Zamknij

Komu zlecić pozycjonowanie - agencji SEO, czy freelancerowi?

08:44, 28.09.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:48, 28.09.2020

Pozycjonowanie to jeden z najważniejszych elementów strony internetowej. Jeśli chcemy, aby nasza witryna była dobra i skuteczna, koniecznie musimy postawić na pozycjonowanie. Jednak kiedy już się na nie zdecydujemy, na pewno staniemy przed trudnym wyborem, jakim jest wybór wykonawcy - freelancer czy agencja seo? Są to dwa rozwiązania, które posiadają swoje plusy i minusy. Jesteście ciekawi, która opcja jest korzystniejsza? Zachęcamy do przeczytania naszego artykułu.

Agencja - jakie są jej zalety i wady?

Jedną z największych zalet większych agencji jest to, że posiadają one spore zaplecze techniczne, co jest niezwykle przydatne, jeśli chodzi o przypadki, kiedy wymagane jest mocne linkowanie. Oprócz tego agencja to zespół ludzi, gdzie każdy specjalizuje się w innej dziedzinie, dlatego też możemy mieć pewność, że spotkamy się z kompleksową obsługą w jednym miejscu. Warto również wspomnieć, że agencje mają swoje siedziby. Istnieje wiele klientów, którzy zamiast rozmawiać przez telefon lub wymieniać e-maile, wolą po prostu przyjechać do siedziby na spotkania, aby móc porozmawiać na żywo.

Jednak jak wszystko inne, agencja posiada również wady. Jedną z nich jest szablonowość działań. Wiele agencji ma wypracowane własne sposoby obsługi klienta, co niestety nie sprawdza się w każdym przypadku i wtedy pojawia się problem. Wspomnijmy również o tym, że w agencjach pracuje bardzo wiele osób - zarówno pracownicy, którzy mają duże doświadczenie, jak i również osoby, które dopiero co uczą się zawodu, dlatego też klient nigdy nie może być pewien, kto będzie zajmował się jego stroną.

Freelancer - wady i zalety

Wśród zalet na pewno warto wymienić to, że freelancer ma zdecydowanie więcej czasu dla klienta, co wynika z tego, że zazwyczaj ma zaledwie kilkanaście serwisów pod opieką, a nie tak jak to bywa w agencjach po 80 serwisów na głowę. Działania freelancera są również nieszablonowe - to duża różnica między agencją a freelancerem.

Decydując się na usługi pozycjonowania, musimy sobie zdawać sprawę z ryzyka. W Internecie reklamuje się wielu freelancerów - wśród nich znajdują się tacy, którzy mają bardzo duże doświadczenie, ale również tacy, którzy posiadają zaledwie podstawową wiedzę na temat pozycjonowania. Ponadto inną wadą jest to, że freelancerzy nie zawsze posiadają swoje zaplecze.

Kogo wybrać - agencję czy freelancera?

Jak można zauważyć, oba rozwiązania mają swoje zalety i wady. Niezależnie od tego, na którą opcję się zdecydujemy, to przed podjęciem współpracy należy przeczytać opinie klientów na temat danej agencji/freelancera. Wbrew pozorom są one bardzo przydatne podczas wyboru specjalisty w zakresie pozycjonowania. Dobrym wyborem będzie podjęcie współpracy z osobą, która jest polecana - wśród znajomych, rodziny, czy chociażby taką, która cieszy się renomą.

Podsumowanie

Podsumowując, wybór należy do nas, ale zanim podejmiemy współpracę, warto dać sobie dużo czasu na podjęcie odpowiedniej decyzji. Bardzo wiele osób decyduje się na współpracę z agencjami - bo tak niby jest lepiej, aczkolwiek to nie zawsze jest prawdą. Chociaż to samo możemy powiedzieć o współpracy z freelancerem, dlatego też wszystko zależy od tego, na kogo trafimy. Dokonując wyboru specjalisty, skupmy się na tym, aby był to profesjonalista w swojej dziedzinie.

Artykuł powstał w konsultacji ze specjalistą https://contentninja.pl

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%