Zamknij
REKLAMA

Ruszyła trzecia edycja programu Mój Prąd

09:56, 14.07.2021 | .
Skomentuj

Już 1 lipca bieżącego roku ruszyła trzecia edycja popularnego programu “Mój Prąd”, wspomagającego rozwój energetyki prosumenckiej. Jak są nowe założenia programu i jakie warunki trzeba spełnić, aby móc się starać o dotację?

Czym jest program „Mój Prąd”?

To program, którego zadaniem jest wsparcie rozwoju energetyki prosumenckiej. Poprzednie edycje cieszyły się sporym zainteresowaniem. “Mój Prąd” sprawił, że z każdą kolejną edycją, coraz więcej osób decyduje się na montaż instalacji fotowoltaicznej w swoim domu. Atrakcyjne warunki oraz przejrzyste zasady, sprawiły, że tysiące Polaków skorzystało z dotacji. Do tej pory odbyły się już dwie edycje projektu. Zainteresowanie było bardzo duże, a nabór wniosków zakończył się szybciej niż przewidywano.

Jakie są nowe założenia trzeciej edycji programu?

Już 1 lipca br. ruszyła edycja „Mój Prąd 3.0”. To kolejna odsłona programu, w której przyszli prosumenci będą mogli uzyskać dofinansowanie do paneli słonecznych. Zakończenie naboru zaplanowane jest na 22 grudnia 2021 roku - lub szybciej, jeśli zostanie wykorzystana cała pula środków przeznaczonych na ten cel. Przewidziany budżet to 534 000 tysiące zł. Fotowoltaika cieszy się coraz większa popularnością wśród Polaków, dlatego zachęca się do jak najszybszego złożenia wniosku. Koncepcja programu pozostaje bez większych zmian. Adresatami programu są osoby fizyczne, wytwarzające prąd na własne potrzeby. Wymagana moc instalacji to od 2 do 10kW. Kwota dotacji to do 3 tysięcy zł, ale nie więcej niż 50% kosztów kwalifikowanych. Dotacja obejmuje montaż i zakup instalacji fotowoltaicznej. Dobrą informacją trzeciej edycji programu jest możliwość złożenia wniosków przez osoby, które poniosły koszty instalacji po 31 stycznia 2020 roku.

Jak się okazuje, dopiero od kolejnej, czwartej edycji przewidziane jest wsparcie do magazynów energii.

Obowiązki Beneficjenta

W związku z tym, że środki przeznaczone na program Mój Prąd pochodzą z Funduszy Unijnych, pojawiły się dodatkowe obowiązki. Beneficjent zobowiązany jest do użytkowania instalacji przez co najmniej 5 lat od dnia wypłaty dofinansowania. Co więcej, pojawił się obowiązek informacyjny w postaci tabliczki informującej o otrzymaniu dotacji. Tabliczka informacyjna według ustalonego wzoru, powinna zostać umieszczona w miejscu lokalizacji inwestycji

Jak można skorzystać z dofinansowania?

Wystarczy złożyć wniosek dostępny poprzez Generator Wniosków o Dofinansowanie GWD. Jego status można na bieżąco monitorować także za pomocą tej witryny. By skorzystać z dotacji należy spełniać następujące warunki:

  • instalacja powinna mieć ma moc od 2-10kW, a jej przeznaczenie to produkcja prądu na potrzeby własne,
  • finansowane są wyłącznie projekty zakończone i podłączone do sieci OSD (Operator Systemu Dystrybucyjnego),
  • urządzenia muszą być instalowane jako nowe (ich produkcja nie zakończyła się wcześniej niż 24 miesiące przed montażem),
  • inwestycja nie jest rozbudową istniejącej już instalacji.

Więcej szczegółowych informacji na temat warunków, które musi spełniać Beneficjent, można znaleźć na stronie programu oraz na stronie ColumbusEnergy, która jest dystrybutorem fotowoltaiki w Łodzi i całym województwie łódzkim.

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
0%