20-kilometrowy odcinek DK60 między Topolą Królewską i Kutnem to ważny skrót dla jadących DK91 z Łodzi w kierunku Płocka (i z powrotem). Jednak ze względu na bardzo duży stopień wyeksploatowania, niski standard bezpieczeństwa i niewystarczającą nośność, nie może on w zadowalającym stopniu pełnić swoich funkcji. Przebudowy dokona Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, właśnie ogłoszono przetarg.
Przebudowa drogi ma na celu przede wszystkim poprawę bezpieczeństwa, komfortu jazdy i podniesienie nośności jezdni do obowiązujących norm. Ze względu na swoje usytuowanie trasa pozwala zaoszczędzić czas i kilometry, dlatego tak istotne jest podniesienie technicznych parametrów drogi.
Ze względu na mocno „lokalny” charakter trasy, bardzo duży nacisk postawiliśmy na poprawę bezpieczeństwa. Tą drogą bowiem okoliczni mieszkańcy dojeżdżają do pracy do Kutna, Łęczycy, a nawet Łodzi. Tędy również wożą do szkół i przedszkoli swoje dzieci. Dlatego też po przebudowie tego 20-kilometrowego odcinka, na jednej trzeciej jego długości pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe. Okoliczni mieszkańcy będą mogli także korzystać z wygodnych, bezpiecznych zatok autobusowych.
Ponadto – na całym przebudowanym odcinku – zostanie wybudowanych aż siedem rond. Jedno u zbiegu z DK91 w Topoli Królewskiej, jedno na skrzyżowaniu z DK92 w Kutnie i pięć na całym odcinku, w miejscach istniejących skrzyżowań. Poprawi to zarówno bezpieczeństwo, jaki płynność ruchu. To nie koniec zmian. We wsi Leszno zostanie zlikwidowany jednopoziomowy przejazd kolejowy, a w jego miejsce powstanie wiadukt. Z kolei na wysokości Witonii droga zostanie „wyprostowana” i poprowadzona w nowym śladzie, co pozwoli zlikwidować dwa uciążliwe i niebezpieczne zakręty. Wszystkie te zmiany spowodują, że skróci się czas przejazdu, poprawi bezpieczeństwo, a także zwiększy się komfort życia mieszkańców przy rozbudowanej trasie.
Zawarcie umowy na roboty budowlane planujemy przed końcem roku. Wykonawca będzie miał 22 miesiące na zakończenie inwestycji. Do terminu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe (16 grudnia - 15 marca).
2 0
czas budowy dluzszy od tunelu pod kanalem la manche tam bylo 50km glebkosc srednia 50m tutaj 20km