Zamknij

Świetlica 6. Baza laureatką III wyzwania MegaMisji

15:16, 24.04.2020 Wiesław Zwarycz Aktualizacja: 08:16, 26.04.2020
Skomentuj

Koordynator ogólnopolskiego programu edukacyjnego MegaMisja ogłosił wyniki konkursowego III wyzwania specjalnego dla świetlic, które kontynuują realizację programu z grupami dodatkowymi. Na czele 10 nagrodzonych szkół znalazła się Szkoła Podstawowa nr 6 im. M. Skłodowskiej-Curie z Kutna.

Krzysztof Kosiński napisał: Bardzo dziękujemy Wam za wszystkie nadesłane zgłoszenia do trzeciego wyzwania dla grup dodatkowych, które przysłaliście. Wasze relacje jak zwykle mile nas zaskoczyły, a poziom prac był naprawdę wysoki. Dziękujemy za Wasze zaangażowanie oraz aktywność. Gratulujemy nagrodzonym szkołom”

Szkolni liderzy programu – Izabela Fijałkowska i Wiesław Zwarycz zgłosili do tego konkursu realizacje zajęć: “Nie oddamy Psotnika!”, czyli o prawach małych autorów oraz „Szyfr emotikonów”. Zazwyczaj wymagane było wysłanie linków do trzech realizacji, ale tym razem, w związku z pandemią i zamknięciem szkół, regulamin konkursu został zmodyfikowany.

Uczniowie zostali poproszeni o przygotowanie się do zajęć o prawach autorskich w domu. Ich zadanie polegało na własnoręcznym stworzeniu prac - przedmiotów, rysunków, itp. i przyniesieniu ich na zajęcia. Dzieci wykonały wspaniałe dziełka, które bardzo pomogły w prowadzeniu lekcji. Rozmawialiśmy na temat praw, które dotyczą naszych wytworów, bo każdy powinien je znać, żeby umieć szanować własną i cudzą pracę.

Każdy zaprezentował swoje dzieła, które przyniósł na zajęcia i powiedział na ich temat kilka słów. I tak: Hubert przyniósł własnoręcznie wykonany łańcuch z trytytek, który zadziwił kolegów, Piotrek i Daniel wykonali rysunki, Zosia - mały kwiatek z kolorowych nitek, Hania wykonała bransoletkę z kolorowych koralików i rysunek, Wiktoria - rysunek i album MegaMisji, Tosia przyniosła kotka własnoręcznie ozdobionego, a Zuzia ulepionego z plasteliny Plastusia, piękne, kolorowe latawce z papieru i wykonaną techniką plastyczną rybkę, pani Iza pochwaliła się wykonaną dekoracją na Dzień Otwarty Szkoły.

Każdy uczeń podpisał dwoje dzieło: mam na imię….. jestem autorem… i postawił karteczkę obok swojej pracy. Pani poprosiła, aby na chwilę uczniowie opuścili salę, a w tym czasie poprzestawiała karteczki z podpisami dzieci. Jakie było zdziwienie, gdy okazało się, że wszystko jest pomieszane! Część uczniów była wręcz oburzona. Nikt nie chciał, aby ktoś inny podpisywał się pod jego pracą. To było początkiem pogadanki na temat naszych praw autorskich. Uczniowie doszli do wniosku, że każdy ma prawo zrobić ze swoją pracą co tylko zechce. Może ją zachować dla siebie, dać komuś w prezencie lub udostępnić. Nikt nie ma prawa czyjegoś dzieła zabrać lub podpisać się pod nim.

Szyfry są bardzo ciekawe i chyba każdy lubi się nimi posługiwać. Na zajęciach MegaMisji zajęliśmy się szyframi emotikonów. Za pomocą kolorowych powiększonych buziek tłumaczyliśmy zasady posługiwania się nimi podczas pisania krótkich wiadomości tekstowych. Dzieci dowiedziały się, skąd wzięły nazwę emotikony i do czego służą. Oczywiście, każde dziecko zna je doskonale z dostępnych komunikatorów, ale emocje które miały przedstawiać „buźki”, nie zawsze potrafiły rozpoznać. Każdy dostał swoją buźkę, wyciął ją i zrobił kukiełkę na patyku. Na potrzeby tego zadania została również zbudowana scena, gdzie uczniowie najpierw próbowali za pomocą mimiki odtworzyć na własnej twarzy swojego emotikona, a później nazywali emocje, które przedstawiały grafiki. Następnie dzieci w małych grupach układały e-motkowe szyfry. Każda grupa zaprezentowała ułożoną przez siebie historyjkę pozostałym uczniom biorącym udział w zajęciach. Śmiechu było co niemiara(-:

 

(Wiesław Zwarycz)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

Była uczennicaByła uczennica

0 0

Brawo! Jesteście wspaniali 21:02, 24.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%