Marketing jest jedną z najszybciej rozwijających oraz bardzo szybko zmieniających się branż. Nic dziwnego, że na ekspertów w tej dziedzinie wciąż jest zapotrzebowanie, więc pomysł na założenie agencji marketingowej zdecydowanie może się opłacać! Jej główne cele to tworzenie strategii marketingowych, kreowanie wizerunku, prowadzenie różnych badań, działania PR. To bardzo szerokie obszary, które również wymagają sporego doświadczenia. Nie ma więc powodu, aby rozpoczęcie własnej działalności w tej dziedzinie miało sprawiać Ci dodatkowe trudności. Dlatego poniżej przygotowaliśmy przewodnik dla przedsiębiorców, który pomoże Ci poruszać się po tej ścieżce.
Istnieją warunki, w których firma nie musi być zarejestrowana. To kwestia kiedy:
Najpopularniejsze formy prawne wybierane obecnie przez przedsiębiorców, którzy chcą założyć agencję marketingową to:
Jeśli zdecydujesz się założyć agencję marketingową, możesz zarejestrować nowo utworzoną firmę online, składając wniosek do rejestru CEIDG. Oficjalnie możesz rozpocząć działalność w dniu złożenia wniosku. Podmioty takie jak spółka jawna, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością czy spółka akcyjna muszą z kolei być zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym. Odpowiedni wniosek rejestracyjny należy złożyć za pośrednictwem sądowego portalu rejestracyjnego, który krok po kroku przeprowadza przedsiębiorcę przez cały proces. Oprócz kompletnego formularza należy dołączyć umowę spółki, oświadczenie o koniecznym wniesieniu kapitału początkowego, oświadczenia osób reprezentujących spółkę, a także dokument o powołaniu członków zarządu oraz listę akcjonariuszy.
Zanim założysz agencję marketingową, należy wybrać odpowiednie kody PKD, które opisują specyfikę oraz przedmiot Twojej działalności. Dane te należy podać przy wypełnianiu wniosku o członkostwo w CEIDG. W przypadku spółek dotyczy to tylko rejestracji spółek cywilnych oraz kapitałowych, choć powinno być ujęte również w innych formach prawnych, aby ułatwić identyfikację spółki. Dlatego, aby stworzyć agencję marketingową, konieczne jest użycie następujących kodów.
PKD 73.11.Z
Ten kod oznacza:
PKD 73.12.A-D
Ten kod przeznaczony jest dla działalności takich jak:
A: Pośredniczenie w sprzedaży czasu i miejsca w celach reklamowych w telewizji i radiu;
B: Pośredniczenie w sprzedaży miejsca w celach reklamowych w mediach drukowanych (gazety, czasopisma);
C: Pośredniczenie w sprzedaży miejsca w celach reklamowych w tzw. mediach elektronicznych (głównie internet);
D: Pośredniczenie w sprzedaży miejsca w celach reklamowych w innych, pozostałych mediach.
Jaką najlepiej wybrać księgowość?
Założenie agencji marketingowej, jak w przypadku każdego innego biznesu, wymaga wyboru metody księgowania. Najprostszym z nich jest na przykład KPiR (księga przychodów i rozchodów), ale jeśli zdecydujesz się na rozpoczęcie jakiejkolwiek działalności, powinieneś prowadzić pełną księgowość. Należy zaznaczyć, że obowiązek ten dotyczy również spółek, których roczny zysk netto przekroczył 9 654 400 zł (obowiązuje na 2023 rok).
Oczywiście księgowość firmy możesz prowadzić samodzielnie, ale jeśli nie ma się odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, istnieje ryzyko popełnienia błędów. W rezultacie nie tylko poświęcasz tym rzeczom dużo czasu, ale także ryzykujesz odszkodowanie, a nawet kary finansowe i mandaty ze strony urzędu skarbowego i innych organów. Dlatego najlepiej jest korzystać z profesjonalnej księgowości i rachunkowości.
Ważne jest, aby zdecydować o sposobie rozliczania jeszcze przed złożeniem właściwego wniosku o rejestrację agencji marketingowej. Dzieje się tak dlatego, że na formularzu trzeba między innymi wskazać miejsce, gdzie przechowywana jest dokumentacja księgowa.
Księgowość, która dopasowana jest do agencji marketingowej można sprawdzić na: https://www.ifirma.pl/ksiegowosc-dla-agencji-reklamowych.
Kolejną ważną kwestią jest wybór formy opodatkowania. Jest to zależne od formy prawnej firmy, czyli w tym przypadku agencji marketingowej. Należy wziąć pod uwagę różne obowiązki podatkowe. Możesz więc wybrać jedną z następujących opcji:
Efektywne zarządzanie projektami jest niezbędne w pracy i codziennym życiu biura marketingu. Bez odpowiedniej organizacji, zarządzania zespołem i monitorowania postępów sukces i rozwój dziedziny może okazać się trudny. Dlatego najlepiej zainwestować w nowoczesne narzędzia i oprogramowanie, które mają wiele przydatnych na początku działalności funkcji.
Kompleksowe narzędzie, które może być przydatne znajdziecie tutaj: https://firmbee.com/pl/narzedzia/zarzadzanie-projektami.
Narzędzie od Firmbee pozwala na:
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz