Zamknij
REKLAMA

Kontrakty reklamowe w sporcie

20:08, 09.07.2019 | (.)
Skomentuj

Rozwój sportu nie byłby możliwy bez odpowiedniego wsparcia finansowego ze strony sponsorów i reklamodawców. Uzyskane w ten sposób środki pomagają wielu klubom sportowym. Duże firmy inwestują niemałe pieniądze w sport, głównie w piłkę nożną.

Zjawisko sponsorowania drużyn sportowych przez firmy bukmacherskie było w Polsce powszechne mniej więcej do 2009 r. Gdy wybuchła afera hazardowa, bukmacherzy musieli się w dużej mierze wycofać. Nowa fala nastąpiła w 2017 r., po tym jak znowelizowano przepisy prawne. Nowe zasady wprowadzone przez Ministerstwo Finansów miały uregulować rynek i docelowo maksymalnie ograniczyć działania nielegalnych firm zagranicznych. Nowelizacja ułatwiła też legalnym polskim bukmacherom ponowne wejście ze sponsoringiem do świata sportu. Można powiedzieć, że ruszyła lawina. Obecnie każdy najpopularniejszy bukmacher online wspiera jakiś klub lub/i ligę.

Spójrzmy na konkrety. Mający największe udziały w rynku STS słynie przede wszystkim z bycia oficjalnym sponsorem reprezentacji Polski, co chętnie jest podkreślane w licznych reklamach medialnych. Oprócz tego firma, która działa od 1997 r., wspiera czołowe zespoły w kraju z różnych dyscyplin. To kilka drużyn z piłkarskiej Ekstraklasy (m.in. Cracovia, Jagiellonia Białystok i Lech Poznań), siatkarska Asseco Resovia, hegemon piłki ręcznej – Vive Kielce, koszykarski Anwil Włocławek. STS zainwestował również w niezwykle szybko rozwijający się e-sport.

Drugi największy bukmacher online – Fortuna, która podobnie jak jej sztandarowy konkurent rynkowy, też ma kilkaset punktów stacjonarnych w całej Polsce, to główny sponsor Legii Warszawa. Obecny kontrakt ze stołecznym klubem obowiązuje do 2022 r. Fortuna jest sponsorem tytularnym rozgrywek I ligi piłkarskiej, wspierając również kilka tamtejszych drużyn – choćby Podbeskidzie Bielsko-Biała i Stal Mielec. Działa także w obszarze innych dyscyplin, w szczególności skoków narciarskich, będąc oficjalnym sponsorem naszej kadry na czele z Kamilem Stochem.

Sport chętnie wspierają też mniejsi bukmacherzy, którzy nieustannie walczą o jak najlepszą pozycję w biznesie, rosnąc przy tym w siłę. Totolotek od lat wspiera Lechię Gdańsk, a niedawno przejął tytularny patronat nad piłkarskim Pucharem Polski. Z kolei LV Bet z rozmachem zainwestował w niektóre drużyny Ekstraklasy, na czele z Arką Gdynia i Wisłą Kraków, pełniąc role głównego sponsora w tych dwóch klubach. ForBET skupił się nie tylko na futbolu (wsparcie dla Śląska Wrocław), ale też żużlu, finansując 4-krotnego mistrza Polski: Włókniarza Częstochowa. Najmłodszy w tym towarzystwie PZBuk, bukmacher online, który otrzymał stosowną licencję w połowie 2018 r., skierował się ku koszykówce. Inne dwie firmy, Totalbet oraz E-toto postawiły na kontrakty reklamowe z czołowymi dziennikarzami i osobowościami medialnymi. Twarzą pierwszej z nich jest Andrzej Twarowski z Canal+, a drugiej m.in. Mateusz Borek, Michał Pol, Tomasz Smokowski i Roman Kołtoń.

Sponsoring i kontrakty reklamowe przyczyniają się do wzrostu rozpoznawalności wszystkich bukmacherów. Poprzez wspieranie uwielbianych sportów i znanych zespołów, utrwalają swój pozytywny wizerunek w oczach potencjalnych klientów. Na osoby, które zdecydują się na grę, czekają atrakcje i promocje powitalne. Najpopularniejszą ich formą są darmowe bonusy bez wymaganego wkładu własnego. Sprawdź darmowe bonusy bez depozytu

((.))
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
© ekutno.pl | Prawa zastrzeżone