- Na to co dzieje się w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Kutnie po prostu ręce opadają. Aby wyrobić dowód czeka się po trzy godziny a odebranie dowodu trwało : przybycie 8;00 - załatwienie sprawy o 12;20 . Cały dzień praktycznie stracony, trzeba brać specjalnie wolne, wizyty nie można umówić i urzędzie. Nie wszyscy mają internet. Sms informuje o przybyciu po dowód rejestracyjny a przy okienku chcą kartę pojazdu ... i znów nic nie załatwione!!! Tłumy, chaos, czekanie godzinami a wina? Ponoć nowego systemu kolejkowego, taką informację uzyskałam w urzędzie - pisze mieszkanka powiatu kutnowskiego. - Chciałam uzyskać informacje od dyrektora wydziału, był nieobecny a zastępca nieuchwytny. Urząd dla petenta a nikt tam tak naprawdę nie umiał odpowiedzieć na pytanie- kto odpowiada za wdrożenie tego systemu? Przecież można to usprawnić, zatrudnić dodatkowo pracowników, rozbudować. Każdego dnia są tłumy i ciężko coś załatwić, trzeba brać wolne a nie każdy pracodawca godzi się aby trzy dni z rzędu wychodzić na kilka godzin aby wyrobić dowód rejestracjny czy później godziny oczekiwać na odbiór dowodu. Gdzie dyrektor, zarząd powiatu? Nie widzą tego problemu.
Zapytaliśmy Zarząd Powiatu w Kutnie o procedurę wyrobienia dowodu rejestracyjnego i problemy z działaniem systemu teleinformatycznego rejestracji tj. CEPIK 2.0. Tłumaczy się Zdzisław Trawczyński wicestarosta kutnowski.
- Dowód rejestracyjny jest produkowany przez Polską Wytwórnie Papierów Wartościowych. Pracownik po zakończeniu realizacji wniosku zamawia spersonalizowany dowód rejestracyjny u producenta blankietów za pomocą systemu teleinformatycznego rejestracji tj. CEPIK 2.0, poprzez teletransmisję danych pobranych z ewidencji pojazdów. Powyższa procedura trwa do 14 dni. Po dostarczeniu dowodu rejestracyjnego do naszego Wydziału właściciel, który podał nr telefonu automatycznie dostaje informację w formie smsa, że dokument jest do obioru w Urzędzie. Informacja jest wysyłana przez moduł CEP w ramach systemu Cepik 2.0. (nie przez system kolejkowy). Można umówić się na konkretny termin do rejestracji pojazdu lub innej sprawy załatwianej w Wydziale Komunikacji przez stronę internetową http://webqms2.pl/spkutno/public/ . Po umówieniu wizyty, osoba umawiająca na adres email dostaje kod, który wprowadza do biletomatu i drukuje bilet „wizyta umówiona” - odpowiada Trawczyński. - System kolejkowy został wdrożony aby usystematyzować osoby do konkretnego okienka, które będzie załatwiało jego sprawę. Interesant pobiera bilet i zostaje wezwany do właściwego stanowiska w celu załatwienia swojej sprawy. Zainteresowana osoba nie musi pilnować osoby, która przyszła do urzędu przed nią. Klient może na bieżąco monitorować postęp obsługi, informacje te są wyświetlane na telewizorze na Sali obsługi interesanta. Stan kolejki można monitorować również na stronie http://webqms2.pl/spkutno/public/queueInfo w czasie rzeczywistym.Natomiast pracownik Wydziału Komunikacji prowadzi rejestrację i wyrejestrowanie pojazdów oraz wykonuje inne czynności związane z dopuszczeniem pojazdu do ruchu za pomocą systemu teleinformatycznego rejestracji i za pośrednictwem systemu teleinformatycznego obsługującego ewidencję pojazdów tj. CEPIK 2.0. Czynności związane z rejestracją nie prowadzi się w systemie kolejkowym. System CEPIK 2.0 został wdrożony 13 listopada 2017 roku przez Ministerstwo Cyfryzacji. Po wdrożeniu Cepik-u 2.0 każda sprawa załatwiana w Wydziale Komunikacji przedłuża się ze względu na problemy wdrożenia sytemu CEPIK 2.0., z którymi boryka się każde starostwo na terenie naszego kraju. Wdrożenie sytemu kolejkowego zbiegło się z wdrożeniem systemu teleinformatycznego rejestracji pojazdów w ramach systemu CEPIK 2.0. Nie należy łączyć tych dwóch systemów, gdyż są one niezależne od siebie. Osobą odpowiedzialną za wdrożenie systemu kolejkowego w Wydziale Komunikacji jest Iwona Kowalska, natomiast systemu CEPIK 2.0 jest Ministerstwo Cyfryzacji. Warto zauważyć, że w marcu Wydział Komunikacji odwiedziło około 5000 osób, średnio jednego dnia obsługiwanych jest 230 klientów - kończy wicestarosta.
