Optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek i jej pozycjonowanie to podstawowe zadania, jakie realizowane są przez firmy, które chcą zdobyć jak największą ilość klientów. Stosunkowo często zmieniające się zasady, które decydują o sposobie działań zapewniających dobre pozycje w wyszukiwarce, powodują modyfikacje strategii, według których działają eksperci branży SEO. Mimo ciągłych zmian, jednym z pewnych punktów, które nigdy nie ulegną zmianie jest użytkownik – to przede wszystkim pod kątem wymagań internautów powinny zostać tworzone strony internetowe.
Tylko TOP10 przynosi zyski
Większość internautów potrzebnych informacji poszukuje przy użyciu wyszukiwarek, w zdecydowanej większości przypadków ograniczając się do prezentowanych na pierwszej stronie wyników. Mało kto przechodzi do drugiej czy trzeciej strony. W związku z tym nie dziwi ogromne zapotrzebowanie firm na obecność w TOP10. Chcąc zdobyć czołowe pozycje na frazy związane z oferowaną działalnością warto zadbać o optymalizację witryny, nie zapominając przy tym, że najważniejszy jest użytkownik.
„Aby pozycjonowanie Twojej strony i biznesu było skuteczne potrzebny jest mix wielu istotnych elementów” (czytamy na stronie http://www.eactive.pl/pozycjonowanie/)
Web Usability to przepis na sukces
Pierwszym krokiem jest optymalizacja serwisu zarówno pod kątem użytkowników, jak i Google. Witryna musi być przyjazna odwiedzającym, nie można dopuścić do sytuacji, w której internauta po wejściu na nią nie będzie wiedział „jak to działa”. Spowoduje to kliknięcie przycisku „X” w rogu okna, co skutecznie zniechęci go do współpracy. Równie ważna jest dbałość, by strona nie ładowała się zbyt długo – taki stan jest efektem przeładowania interfejsu „ciężkimi” grafikami i animacjami flash. Nie ma nic bardziej denerwującego niż długie ładowanie się witryny.
Pisząc o optymalizacji stron nie można zapomnieć o treści. „Content is King” i wszystko jasne. Teksty, które umieszczamy na stronie powinny być ciekawe, unikatowe i wciągające. Muszą nieść ze sobą treść, które zatrzymają internautę na dłużej i zachęcą do skorzystania z oferty. Dobre artykuły to szansa na zdobycie zaufania klienta, są doskonałą podstawą do budowania długotrwałych relacji. Dobre pozycje pozwolą użytkownikowi zapoznać się z ofertą.
Optymalizacja to pierwszy krok, prowadzący do uzyskania wysokich pozycji. Rozpoczynając działania zmierzające do osiągnięcia jak najwyższych pozycji w SERP-ach dla wybranych fraz nie można zapomnieć o użytkownikach. To właśnie do nich skierowana jest propozycja współpracy i to oni decydują o jej wartości. Wysoka pozycja nie jest gwarancją sprzedaży, pozwala na to jej fuzja z wieloma czynnikami, które po zsumowaniu świadczyć będą o atrakcyjności oferty.
Artykuł przygotowany we współpracy z firmą Eactive