Mieszkańcy Żychlina zwrócili się do Pauliny Matysiak o pomoc w utrzymaniu bezpośrednich połączeń PKP Intercity do Warszawy. Od lat korzystali z nich, aby dojechać do pracy w stolicy i wrócić potem do domu. Było to możliwe dzięki dwóm pociągom, które zatrzymywały się na stacji w Żychlinie — IC Kujawiak i IC Kochanowski. Po interwencji posłanki z Ministerstwo Infrastruktury zapewniło, że w nowym rozkładzie jazdy te kursy zostaną utrzymane.
Wielu pracujących w Warszawie mieszkańców Żychlina przyznaje wprost, że obecność bezpośrednich pociągów miała istotny wpływ na decyzję o podjęciu pracy w stolicy. Dlatego z ogromnym zaniepokojeniem dowiedzieli się o planach skasowania postojów na stacji w ich mieście. Bez nich byliby zmuszeni do przesiadek w Kutnie lub Łowiczu, co znacznie wydłużyłoby codzienne podróże. Dlatego z ulgą przyjęli informację, że podjęta przez posłankę z Kutna interwencja przyniosła oczekiwane rezultaty. Resort infrastruktury w odpowiedzi na pismo Pauliny Matysiak potwierdził, że mieszkańcy Żychlina nie stracą potrzebnych im kursów.
Żychlin to miasto leżące na styku województw łódzkiego i mazowieckiego. Bywa, że w takich sytuacjach kolej regionalna nie spełnia odpowiednio potrzeb mieszkańców. Dlatego w gestii marszałków jest porozumienie się i stworzenie sprawnej oferty, dzięki której pasażerowie nie będą musieli polegać wyłącznie na pociągach Intercity. Posłanka Matysiak deklaruje, że będzie pilnować tego tematu.
Z całą treścią pisma do Ministerstwa Infrastruktury oraz odpowiedzią resortu można zapoznać się na stronie Sejmu.
pasażer05:43, 28.09.2024
3 0
nie dziwię się, że te pociągi są tak ważne. wystarczy spojrzeć na przesiadki w łowiczu, one po prostu nie istnieją. spółki nie dogadują się między sobą i efekt wygląda tak absurdalnie, że ktoś mógłby powiedzieć że to celowe rozkomunikowanie. zobaczcie przesiadki w łowiczu na regionalne pociągi do warszawy: poranne pociągi są rozkomunikowane kolejno na 9, 3, 6 minutach! (tyle brakuje, a wystarczy puścić te łka 10 minut wcześniej i wszystko byłoby zgrane). powrotne po południu nie wyglądają lepiej. to całkowity skandal! 05:43, 28.09.2024
pasażer05:47, 28.09.2024
3 0
dodam, że obsługa tego kawałeczka łowicz - kutno przez łódzkie koleje przynosi więcej szkody niż pozytku. warszawa - łowicz to mazowieckie, kutno - płock to mazowieckie, a w środku taka dziura i rozkomunikowane pociągi. tutaj pomoże tylko i wyłącznie przejęcie łowicz - kutno przez koleje mazowieckie. żychlin i nie tylko zyska codziennie kilkanaście pociągów bezpośrednich do warszawy i nie będzie tej absurdalnej dziury. pani Paulino - właśnie o to trzeba zabiegać: łowicz - kutno dla kolei mazowieckich. to najlepsze rozwiązanie. 05:47, 28.09.2024