Zamknij

Asertywność w biznesie

20:41, 14.08.2019 (.) Aktualizacja: 20:43, 14.08.2019
Skomentuj

Umiejętność wyrażania własnego zdania, mówienia „nie”, prowadzenia dyskusji i bycia stanowczym – to kluczowe elementy, które składają się na asertywność. Jest ona przydatna w życiu osobistym, a także zawodowym. Szczególnie ważna jest w świecie biznesu. Dlaczego? W jaki sposób ją efektywnie rozwijać? Podpowiadamy.

Asertywność w biznesie to cecha, której wagi nie da się przecenić. Jest przydatna zarówno w relacjach na linii pracodawca-pracownik, jak również w kontaktach z klientami i kontrahentami. Umiejętność prowadzenia partnerskiej dyskusji i pilnowania swoich interesów pozwala wypracować znacznie lepsze warunki współpracy – i to dla obu stron. Właśnie dlatego osoby, które mają wysoko rozwinięte kompetencje w zakresie asertywności, mają większe szanse na osiągnięcie sukcesu biznesowego.

Trening asertywności – jak budować tę kompetencję?

Asertywność, choć jednym przychodzi łatwiej, a innym trudniej, nie jest zdolnością wrodzoną. Można ją wyćwiczyć krok po kroku – tak, aby pozbyć się stresu związanego z odmówieniem komuś czy nieprzystaniem na niekorzystne warunki finansowe w umowie. Jak to zrobić?

Trening asertywności możesz prowadzić samodzielnie – małymi krokami. Zacznij od odmawiania współpracownikowi w jakiejś mało znaczącej sprawie lub od bardziej stanowczego wyrażenia swojej opinii na spotkaniu biurowym. Tak „oswoisz się” z ciężarem emocjonalnym, jaki wiąże się z asertywnymi zachowaniami i będziesz mógł pozwolić sobie na więcej (zobacz też https://welearn.pl/jak-rozwijac-w-sobie-zachowania-asertywne/). To jednak może nie wystarczyć. Dlatego warto skorzystać ze wsparcia profesjonalistów w trakcie profesjonalnych szkoleń i kursów pozwalających rozwinąć zachowania asertywne, radzić sobie ze stresem czy też efektywnie się komunikować.

Szkolenia z asertywności – ku większej pewności siebie

Szkolenia z asertywności (sprawdź listę takich szkoleń np. na stronie https://eventis.pl/szkolenia/asertywnosc), które koncentrują się na tym, jak wykorzystać tę umiejętność w świecie biznesu, są niezwykle łatwo dostępne. Organizują je zarówno trenerzy mentalni, jak i eksperci z zakresu psychologii – najczęściej tacy, którzy poznali relacje w świecie biznesu od strony praktycznej. To pozwala im dostosować tematykę i charakter zajęć do potrzeb osób, które potrzebują przygotowania do prowadzenia asertywnych negocjacji czy zarządzania zespołem.

Największą popularnością cieszą się otwarte szkolenia z asertywności – dostępne dla każdej osoby, która chce zdobyć takie kompetencje. Czasem nawet kilkugodzinne spotkanie z ekspertem i uczestnictwo w wykładzie oraz warsztatach praktycznych wystarczą, aby nauczyć się, jak samodzielnie prowadzić trening asertywności. Uzyskane w ten sposób informacje pozwolą Ci wzmacniać wewnętrzną siłę krok po kroku. Koszt takiego szkolenia czy kursy nie przekracza z reguły kilkuset złotych. Jeśli nie dysponujesz takim budżetem, ale zawodowo zajmujesz się kwestiami, które wymagają od Ciebie zachowań asertywnych, dobrym pomysłem będzie zwrócenie się do szefa z prośbą o budżet szkoleniowy. Firma zyska nie tylko zmotywowanego i lojalnego pracownika dzięki takiej inwestycji, ale też profesjonalistę, który zdobyte umiejętności wykorzysta reprezentując firmę np. w trakcie negocjacji handlowych czy zarządzania projektem.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%