Zamknij

Jak wykorzystać tokeny personalne w marketingu swojej firmy?

20:19, 19.05.2019 (.) Aktualizacja: 20:20, 19.05.2019
Skomentuj

Technologia blockchain, do niedawna kojarzona wyłącznie z rykiem kryptowalut, zyskuje coraz większą popularność jako narzędzie nowoczesnego marketingu. Tokeny personalne, wykorzystywane w ramach systemów lojalnościowych lub innowacyjnych metod płatności, mogą znaleźć zastosowanie w niemal każdej branży. Jak z nich korzystać? O tym za chwilę.

Czym jest token personalny?

Token personalny to jednostka cyfrowa działająca w oparciu o łańcuch bloków (blockchain). Wygenerowane tokeny personalne nie posiadają pierwotnie żadnej wartości – o jej nadaniu decydują jednak ich posiadacze. Wykorzystywane w systemach lojalnościowych oraz w celu nabywania towarów i usług, stanowią doskonałą alternatywę dla tradycyjnych metod płatności.

Tokeny personalne w marketingu

Stworzenie firmowego tokena niesie ze sobą wiele korzyści. Jak skutecznie posługiwać się tokenami personalnymi w marketingu? Oto kilka propozycji.

1. Wykorzystaj tokeny w swojej kampanii reklamowej

Funkcjonowanie tokenów opiera się na zdecentralizowanej technologii blockchain, umożliwiającej znaczne obniżenie kosztów transakcyjnych. Jako że procesy przetwarzania płatności wykonywanych przy użyciu tokenów nie wymagają pośrednictwa banków, tokeny personalne stanowią doskonałe narzędzie budowania relacji z konsumentami. Mogą być przekazywane jako różnego rodzaju bonusy, a następnie wymieniane na nagrody, produkty czy usługi.

2. Zyskaj popularność wśród społeczności kryptowalut

Choć token personalny nie jest kryptowalutą sensu stricto, jego założenia opierają się na podobnej zasadzie, trafiając w gusta zwolenników „waluty przyszłości”. Entuzjaści kryptowalut stanowią zorganizowaną społeczność, którą warto brać pod uwagę podczas realizacji strategii marketingowej (szczególnie, jeśli mieszczą się oni w obrębie wybranej grupy docelowej). Ich wsparcie i zaangażowanie może znacząco ułatwić proces budowania rozpoznawalności produktu oraz marki. 

3. Wyróżnij się na tle konkurencji

Stworzenie własnego tokena odróżni Cię od konkurencji, dając Ci jeszcze jedną przewagę w wyścigu o większy udział w rynku.

4. Nawiąż relacje z mediami branżowymi oraz zwiększ rozpoznawalność marki

Stworzenie tokena personalnego to doskonała okazja do ogłoszenia wartościowego komunikatu prasowego. Informacje dotyczące narzędzi opartych na technologii blockchain cieszą się zawsze dużym zainteresowaniem, istnieje więc szansa, że Twój komunikat trafi do szerokiego grona odbiorców. Token personalny pozwoli Ci budować świadomość marki wśród potencjalnych konsumentów oraz dotrzeć do wybranej grupy odbiorców.

5. Stań się liderem nowoczesności

Wiele osób uważa kryptowaluty za przyszłość światowych finansów. Warto więc wyjść naprzeciw nowoczesnym trendom i zyskać reputację lidera danej branży. Chęć rozwoju oraz świadomość nowych wyzwań to cechy nadające popularność i prestiż, niezależnie od obszaru działalności.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%