Zamknij

Duże postępy w pracach na stacji PKP w Kutnie

13:00, 11.09.2020 Redaktor Aktualizacja: 19:40, 13.09.2020
Skomentuj

Trwa modernizacja torów i sieci trakcyjnej PKP oraz dworca w Kutnie.W lipcu minęły dwa lata od rozpoczęcia remontu. Kolejne zmiany na dworu PKP w Kutnie widać choćby po przebudowie dworcowego tunelu i pracach modernizacyjnych peronów 1 i 2. Czyżby w podziemnym przejściu inwestor szykował miejsce na punkty sprzedaży? Już coraz bliżej do upragnionego finału inwestycji i oddania podróżnym zmodernizowanej dworcowej infrastruktury.

- Podróżni na stacji Kutno korzystają już z dwóch zmodernizowanych peronów (nr 4 i nr 3). Wyższe obiekty ułatwiają korzystanie z pociągów. Jest m.in. nowa, antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi, pomocnymi osobom niewidomym i niedowidzącym. Komfort zapewnia zadaszenie oraz wygodne ławki. Obecnie prace na stacji postępują od strony budynku dworca. Zdemontowano dotychczasowe perony nr 2 i nr 1. W ich miejscu budowane są nowe platformy, które zapewnią oczekiwany standard – wykonawca układa pierwsze ścianki peronowe, montowane są konstrukcje podtrzymujące wiaty. W trakcie prac dla pasażerów dostępne jest odpowiednio zabezpieczone, tymczasowe przejście prowadzące na perony. Docelowo wygodny dostęp do peronów umożliwi przebudowane przejście podziemne. Prace w tym zakresie koncentrują się pod peronami nr 2 i nr 1. Dla osób mających trudności z poruszaniem się w tunelu zostaną zamontowane windy. Nie przygotowujemy w przejściu specjalnego miejsca przeznaczonego na punkty sprzedaży - mówi Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Równocześnie na stacji przebudowywany jest układ torowy – układana jest nowa nawierzchnia z nowoczesnymi urządzeniami sterowania, montowana jest nowa sieć trakcyjna, co zapewni sprawny i bezpieczny ruch pociągów. Inwestycja jest realizowana w ramach modernizacji trasy Poznań – Warszawa. Prace PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 2 mld zł z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF) zapewnią wyższy komfort podróży i podniosą poziom bezpieczeństwa. Zasadniczym efektem będzie zwiększenie przepustowości linii, na którą będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Zapewnione będą lepsze warunki przewozu towarów między wschodem a zachodem Polski. Poza LCS Kutno (odcinek Barłogi – Żychlin) prace realizowane są obecnie także w zakresie LCS Łowicz (odcinek Żychlin – Sochaczew). Prace budowlane zakończyły są już na wielkopolskim odcinku linii (szlak Swarzędz – Barłogi).

(Redaktor)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%