Podajemy za rynek-kolejowy.pl PKP PLK wykorzystają efekty istniejących już opracowań dotyczących remontu trasy z Łodzi do Kutna i przygotowują się do remontu trasy Łódź – Zgierz – Ozorków – Kutno.
Na jesieni ogłoszone mają być przetargi na opracowanie rezultatów studium wykonalności tzw. rewitalizacji linii nr 15 pomiędzy Łodzią Kaliską a Zgierzem i linii nr 16 pomiędzy Zgierzem a Kutnem. W ramach tych prac zapaść mają m.in. decyzje dotyczące docelowej prędkości maksymalnej.
Kilka lat przygotowań do realizacji wspomnianych robót wynikał z różnic w oczekiwaniach wobec remontu zgłaszanych przez PKP PLK i Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
– W 2013 r. marszałek województwa wnioskował o modernizację linii na odcinku Zgierz – Ozorków do prędkości 120 km/h, PLK zakładały wówczas przywrócenie prędkości konstrukcyjnej 100 km/h. M.in. ze względu na te rozbieżności projekt został odłożony w czasie – dla rynek-kolejowy.pl tłumaczy Łukasz Kwasiborski.
Podniesienie prędkości maksymalnej oznaczałoby duże ułatwienia w funkcjonowaniu łódzkiego węzła kolejowego. Jak będzie okaże się jesienią.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz