W przyszłym roku pociągi pojadą przez stację Kutno pod nadzorem nowego lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym. Nowoczesne systemy komputerowe nadzorować będą przejazdy pociągów na ok. 60 km odcinku Żychlin – Kutno – Barłogi. Pasażerowie w Kutnie korzystają z odnowionych peronów i przejścia podziemnego. Wygodniejsze i bezpieczniejsze podróże to efekt inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na trasie Warszawa – Poznań za ponad 2 mld zł z CEF.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na stacji Kutno zwiększają komfort i bezpieczeństwo podróżowania pociągami. Obecnie w nowym budynku lokalnego centrum sterowania (LCS) montowane są nowoczesne urządzenia komputerowe, które zastąpią stare układy mechaniczne.
Równocześnie na stacji Kutno kończy się przebudowa układu torów w części zachodniej. Wymieniane są 3 rozjazdy. Na początek roku zaplanowano przebudowę kolejnych 3 rozjazdów i ostatnich 3 torów stacyjnych. Po zakończeniu tych robót w czerwcu podróżni będą mogli korzystać ze wszystkich czterech peronów. Wszystkie prace potrwają do końca 2023 r.
W nowym LCS w Kutnie dyżurni ruchu będą śledzić na monitorach pociągi na ok. 60 kilometrowym odcinku Żychlin – Kutno – Barłogi (na trasie Warszawa – Poznań). Nowy obiekt zastąpi pięć starych nastawni w rejonie Kutna. Nowoczesne urządzenia zapewnią większą przepustowość linii tj. możliwość kursowania większej liczby pociągów.
Dyżurni będą mieli stały podgląd na 29 przejazdów kolejowo-drogowych, dzięki zamontowanym kamerom, które sygnał przekazywały będą do lokalnego centrum sterowania. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa.
Uruchomienie wszystkich urządzeń systemu sterowania w LCS w Kutnie nastąpi w drugiej połowie 2023 roku. Modernizacja trasy Poznań – Warszawa objęła również budowę centrów sterowania w Łowiczu i Koninie.
Na stacji Kutno podróżni korzystają obecnie z dwóch nowych, wyższych peronów dostosowanych do potrzeb podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Nowoczesne perony zapewniają oczekiwany standard podróży. Wyższe platformy ułatwiają korzystanie z pociągów. Dla podróżnych są m.in. wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Dobrą orientację zapewnia czytelne oznakowanie, nowe nagłośnienie oraz elektroniczne wyświetlacze, informujące o przyjazdach i odjazdach.
Dogodną komunikację na stacji umożliwia przebudowane przejście podziemne. Obiekt z jasnym oświetleniem i informacjami w alfabecie Braille'a dzięki odpowiednio wyprofilowanym pochylniom służy wszystkim mieszkańcom miasta. Osoby mające trudności z poruszaniem się zyskały windy.
Pociągi sprawnie i bezpiecznie przejeżdżają już nowymi torami z siecią trakcyjną na odcinku Żychlin– Barłogi. W ruchu kolejowym wykorzystywane są nowoczesne urządzenia sterowania, m.in. rozjazdy, semafory i urządzenia przejazdowe. Prace poprawiają warunki przewozów pasażerskich i towarowych na linii, która jest częścią korytarza transportowego TEN-T Morze Północne – Bałtyk.
Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz" warty jest ponad 2 mld zł. Wykonywany jest z wykorzystaniem środków z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę" (CEF).
Liczby inwestycji (stacja Kutno):
· 4 zmodernizowane perony
· odnowione przejścia podziemne
· 2 wiadukty i 1 most kolejowy
· 46 km nowych torów i sieci trakcyjnej
· 108 wymienionych rozjazdów
Więcej informacji o efektach inwestycji dostępnych jest na stronie internetowej projektu.
Sami19:11, 28.12.2022
Gdy mi ciebie zabraknie rzekł kolejarz na nastawni do prądu - oj będzie, będzie zabawa
wesołych świąt07:06, 29.12.2022
Uruchomione w listopadzie windy już uległy awarii.
Megalomania08:08, 29.12.2022
Po co LCS w Kutnie, jak jest w Berlinie?
Jakoś to będzie16:41, 29.12.2022
Za komuny to przynajmniej na schodach w tunelu PKP to była zjeżdżalnia dla rowerów i wózków a dziś ?
RT21:03, 29.12.2022
Interesują mnie konkrety DATA uruchomienia LCS Kutno i dlaczego w Grudniu 2023
amen13:00, 30.12.2022
LCS dla podróżnego nie ma żadnego znaczenia ,bo on sposobu sterownia nie widzi i nie zobaczy, a jeżeli szukasz pracy, to niestety, albo stety - musisz mieć odpowiednie kwalifikacje.
RT21:07, 29.12.2022
za ponad 2 mld zł z CEF postawili wiaty i chcą żeby ich chwalić NIE MA ZA CO
to jest architektoniczna fuszerka delikatnie mówiąc jest BRZYDKO
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ekutno.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas redakcja@ekutno.pl lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
3 0
zabraknie prądu, to pociągi tez staną. wszak znakomita większosc jest ekologiczna - na prad ;)