Zamknij

Agencje rekrutacyjne: plusy i minusy

14:48, 09.12.2022 . Aktualizacja: 14:49, 09.12.2022
Skomentuj Obraz David Schwarzenberg z Pixabay Obraz David Schwarzenberg z Pixabay

W tym artykule omawiamy czy warto udać się do agencji rekrutacyjnej, czy Twoja firma potrzebuje takiej współpracy i czy powinieneś zaufać agencji rekrutacyjnej. Agencja Cleverstaff https://cleverstaff.net/en-pl/index.html może pochwalić się szerokim wyborem profesjonalistów lyubim industries, w ich arsenale wiele usług więcej szczegółów na ich stronie internetowej link powyżej.

Czy warto zlecić proces rekrutacji na zewnątrz?

Międzynarodowa społeczność specjalistów Manpowergroup bije na alarm: z każdym rokiem zatrudnianie staje się coraz bardziej skomplikowane. Według nich w 2021 roku niedobór pracowników międzynarodowych osiągnie 15-letni szczyt. Już prawie połowa pracodawców - 45% - poszukuje osób z odpowiednimi umiejętnościami na dłuższy okres czasu.

Dlaczego agencje rekrutacyjne?

Agencje rekrutacyjne to zespoły pośredniczące, które wyszukują kandydatów dla firmy klienta według zadanych kryteriów. Pomagają w poszukiwaniu, przesiewaniu, przeprowadzaniu rozmów kwalifikacyjnych i sprawdzaniu referencji kandydata.

W jakich zadaniach pomaga agencja rekrutacyjna?

Zadanie 1: Obniżenie kosztów

Według Glassdoor, przeciętna firma w USA wydaje około 4000 dolarów na zatrudnienie nowego pracownika, a zamknięcie wakatu zajmuje do 52 dni. Współpraca z agencją rekrutacyjną może zmniejszyć tę liczbę o 20-30% dzięki wewnętrznym bazom danych kandydatów i metodologii rekrutacji.

Wiele agencji oferuje również gwarancję dla wybranych przez siebie kandydatów - jeśli pracownik nie przejdzie okresu próbnego, za darmo znajdzie zastępstwo.

Ponadto znalezienie "ukrytych talentów" wymaga ogromnej bazy danych, której utrzymywanie w ramach biznesu produktowego jest po prostu nieefektywne i bezcelowe.

Zadanie 2: Zwiększenie zasięgu

Rynek pracy od dawna jest rynkiem poszukującego pracy, a nie pracodawcy - z tą opinią zgadza się większość ekspertów. Z roku na rok kandydatów wysokiego kalibru z odpowiednim doświadczeniem i niezbędnymi umiejętnościami jest coraz mniej niż firm poszukujących takich specjalistów.

Pomocna jest też pomoc agencji w znalezieniu "wąskiego specjalisty". Masz szczęście, jeśli taka osoba nagle pojawi się "w poszukiwaniach". Ale w większości przypadków rekruterzy muszą być szczególnie "udziwnień", aby znaleźć i zatrudnić takich specjalistów.

Zadanie 3: Przejrzystość i jakość wyboru

In-house'owych mogą sobie pozwolić na długie poszukiwanie pracownika w oparciu o własne wyobrażenie o wymarzonym profesjonaliście i być nieobiektywni. Agencje rekrutacyjne są zainteresowane właśnie wynikiem tych poszukiwań. Ponadto istnieje duża szansa, że specjaliści agencji będą bardziej bezstronni przy wyborze kandydatów.

Jakie typy klientów potrzebują usług agencji rekrutacyjnej?

Kilka rodzajów firm potrzebuje pośrednika w poszukiwaniu pracowników:

 

  • małe firmy, które nie posiadają wewnętrznego działu HR oraz osoby, która posiada kwalifikacje do selekcji i testowania kandydatów;
  • firmy, które potrzebują masowej rekrutacji w jak najkrótszym czasie;
  • przedsiębiorstwa, które potrzebują wysoko wyspecjalizowanego lub rzadkiego specjalisty, albo topowego menedżera;
  • zespoły, w których dział HR jest przeciążony i nie ma czasu na realizację wszystkich zadań;
  • firm, które chcą porównać poziom wyszkolenia kandydatów wewnętrznych i zewnętrznych;
  • tych, którzy chcą prowadzić poufne poszukiwania;
  • przedsiębiorstw, które chcą obniżyć koszty rekrutacji.

 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%