Zimowa organizacja nadzoru nad liniami kolejowymi ma zapewnić bezpieczne i sprawne podróże na Święta Bożego Narodzenia i Nowy Rok. Prowadzony jest stały monitoring pogody i dostosowana do niego odpowiednia gotowość służb.
Dyspozytorzy PLK SA przez całą dobę utrzymują kontakt z przewoźnikami i służbami technicznymi. W okresie świąteczno-noworocznym w gotowości do pracy jest: 175 zespołów szybkiego usuwania usterek i 18 zespołów kolejowego ratownictwa technicznego oraz 66 pociągów sieciowych do usuwania awarii sieci trakcyjnej wyposażonych m.in. w urządzenia do odladzania sieci trakcyjnej, oraz specjalne wzmocnione nakładki na pantografy do usuwania szronu/szadzi z przewodów jezdnych. Zasłony przeciwśnieżne ograniczające zawiewanie śniegu na tory ustawiono na 824 km linii kolejowych. Prowadzone są prace mające na celu zabezpieczenie sieci trakcyjnej na wypadek wystąpienia opadów marznących i oblodzeń. W szczycie przewozów pasażerskich zaplanowane jest zamówienie lokomotyw osłonowych na wypadek awarii taboru lub urządzeń infrastruktury kolejowej.
W okresie świąteczno-noworocznym nad bezpieczeństwem podróżnych na dworcach, stacjach i w pociągach będzie czuwać blisko 3 tysiące funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei, wspieranych przez Policję, Straż Graniczną i inne służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo publiczne. Każdego dnia na obszarze kolejowym całego kraju służbę będzie pełniło średnio 600 patroli SOK. Szczególnym nadzorem funkcjonariusze SOK obejmą pociągi pasażerskie, w których jak co roku w okresie świątecznym przewiduje się wzmożoną ilość podróżnych. Dodatkowe patrole SOK pojawią się w około 1300 pociągach pasażerskich. Funkcjonariusze obecni będą również na szlakach kolejowych, w rejonach przejazdów kolejowo-drogowych, gdzie zadbają o bezpieczeństwo kierowców i pieszych, wykorzystując nowoczesne środki i sprzęt techniczny, między innymi Mobilne Centra Monitoringu (MCM), noktowizory, lornetki termowizyjne i foto pułapki. Pracę funkcjonariuszy będzie wspierać ponad 60 psów patrolowo – obronnych. Działania funkcjonariuszy będą odbywać się również po cywilnemu z wykorzystaniem grup operacyjno-interwencyjnych przeznaczonych do wykonywania zadań specjalnych zapobiegającym przestępstwom i wykroczeniom na obszarach kolejowych.
Całodobowy numer alarmowy SOK - 22 474 00 00 pozostaje dostępny do zgłaszania informacji o zagrożeniach na obszarze kolejowym. Straż Ochrony Kolei apeluje do wszystkich osób przebywających na obszarze kolejowym o rozwagę, rozsądek i zachowanie szczególnej ostrożności oraz o niepozostawianie swojego bagażu bez opieki, który może stanowić potencjalne zagrożenie.
Aby zapewnić komfortową podróż, Centrum Wsparcia Klienta działa przez całą dobę, zapewniając pasażerom pomoc na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień spowodowanych m.in. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi CWK organizuje dojazd podróżnych do stacji docelowej, zapewnia poczęstunek czy nocleg. Pracownicy CWK współpracują z obsługą składów pasażerskich.
Aktualny rozkład dostępny jest na portalpasażera.pl, w aplikacji mobilnej Portal Pasażera oraz na stronach internetowych przewoźników. Na stacjach i przystankach informacje o odjazdach i przyjazdach pociągów są wyświetlane na ekranach oraz przekazywane są w formie komunikatów głosowych. Informacji o kursowaniu pociągów udzielają przewoźnicy kolejowi https://www.plk-sa.pl/kontakt/telefoniczne-infolinie-dla-pasazerow
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz