzie stwarzało ogromne zagrożenie dla ruchu na skrzyżowaniu gdyż samochody będą wjeżdżały prosto na samochody które skręcają w lewo w kierunku Dworca jeżeli na moście będzie ślisko będzie mnóstwo wypadków A w ogóle kto zezwolił na zmiany konstrukcyjne na moście
2 1
A CO MNIE OBCHODZI MOST W ŁOWICZU ? Ja się pytam kto most na Ochni pozwolił przewężyć!!! Przecież zwiększono Możliwość wystąpienia wypadku zamiast zredukować to do minimum tam jeżdżą ciężarówki tam jeżdżą autobusy tam jest dojazd do strefy wyjazd z miasta duże natężenie ruchu co za idiota wpadł na taki pomysł gdzie można Donieść na coś takiego dlaczego ktoś ruszył konstrukcję mostu
0 0
Ważniejsze jest bezpieczeństwo rowerzysty. Jak będzie na mostku za wąsko, to poczekaj aż rower przejedzie. 10 sekund.
2 0
Zastanawiamy się, kto zaprasza tego politycznego pajaca pt. -upasły vozoczek-, pierwszego opindalacza ze zdradzieckiej wobec PIS-u partyjki i dlaczego jeszcze fundują mu miche z -popitką- , a on już wygląda, jak półtora nieszczęścia w gumiakach feudalnego majątku, a poza tym, co ten mierny i marny politykierczyk zrobił konkretnego, w miarę pozytywnego dla dużej części Ludzi z tego regionu, skoro ony tylko -baluje-, jak nie na odpustach, to na besiadkach lub innych spędach z dobrym korytem tudzież okovitą !?!
0 0
A w Kutnie? Co dalej z wiaduktem na ulicy Józefów?