O działaniu CEPiK wypowiedziała się w najnowszym raporcie Najwyższa Izba Kontroli - Miał poprawić funkcjonowanie administracji, ale też przynieść konkretne korzyści dla obywatela. System Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) 2.0 nie działa jednak poprawnie. NIK ustaliła, że system nie był prawidłowo przygotowany zarówno w okresie zarządzania przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych jak i Ministerstwo Cyfryzacji. Termin jego udostępnienia opóźnił się o dwa lata a koszty realizacji wzrosły o 42 miliony złotych. Po uruchomieniu w listopadzie 2017 roku systemu CEPiK 2.0 w zakresie rejestracji pojazdów wystąpiły liczne utrudnienia dla obywateli i urzędów. MSW rozpoczynając prace nad CEPiK 2.0 nie sporządziło studium wykonalności ani kalkulacji wartości przedmiotu zamówienia i oparło się wyłącznie na ofercie sporządzonej przez Centralny Ośrodek Informatyki (COI). Minister Cyfryzacji przejęła na początku 2016 r. nadzór nad realizacją CEPiK 2.0, wskazała istotne nieprawidłowości i podjęła działania naprawcze, jednak zdaniem NIK, działania te nie były w pełni skuteczne.
Czy zatem zwykłemu obywatelowi pozostaje uzbroić się w cierpliwość?
zenio11:31, 17.04.2018
co tam petent. robota sie liczy. 11:31, 17.04.2018
autostop12:15, 17.04.2018
Nie rozumiem zdziwienia Pani ze musi miec karte pojazdu skoro jest ona potrzebna. Na nowych pracownikow pewnie nie ma pieniedzy a panie z urzedu tez musza brac urlop albo sie zwalniac zeby moc gdzie indziej cos zalatwic 12:15, 17.04.2018
Hefajstos12:32, 17.04.2018
Co ma cepik do systemu kolejowego taka prawda czeka się godzinami sam byłem to wiem żeby dostać się do okienka lepiej się zaopatrzyć w dzień wolny od roboty. Wiadomo ze dowodu nie wyrobi od ręki ale złożenie wniosku masakra 12:32, 17.04.2018
Jasia14:02, 17.04.2018
Ostatnio czekałam 2,40 minut za to żeby odebrać wyrobiony dowód. Ludzie zgroza!!!! Co na to zarząd ? 14:02, 17.04.2018
kaka18:34, 17.04.2018
Tak to jest jak pracownice zarabiają najniższą krajową, a kierownictwo 5-7 razy a zarząd powiatu 10 a może więcej i jeszcze żałują na więcej etatów. 18:34, 17.04.2018
Edyta19:12, 17.04.2018
Dwóch dyrektorów wydział i nie mogą sobie poradzić z systemem kolejkowym ludzie trwoga do Boga !!!! Inaczej to można zorganizować za co kase biorę. Takie pieniądze za
Co ? 19:12, 17.04.2018
Manka2060819:31, 17.04.2018
Trawczyński nie ma czasu zajmować się komunikacją.Jemu tylko w głowie drogi i milion złotych kredytu na nie.Inne wydziały starostwa dla niego nie istnieją,oprócz wydziału rolnictwa i pup. 19:31, 17.04.2018
naiwni21:01, 17.04.2018
Poszczuć jednych na drugich, skłócić i zastraszyć - czyje to metody? 21:01, 17.04.2018
Niku21:50, 17.04.2018
Czemu w żaden dzień nie ma dyżuru? Urząd otwarty do 15.00 a kasa do 14.30!!!!!!!!!!!!!! 21:50, 17.04.2018
Petent22:10, 17.04.2018
Panie v-ce starosto, niech Pan umówi się przez internet! Jakie terminy wyskakują? Jeden petent, chyba, na dany dzień może się umówić przez internet. Sprawa jest do załatwienie teraz a termin w połowie maja! 22:10, 17.04.2018
