Zamknij

Droga pod wiaduktem już przejezdna. Wielkie opóźnienia przebudowy linii kolejowej E20

09:38, 30.03.2021 Aktualizacja: 10:55, 30.03.2021
Skomentuj

Trwają prace w ramach przebudowy wiaduktu kolejowego przy ulicy Troczewskiego w Kutnie. Firma STRABAG Sp. z o.o., wykonawca  przebudowy linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa - Poznań robi postępy.  Niestety jak dowiadujemy się z https://www.rynek-kolejowy.pl/ są ponad roczne opóźnienia. Stacja  PKP w Kutnie będzie gotowa dopiero w 2022 r.. Wcześniej oddany zostanie do użytku drugi peron w Łowiczu.

– Roboty na obszarze lokalnych centrów sterowania (LCS) Kutno i Łowicz zakończą się do końca 2022 r. – deklaruje teraz Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Mówi, że na przesunięcie terminu wpływ miał zwiększony zakres robót na odcinkach Barłogi – Żychlin i Żychlin – Sochaczew. Niezbędna miała się okazać przebudowa podziemnych instalacji. M.in. na obszarze stacji Kutno i Łowicz trzeba było natomiast wzmocnić grunt. – Pozostajemy w stałym kontakcie z wykonawcą w celu optymalizacji robót – pisze Kacper Fiszer z www.rynek-kolejowy.pl

Inwestycja sukcesywnie postępuje także na pozostałych odcinkach trasy objętych modernizacją: LCS Kutno (odcinek Barłogi – Żychlin) oraz LCS Łowicz (odcinek Żychlin – Sochaczew).

Na odcinku Barłogi – Żychlin podróżni korzystają już z dwóch zmodernizowanych peronów w Kutnie. Wykonawca przebudowuje dwie pozostałe platformy od strony dworca, a także znajdujące się pod nimi segmenty przejścia podziemnego. Pociągi jeżdżą zmodernizowanymi torami między Kutnem a Barłogami oraz Żychlinem a Starą Wsią. Prace realizowane są na torach między Kutnem a Starą Wsią.

Między Żychlinem a Sochaczewem pociągi sprawnie jeżdżą dwoma nowymi torami między Jackowicami a Żychlinem oraz Bednarami i Łowiczem. Nawierzchnia wymieniana jest na pozostałych szlakach. Wygodne podróże zapewniają nowoczesne perony m.in. na stacji Łowicz Główny oraz w Mysłakowie.

Efektem realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycji będzie większy komfort oraz wyższy poziom bezpieczeństwa na torach między stolicą Polski i stolicą Wielkopolski. Istotnie poprawi się przepustowość linii – na trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Najszybsze pociągi pojadą z Poznania do Warszawy z prędkością 160 km/h w ok. 2:20 h. Zapewnione będą lepsze warunki przewozu towarów.

Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” o wartości ok. 2 mld zł jest współfinansowany z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Zasadnicze prace na trasie planowane są do III kwartału 2021 r. Na tempo realizacji wpłynęły m.in. dodatkowe, nieplanowane wcześniej prace, związane z koniecznością przebudowy podziemnych systemów kanalizacyjnych i wodociągowych. (PKP PL)

(Redaktor)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

TemuMisiuTemuMisiu

2 0

A kiedy przewidują zakończyć skrzyżowanie DK60 z DK92 (Łąkoszyńska)? Też w 2022 roku? Po tym co się tam nie dzieje to wątpliwy jest termin zakończenia w maju 2021.

09:57, 30.03.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DziwneDziwne

1 0

O matko nie było szlabanu podnoszonego,nie było telewizji i nie był?o upominków

13:03, 31.03.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%