Zamknij

Reklama w social media jako najskuteczniejsza forma promocji firmy

12:00, 26.05.2020 (.) Aktualizacja: 12:25, 26.05.2020
Skomentuj

Jak podają aktualne dane statystyczne, w Polsce ponad 78% populacji korzysta z Internetu. W tej grupie ponad 45% to aktywni użytkownicy portali społecznościowych, którzy spędzają na nich każdego dnia średnio 2 godziny. To naprawdę sporo czasu. Olbrzymi wpływ social mediów na codzienne życie Polaków i innych nacji sprawił, że na popularnych portalach pojawiły się opcje publikowania płatnych materiałów reklamowych. Czy jest to rozwiązanie skuteczne i przynoszące korzyści dla biznesu? Postaramy się zbadać ten temat w dzisiejszym artykule.

Cichy sojusznik biznesu, czyli jak wygląda reklama w social media?

Wyglądają z pozoru jak zwykłe posty, które publikuje niemal każdy z nas. Dopiero po krótkiej chwili zauważamy niewielki dopisek, że jest to materiał sponsorowany. Do umieszczenia tej informacji obliguje reklamodawców prawo. Ustawa o radiofonii i telewizji podaje, iż wszystkie treści, mające na celu promowanie towarów lub usług, muszą być zawsze odpowiednio oznakowane. Zalicza się do nich między innymi reklamy graficzne, artykuły sponsorowane oraz posty promocyjne w social mediach. W tych działaniach spokojnie pomoże Ci agencja marketingowa warszawa

Na gruncie prawnym nieco zamieszania wprowadzają hashtagi. Mówiąc najprościej, są to proste słowa lub frazy, które poprzedza znak graficzny # (hash). Otym jak wykorzystywać hasztagi dowiesz się w szkolenie Instagram marketing. Dzięki nim można łatwo grupować i kategoryzować przeglądane treści w Internecie. Hashtagi cieszą się szczególną popularnością na Instagramie, służąc między innymi do efektywnej i nienachalnej promocji. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że polskie prawo nie stworzyło jeszcze definicji, czym hashtag tak naprawdę jest. Z tego względu nie jest traktowany jak reklama.

Ciągłe zdobywanie wiedzy – jak się reklamować na portalach społecznościowych?

Świat wirtualny zmienia się nieustannie. Dlatego, jeśli pragniemy być w nim widoczni z naszym biznesem, musimy być na bieżąco i nieustannie poszerzać swoją wiedzę. Warto wybrać się na przykład na szkolenie LinkedIn Warszawa lub warsztaty z tworzenia treści na Instagrama. Powinno się również czytać prasę oraz śledzić popularne kanały, dotyczące social media, aby czerpać nowe inspiracje do działania.

Jeśli nie chcemy lub nie mamy czasu na samodzielne działania, wówczas dobrym wyjściem jest zatrudnienie specjalistów z agencji PR lub freelancerów, którzy zawodowo zajmują się obsługą social mediów i wiedzą jakie treści szczególnie angażują użytkowników.

Dlaczego warto reklamować się w social mediach? Zalety portali społecznościowych

Social media to idealne miejsce do prowadzenia działań promocyjnych. Przede wszystkim są przyjazne zarówno użytkownikom, jak i reklamodawcom. Samo stworzenie kampanii nie nastręcza trudności, dzięki prostym i intuicyjnym kreatorom.

Promocja w mediach społecznościowych wciąż wyróżnia się też stosunkowo niską ceną, w odróżnieniu od innych platform reklamowych, na przykład prasy lub telewizji. Równocześnie, umożliwia dotarcie do szerokiego grona odbiorców, o ściśle określonych upodobaniach.

Wielką zaletą reklam na portalach społecznościowych jest opcja targetowania. Dzięki niej dokładnie określamy do kogo chcemy dotrzeć z naszym przekazem, a przez to zwiększamy skuteczność promocji.

W zależności od naszych potrzeb, warto publikować materiały na różnych portalach społecznościowych. Instagram to idealne miejsce dla mody i kosmetyków. LinkedIn zrzesza ekspertów i profesjonalny biznes. Na Facebooku natomiast można znaleźć niemal każdą grupę odbiorców. Przed rozpoczęciem działań reklamowych, należy zatem dokładnie przemyśleć sposób i miejsca publikacji poszczególnych materiałów.

Reklama dźwignią biznesu?

Czy warto reklamować się w mediach społecznościowych? Zdecydowanie tak. W świecie stawiających na nowoczesne technologie oraz stałą obecność w sieci, widoczność biznesu w Internecie jest niezbędna. Można do niej dojść różnymi drogami – darmowymi i płatnymi.

Skuteczność kanałów społecznościowych do promocji biznesu jest niezaprzeczalna. Dlatego też pojawiają się liczne szkolenia dofinansowane, które dają konkretną wiedzę z zakresu tworzenia kampanii oraz treści reklamowych.

Kampanie w social mediach są jedną z najważniejszych i najskuteczniejszych metod dotarcia do nowych klientów. Korzystajmy z nich i budujmy silną pozycję na rynku realnym i wirtualnym.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

lắp mạng fpt mỹ đìnhlắp mạng fpt mỹ đình

0 0

Triển khai siêu tốc + Tiến hành lắp ráp nhanh chóng vào 24h. https://mangdichvu.net/lap-mang-fpt/ 14:32, 27.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%