Aha08:16, 18.04.2018
widocznie reszta terminow zajeta ? 08:16, 18.04.2018
Bumerang22:33, 17.04.2018
Lepszy w swoim kraju kęsek byle jaki, niż na emigracji przysmaki. 22:33, 17.04.2018
Kalinek22:39, 17.04.2018
Pogadać sobie można a wystać tzreba swoje. Ja proponuje władzy posiedzieć 3 godziny tak za załatwieniem sprawy to zrozumieją ze ten kolejkowy system jest nie porozumieniem. Pomijam ludzi dojezdnych no bo nie wszyscy z samego Kutna? Kasa wyrzucona moim
zdaniem, współczuje tym
Paniom obsługującym bo na słuchać się musza 22:39, 17.04.2018
Muminek23:44, 17.04.2018
Pogadać nawet trzeba, ale tak długo i o suchym pysku to można zawału lub apopleksji dostać. To nie są żarty! Powinni podawać słaniającym się na nogach kolejkowiczom jakieś minimalne posiłki i napoje regeneracyjne i od czasu do czasu przeprowadzać wietrzenie pomieszczeń i inhalacje dolnych i górnych dróg oddechowych. Tak - po mojemu - powinno to wszystko wyglądać. A co na to Powiatowa Stacja San-epid? 23:44, 17.04.2018
a08:26, 18.04.2018
Sanepid bardzo chętnie przeprowadzi kontrolę i nałoży grzywnę w celu przymuszenia 08:26, 18.04.2018
Maniek08:17, 18.04.2018
Debich! Pozostało ci siedem dni i siedem nocy czyli 168 godzin a potem won. 08:17, 18.04.2018
Miras11:02, 18.04.2018
WYSTARCZY UMÓWIĆ WIZYTĘ NA STRONIE STAROSTWA, CZEKAŁEM 10 MIN A JAK KTOŚ LUBI STAĆ W KOLEJCE TO JEGO SPRAWA 11:02, 18.04.2018
Gienek14:57, 18.04.2018
Panie Debich bywam w komunikacji często ale teraz to katastrofa 1 okienko wydaje dowody reszta rejestruje kto zamówił ten system kolejkowy. XFaktycznie ręce opadają. Dyrekcja na dywanik ktoś za to powinien beknąć 14:57, 18.04.2018
Odbierajacy19:17, 18.04.2018
No i bardzo dobrze że tak jest. Odbiór dowodu trwa 5 min. Rejestracja ze 30 min. W ten sposób właśnie rozladowuje się kolejka bo ile ludzi mniej od razu na sali jak w 30 min. da się załatwić 6 osób. Ale trzeba umieć myśleć a nie tylko hejtować. Proponuję wyłączyć to na tydzień i przekonajmy się czy to takie złe rozwiązanie. Większy problem to chyba godziny pracy tego wydziału. Brak chociażby jednego dnia gdzie po 16 da się coś załatwić. A tu max do 14.30. 19:17, 18.04.2018
Eko21:46, 18.04.2018
Chyba nie wiesz co mówisz ze 5 min niech Ci ktoś przyjdzie ze spadkiem i masz 20 min zanim sprawdza papiery albo coś jeszcze. Życia nie znasz 21:46, 18.04.2018
pepe19:40, 18.04.2018
Kiedyś to były cepy, tera to tylko cepiki 19:40, 18.04.2018
Piotr22:38, 18.04.2018
A może by tak przedłużyć dzień pracy Urzędnikom. Wszędzie można pracować na zmiany poza Urzędami. Ciepła posadka jest i już. Przecież klient nie musi przychodzić bo po co ma przeszkadzać Urzędnikowi. Ja proponuję pracę Urzędu od 7 rano do godz. 19. Wprowadźcie 2 zmiany jak w innych firmach usługowych i kolejki same się rozładuję. W godzinach szczytu będzie podwójna obsada Urzędników i po sprawie. 22:38, 18.04.2018
Edek08:16, 19.04.2018
W twoich snach podwójna obsada 08:16, 19.04.2018
MyMilion08:40, 18.04.2018
2 1
Jarosław zabierze im 20% z dotychczasowych zarobków bo potrzebuje na swoje tłuste koty 08:40, 18.04.2018