Zamknij

Rozmowa z fotografem produktowym. Jak dobrze się do niej przygotować?

15:42, 31.05.2022 . Aktualizacja: 15:42, 31.05.2022
Skomentuj

Planujesz zorganizować sesję zdjęciową, która wesprze pozostałe działania prowadzone na rzecz promocji firmy? Swoją wizję i oczekiwania skonsultuj ze specjalistami ze studia. O co powinieneś zapytać fotografa produktowego? Sprawdź, jak doskonale przygotować się do rozmowy poprzedzającej współpracę.

Fotografia reklamowa – jak wykorzystać wszystkie możliwości

Jest narzędziem służącym do promocji oferty firmy, budowania jej wizerunku i wzmacniania zaufania wśród odbiorców. Fotografia reklamowa pomaga w realizacji celów biznesom, które przenoszą się do świata online i opierającym swoje działania na tradycyjnej sprzedaży. Z jej możliwości korzystać mogą firmy lokalne i globalne, chcące dotrzeć z ofertą  do różnych grup docelowych oraz posiadające odmienne plany na przyszłość. 

Planując realizację sesji zdjęciowej, warto przede wszystkim uświadomić sobie, jak ogromny potencjał tkwi w tej dziedzinie fotografii. Kolejny krok to wybór celu, którego osiągnięcie firma chce przyspieszyć z pomocą fotografii reklamowej. W przypadku znanej marki pożądanym rezultatem działań może stać się umacnianie dotychczasowego wizerunku, natomiast dla tej nowej priorytetem okazuje się np. przyciągnięcie i zatrzymanie uwagi odbiorców. 

Podsumowując tę część – zanim umówisz się na pierwszą rozmowę z fotografami ze studia fotograficznego, zastanów się, dlaczego w ogóle chcesz zrealizować sesję zdjęciową, której głównymi bohaterami mają stać się Twoje produkty czy usługi. 

Lista pytań, jakie warto skierować do fotografa produktowego

Profesjonaliści ze studia fotograficznego cieszącego się pozytywnymi opiniami klientów (np. ze studia fp360.pl) odpowiadają za cały proces wykonywania zdjęć. Nie tylko przestrzegają obowiązujących zasad i działają zgodnie ze sztuką, ale chętnie dzielą się doświadczeniem i ekspercką wiedzą. Wykonują więc wysokiej jakości zdjęcia, a przy okazji dostosowują je do wszelkich oczekiwań klienta. 

Pozostając w temacie oczekiwań – takie zagadnienie warto zapisać na początku listy pytań kierowanych do fotografa produktowego. Podczas pierwszej rozmowy po przedstawieniu swych oczekiwań warto zatem zapytać, czy takie efekty są w ogóle możliwe do uzyskania. Profesjonalistę poznasz po tym, że zamiast odpowiadać „nie”, zaproponuje atrakcyjniejsze rozwiązanie i w prosty sposób wyjaśni, dlaczego to poprzednie nie mogłoby zadziałać. 

Fotografa warto zapytać o przebieg wszystkich etapów realizacji sesji, tak by mieć pewność, do kogo przypisane są konkretne obowiązki. W przypadku zdjęć wykonywanych w plenerze można poruszyć temat dodatkowych akcesoriów urozmaicających kadry i pomagających w budowaniu pożądanego nastroju. 

Dobre przygotowanie do sesji zdjęciowej – podsumowanie

Jak zatem widzisz, dobre przygotowanie do rozmowy z fotografem produktowym powinno obejmować ustalenie celu sesji zdjęciowej i oczekiwań. Kolejny krok to przygotowanie spisu pytań do specjalistów obejmujących przebieg każdego etapu współpracy. Aby ułatwić sobie sporządzanie listy, warto zajrzeć na stronę internetową studia i sprawdzić, jakie zagadnienia zostały już wyjaśnione na tematycznych podstronach.

Sprawdź także zdjęcia obrotowe 360 stopni na: https://fp360.pl/uslugi/zdjecia-obrotowe-360/

 

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%