Zamknij

Ergonomia krzesła biurowego

19:24, 19.12.2018 (.) Aktualizacja: 19:30, 19.12.2018
Skomentuj

Chcesz zakupić wygodne i bezpieczne krzesło biurowe? W takim przypadku warto poszukiwać modelu cechującego się odpowiednią ergonomią. Co dokładnie kryje się pod tym terminem?

Ergonomia jest obecnie jedną z najważniejszych cech krzeseł biurowych i foteli biurowych, na którą warto zwrócić szczególną uwagę w trakcie poszukiwania odpowiednich modeli. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z tego, co dokładnie kryje się pod tym terminem.

  • Czym jest ergonomia?
  • Jak wybrać ergonomiczne krzesło biurowe?
  • Gdzie można zakupić krzesła ergonomiczne?

Czym jest ergonomia?

Ergonomia to określenie nauki o pracy, która koncentruje się na dopasowywaniu otoczenia pracy do możliwości psychofizycznych człowieka. Jej głównym celem jest tak zwane humanizowanie pracy, czyli tworzenie takich warunków otoczenia, aby praca dla człowieka odbywała się z jak najmniejszym kosztem biologicznym.

Poprzez ergonomię możliwe jest zmniejszenie źródeł chorób zawodowych, poprawa bezpieczeństwa oraz komfortu pracy.

Najczęściej jednak słowo „ergonomia” kojarzone jest z cechą, jaką powinny posiadać różne przedmioty używane podczas pracy. Najczęściej słyszymy o ergonomicznych krzesłach i fotelach biurowych, przez co rozumiemy wtedy takie wyposażenie, które jest wygodne, zapobiega bólom pleców i kręgosłupa, dlatego można korzystać z niego przez długi czas bez ryzyka dla zdrowia.

Jak wybrać ergonomiczne krzesło biurowe?

W sklepach możemy znaleźć obecnie szeroką gamę różnych krzeseł biurowych. Zanim jednak zdecydujemy się na zakup, powinniśmy pamiętać o tym, że nie każde z nich można określić jako ergonomiczne. Jakimi cechami powinny charakteryzować się ergonomiczne krzesła biurowe?

W tym przypadku przede wszystkim ważna jest konstrukcja krzesła, która pozwala użytkownikowi na przyjęcie wygodnej dla niego, ergonomicznej postawy. Krzesło powinno wtedy zapewniać właściwe wsparcie dla kręgosłupa na całej jego długości, powinno dawać stabilne podparcie dla rąk i mieć właściwą wysokość, aby pracownik mógł oprzeć stopy na podłożu.

Wobec tego ergonomiczne krzesło biurowe powinno być indywidualnie dopasowane do jego użytkownika. W tym celu warto poszukiwać modeli dobranych do swojej sylwetki, a także takich, które posiadają szeroką paletę regulacji, aby można było dostosować je indywidualnie do swoich potrzeb.

Ergonomiczne krzesło biurowe powinno posiadać następujące regulacje:

  • regulacja wysokości siedziska
  • regulacja głębokości siedziska
  • regulacja kąta odchylenia oparcia
  • regulacja położenia podłokietników
  • regulacja zagłówka – gdy krzesło ma zagłówek na wyposażeniu

Wyższej jakości krzesła biurowe posiadają również regulację w części lędźwiowej, co pozwala na dopasowanie kształtu krzesła do części lędźwiowej kręgosłupa. Stosuje się wtedy specjalne podpórki lędźwiowe, które można ustawić na pożądanej wysokości zależnie od wzrostu użytkownika.

Warto także wspomnieć o materiałach użytych do obicia krzesła, ponieważ także one mają wpływ na jego ergonomię. Do pracy najlepiej nadają się krzesła obite miękkimi w dotyku tkaninami – krzesła obite skórami eko czy naturalnymi nie nadają się do długiej pracy w pozycji siedzącej.

Gdzie można kupić ergonomiczne krzesła biurowe?

Ergonomiczne krzesła biurowe możemy zakupić obecnie przede wszystkim w sklepach z wyposażeniem biur, a także w sklepach specjalizujących się w dostarczaniu krzeseł i foteli. Zamówienie na ergonomiczny mebel można złożyć również całkowicie przez internet.

Artykuł został przygotowany wspólnie ze sklepem internetowym Centrum Krzeseł zapewniającym dostęp do szerokiej gamy ergonomicznych krzeseł biurowych. Sklep zapewnia darmowe wysyłki i zwroty! Pełna oferta zaprezentowana jest na stronie: https://www.centrumkrzesel.pl/.

zdjęcie: Petai Jantrapoon

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%