Zamknij

Outsourcing sprzedaży - co to jest i czy warto z niego korzystać?

15:51, 02.08.2020 (.) Aktualizacja: 15:54, 02.08.2020
Skomentuj

Rynek outsourcingu sprzedaży w Polsce cieszy się ogromną popularnością, która sukcesywnie z roku na rok rośnie. Wielu przedsiębiorców z powodu braku możliwości kadrowych decyduje się przekazać pewną część procesów biznesowych zewnętrznym podmiotom, które przeprowadzą je od A do Z. Na chwilę obecną outsourcing prowadzony jest na wielu płaszczyznach, ale nie ma wątpliwości, że to właśnie outsourcing sił sprzedażowych jest najczęściej stosowany. Czym więc jest owy outsourcing handlowców? Jakie są jego zalety?

  • Outsourcing sprzedaży - co to jest?
  • Outsourcing sił sprzedażowych - jakie ma zalety?
  • Dlaczego warto postawić na outsourcing zespołów sprzedażowych?

Outsourcing sprzedaży - co to jest?

Outsourcing sprzedaży polega na prowadzenia procesów biznesowych przez zewnętrzne podmioty, inaczej zwanymi partnerami. W tym procesie wykorzystywane są zarówno zewnętrzne zasoby infrastrukturalne, jak i kadrowe. W przypadku outsourcing sales force procesy sprzedażowe prowadzone są przez wyspecjalizowaną firmę, w całości lub częściowo. Wdrożenie w przedsiębiorstwie rozwiązań z zakresu outsourcing sprzedaży musi być poprzedzone dogłębną analizą.

Dzięki temu firma może dokonać optymalnego wyboru partnera, który otrzyma zlecenie, na podstawie którego będzie pozyskiwał nowych klientów. Wskazanie odpowiedniego partnera zależy przede wszystkim od rodzaju zlecanych działań, doświadczenia branżowego firmy specjalizującej się w outsourcingu, a także od zrealizowanych projektów i zasobów kadrowych oraz infrastrukturalnych. 

Outsourcing sił sprzedażowych - jakie ma zalety?

Outsourcing sprzedaży ma kilka bardzo istotnych zalet. Przede wszystkim jest to oszczędność, która wynika z obniżenia kosztów prowadzenia sprzedaży, w porównaniu do sytuacji, gdy cały proces miałby być przeprowadzony przez pracowników danej firmy. Wśród innych zalet należy wymienić jeszcze:

  • odciążenie kadry pracowniczej firmy
  • dywersyfikację pomysłów
  • zminimalizowanie ryzyka niepowodzenia działań sprzedażowych
  • dostęp do najnowszych rozwiązań informatycznych i marketingowych

Dlaczego warto postawić na outsourcing zespołów sprzedażowych?

Czasy, gdy główną przyczyną korzystania z outsourcingu przez firmy już dawno minęły. Owszem, nadal jest to powód do wybierania takiego rozwiązania, jednak istnieje jeszcze wiele innych zalet, które powodują, że część procesów sprzedażowych jest wynoszona poza firmę. Warto wspomnieć chociażby o doświadczeniu i wiedzy przedsiębiorstwa specjalizującego się w outsourcingu. Ponadto nie zawsze zasoby kadrowe i infrastrukturalne pozwalają firmie samodzielnie działać na różnych obszarach. Jeśli zastanawiasz się z czyich usług związanych z outsourcingiem skorzystać, zajrzyj na stronę https://oexcursor.pl/oferta/salesforce-dedykowany/

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

John LewisJohn Lewis

0 0

That is a beautiful shot with very good light :
-) https://nitrostrengthuk.com/updates/john-lewis-civil-liberties-symbol-and-also-long-time-congressman-passes-away/ 16:57, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

koTkoT

0 0

John Lewis = Asinus asinorum in saecula saeculorum 17:19, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%