Bardzo pracowicie i efektownie zakończył się rok 2020 na budowie autostrady A1 w Łódzkiem. To jedna z najważniejszych inwestycji drogowych, będąca komunikacyjnym kręgosłupem kraju i najistotniejszym szlakiem na osi północ – południe.
Ostatnie trzy dni przyniosły radykalne zmiany i poprawę warunków podróżowania po budowanej autostradzie A1.
- w poniedziałek 28 grudnia zlikwidowane zostało jednopoziomowe skrzyżowanie na węźle Piotrków Trybunalski Zachód (A1/S8). Oznacza to, że jadący z Warszawy w kierunku Katowic mogą płynnie (bez konieczności pokonania tymczasowego ronda) włączać się do ruchu na budowanej autostradzie A1.
- wczoraj, tj. 30 grudnia, zlikwidowane zostało tymczasowe rondo pełniące funkcję węzła Piotrków Trybunalski Południe (A1/DK74j). Oznacza to likwidację największego „wąskiego gardła” na całej budowie A1 niemal trzy miesiące przed planowanym terminem. Kierowcy jadący trasie północ – południe i w przeciwnym kierunku kierują się na wprost, bez konieczności uciążliwego manewrowania. To samo dotyczy poruszających się między Piotrkowem Trybunalskim i Bełchatowem.
- dziś (31.12) oddano do dyspozycji kierowców pierwszy 4 kilometrowy odcinek nowej jezdni betonowej na odc. „B” – Piotrków Trybunalski – Kamieńsk. Dotyczy to fragmentu trasy od Piotrkowa w kierunku południowym. Oznacza to również, że od tej chwili łączna długość nowej jezdni, z której korzystają już kierowcy, to 61 km. Całkowita zaś długość budowanej autostrady od węzła Tuszyn do węzła Częstochowa Północ liczy 81 km.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ekutno.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas redakcja@ekutno.pl lub użyj przycisku Zgłoś komentarz