Zamknij
REKLAMA

Które kategorie produktów zyskały na popularności w trakcie pandemii?

17:30, 21.06.2022 | m
Skomentuj

77% polskich internautów deklaruje kupowanie online, co stanowi wzrost względem poprzednich lat1. Jednym z czynników mających na to wpływ może być pandemia COVID-19 i związane z nią ograniczenia w handlu, a także wzrost intensywności działań marketingowych wśród właścicieli sklepów internetowych (1). Jak zmieniły się zachowania e-konsumentów w dobie pandemii i które produkty kupują oni częściej, a które rzadziej?

COVID-19 a zakupy w internecie

W dobie pandemii 30% Polaków kupuje online więcej, a 33% częściej niż wcześniej (2). 62% osób przeniosło swoje zakupy do internetu, ponieważ sklepy online są zawsze dostępne, bez względu na sytuację pandemiczną (2). Co więcej, ponad połowa e-konsumentów uważa, że zamawianie produktów w internecie jest szybsze (2). Wielu kupujących zwraca również uwagę na niższe ceny niż w sklepach tradycyjnych oraz kwestię bezpieczeństwa (2).

Zmieniły się także czynniki motywujące do zakupów przez internet (3). Teraz oscylują one przede wszystkim wokół wygody oraz bezpieczeństwa, co można uznać za efekt pandemii oraz wynikających z niej obostrzeń (3).

Przeniesienie zakupów do internetu jest dla ponad połowy badanych zmianą trwałą (4). 57% e-konsumentów deklaruje kupowanie online w przyszłości tak samo często, jak w dobie pandemii, a 40% uważa, że wróci do zakupów stacjonarnych, ale nie w takim stopniu, jak wcześniej (4).

Które produkty Polacy kupowali najczęściej podczas pandemii? 

W dobie pandemii Polacy kupują częściej niektóry grupy produktów – zwłaszcza odzież, dodatki i akcesoria, obuwie, a także sprzęt RTV/AGD (5). W przypadku tych kategorii odnotowano zarówno wzrost odsetka osób kupujących, jak też wzrost średnich wydatków (5). E-konsumenci najczęściej zamawiają i płacą przez internet za odzież, obuwie, kosmetyki, książki, płyty i filmy oraz sprzęt RTV/ AGD (6). Niemal połowa kupujących stawia również na produkty farmaceutyczne (6).

Pandemia spowodowała również, że niektóre kategorie produktów są rzadziej kupowane online. Należą do nich przede wszystkim te z branż szczególnie dotkniętych obostrzeniami, jak podróże i rezerwacje oraz bilety do kina i teatrów (5).

Bezpieczne zakupy i płatności online z Visa Mobile

Polscy kupujący cenią sobie bezpieczeństwo zakupów online3, a płacąc za nie, wybierają najczęściej szybkie płatności przez internet (7). I to właśnie dla e-konsumentów wprowadzana jest na rynek usługa Visa Mobile, która pozwoli płacić szybko, łatwo i bezpiecznie. Korzystając z niej, kupujący nie musi pozostawiać w sklepie internetowym danych swojej karty płatniczej, a także wprowadzać jakichkolwiek haseł. Co więcej, uniknie wypełniania wielu pól formularzy i przeklikiwania się przez wyskakujące okna (8).

Jak to działa? Usługę można uruchomić w mobilnej aplikacji bankowej (lista banków, których klienci już teraz mogą z niej korzystać, znajduje się na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html) albo pobierając Visa Mobile w formie samodzielnej aplikacji na telefon (jest dostępna za darmo w sklepie z aplikacjami dedykowanym danemu systemowi operacyjnemu). Po skonfigurowaniu usługi wystarczy podczas płatności w sklepie internetowym wybrać to rozwiązanie, a następnie wprowadzić numer telefonu i zatwierdzić transakcję w internecie (8).

To szybkie wygodne, a do tego bezpieczne płatności, ponieważ każda transakcja z wykorzystaniem Visa Mobile jest zabezpieczana przez Visa (8).

Artykuł powstał przy współpracy z Visa.

Bibliografia:

Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 70

Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 93

Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 78

Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 95

Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 18

Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 144

Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 121

VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 15.04.2022

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
0%